به یقین در این دوره نسبت به دوره‌های قبلی مسابقات لیگ برتر، شرایط بهتری داشتیم. جوانگرایی شاخصه اصلی لیگ چهاردهم بود. علاوه بر این نظم و انضباط از دیگر ویژگی‌های لیگ گذشته بود. بازی‌ها درست در زمان اعلام شده و بدون هیچ‌گونه تاخیری برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۸۴۳۱
کاهش تماشاگران، تنها آفت لیگ چهاردهم

میزان گل‌های زده شده در لیگ چهاردهم افزایش فوق‌العاده‌ای یافته است که در آماری بزودی آن را اعلام خواهیم کرد. علاوه بر این، کارت‌های زرد و قرمز در فصل چهاردهم لیگ برتر کاهش یافته که این نشان دهنده کاهش میزان خشونت است. تعداد 265 بازیکن در لیگ چهاردهم رقمی کمتر از 200 میلیون تومان دریافت کرده‌اند که غالبا آنها، بازیکنان جوان لیگ بوده‌اند و به میزان زیادی در کاهش رقم قراردادهای لیگ تاثیر گذاشتند. البته این که بگوییم سقف بودجه به طور کامل رعایت شده و هیچ باشگاهی تخلف نکرده است، این گونه نیست. باید راستی آزمایی‌ها را در این رابطه همچنان ادامه دهیم.

قانون سقف بودجه، هم نقاط مثبت داشت و هم منفی. نقطه مثبت این بود که ما باید با توجه به میزان درآمد لیگ هزینه‌ها را به کف می‌رساندیم، چرا که درآمدهای ما حداقلی است. حتی حق پخش نیز که بزرگ‌ترین منبع درآمدی ماست از آن محروم هستیم. زمانی که درآمدها پایین باشد باید هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم. در کشورهای توسعه یافته فو‌تبا‌لی می‌بینیم که سقفی در این رابطه وجود ندارد. این اتفاق باید روزی در کشور ما بیفتد، اما با توجه به این که عموم درآمدها در لیگ ما دولتی است، باید به این سمت حرکت کنیم. در باره نقاط ضعف تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها نیز باید بگویم برخی باشگاه‌ها این مساله را رعایت نکرده‌اند. هر چند بیشتر باشگاه‌ها سقف را رعایت کرده‌ و به قانون احترام گذاشته‌اند. هر باشگاهی باید بر اساس درآمدها هزینه کند.

فکر می‌کنم کاهش تماشاگران، آفتی بود که در فصل قبل لیگ برتر دچار آن شد. هر چند در هفته‌های پایانی به آمار لیگ سیزدهم نزدیک شدیم. واقعیت این است که هر زمان پر‌سپولیس و استقلال قوی بسته شوند میزان تماشاگران لیگ نیز افزایش می‌یابد. در کل وضع تماشاگران در لیگ برتر فو‌تبا‌ل ما ارتباط مستقیمی با شرایط پر‌سپولیس و استقلال دارد.

مهدی تاج‌‌‌/‌‌‌ رئیس سازمان لیگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها