جام جم ورزشی: یوونتوس و بارسلونا برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در فینال به هم رسیدند.
کد خبر: ۸۰۴۸۹۹
برلین ، نقطه تلاقی یک دنیا انگیزه

به گزارش جام جم ورزشی ، یووه برای صعود به فینال برلین سد محکمی به نام رئال مادرید را از پیش رو برداشت و بارسلونا نیز بایرن مونیخ را پشت سر گذاشت. البته در ابتدای این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا احتمال کمی وجود داشت که یک پای فینال این فصل یوونتوس باشد اما آنها پس از چهار قهرمانی پیاپی در سری آ حالا در آستانه کسب یک موفقیت جدید دیگر هستند. حالا دو تیم امروز در فینال لیگ قهرمانان اروپا به هم می رسند. تقابل ستاره های یوونتوس و بارسلونا بسیار دیدنی و جذاب است و دنیای از نگاه را به خود جذب می کند. از همین اکنون نظرسنجی های متعددی درباره قهرمان این فصل اروپا انجام شده که اکثر این نظرسنجی ها رای به قهرمانی کاتالان ها (بارسلونا) داده اند اما به هر حال بسیاری دیگر نسبت به قهرمانی یوونتوس اطمینان دارند.

83.3 درصد تقدیم به بارسا

کاتالونیا است و یک دنیا هیجان فوتبال. اینجا مثل برزیل است، فوتبال بخشی از زندگی مردم شده است. این علاقه بیش از اندازه به فوتبال از بارسلونا ناشی می شود، تیمی که به عصر باشکوه خود ادامه می دهد هر چند پیش از این عصر باشکوه نیز دنیایی از طرفداران را برای خود داشت. اهالی ایالت کاتالان نسبت به هر چیزی در رباطه با تیم محبوبشان حساس هستند. پس از صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان که در برلین برگزار می شود یک نظرسنجی در رادیو اسپانیا برگزار شد و سوال این نظر سنجی هم چنین بود: "بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان است یا یوونتوس؟" . کاتالانی ها بیش از هر فرد دیگری برای پاسخ به این سوال تمایل دارند. 83.3 درصد شرکت کنندگان برای به قهرمانی بارسلونا دادند. اینجا کاتالان است، جایی که فوتبال موج می زند. جایی که همه بدون هیچ شک و تردیدی منتظر کاپ قهرمانی اروپا هستند. خمس کورنتوین از لیدرهای مشهور باشگاه بارسلونا است. او می گوید: "امکان ندارد مردم اینجا احتمال دیگری به غیر از قهرمانی بارسلونا بدهند. ما اینجا همه چیز را آماده کرده ایم. می خواهیم مثل همیشه جشن باشکوهی برای قهرمانی بارسلونا داشته باشیم. میدان "هتل کاتالونیا" یکی از اصلی ترین نقاط برای برپایی جشن قهرمانی است. معلوم است که جام به اینجا می آید. فکر اینکه یوونتوس قهرمان شود خیلی خنده دار است."

51.7 درصد، احتمال قهرمانی یوونتوس

بانوی پیر تورین(لقب یوونتوس) محبوب نخست شهر تورین است. نه، تورینو دیگر باشگاه شهر تورین هرگز به پای یوونتوس نمی رسد. یوونتوس همیشه محبوب است و این محبوبیت جنس دیگری دارد. میلان ، اینترمیلان و حتی رم از لحاظ تعداد تماشگر به پای یوونتوس نمی رسند. یووه ای ها پس از 12 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و باید مقابل بارسای همه فن حریف قرار بگیرند. آندره آ پیرلو، کارلوس توس، پل پوگبا، جورجیو کیه لینی، آرتورو ویدال و سایر ستاره های یوونتوس می خواهند در کنار چهار قهرمانی پیاپی در سری آ ایتالیا اینبار افتخار عظیمی در کارنامه خود داشته باشند، قهرمانی در اروپا. بازار نظرسنجی در این رابطه نیز در ایتالیا داغ داغ است. سوال نظرسنجی هم تغییری نکرده : "یووه قهرمان لیگ قهرمانان می شود یا بارسلونا؟" 51.7 درصد از شرکت کنندگان رای به قهرمانی یوونتوس می دهند. اینجا ، درتورین هم همه چیز برای قهرمانی آماده است. یوونتوس بعد از 12 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و هیچکس انتظار ندارد پس از این انتظار طولانی یووه در فینال برلین جام را به بارسلونا بدهد. این یکی از طلایی ترین فرصت های ممکن برای یوونتوس است. آنها دیگر به قهرمانی در سری آ ایتالیا هم قانع نیستند. همه این انتظار جام اروپایی را می کشند اما این انتظار برای رسیدن به جام قهرمانی اروپا به تورین کافی است؟

ستاره های طلایی

ام ان اس (MNS) خطرناک ترین مثلث فوتبالی کنونی دنیا به شمار می رود، یعنی مسی، نیمار و سوارز. در آن سوی میدان پیرلو-پوگبا- توس قرار دارد. می توان به این جمع آرتورو ویدال را هم اضافه کرد. MNS و ستاره های طلایی یوونتوس جذاب ترین مصاف ممکن را با یکدیگر خواهند داشت. بوفون سنگربان افسانه ای یوونتوس هم در این میان می تواند سرنوشت سازباشد و یا حتی آلوز و پیکه مدافعان بارسا. دیدن این همه ستاره در فینال برلین سردرد آور است.

قهرمان سری آ ایتالیا و قهرمان لالیگای اسپانیا از لحاظ بعد مسافتی 873 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. این فاصله شانزدهم خرداد از بین می رود و این دو تیم در برلین چشم در چشم یکدیگر قرار می گیرند. نقطه تلاقی تورین و بارسلون قرار است دنیای از انگیزه برای کسب جام باشد. در واقع تورین و بارسلونا پیوند عمیقی با یکدیگر پیدا می کنند. از تمام این نظرسنجی ها می گذریم و برای دیدن قهرمان این فصل اروپا باید تا شانزدهم خرداد صبر کنیم. نتیجه فینال برلین را نظرسنجی ها تعیین نمی کند، این انگیزه است که قهرمان فصل را معرفی خواهد کرد.

منبع: توتو اسپورت/مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها