حواشی دیدار تراکتورسازی – نفت تهران

ورزشگاه تبریز پر شد

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

همه در انتظار فینال لیگ برتر

جام جم ورزشی: تراکتورسازی یا نفت تهران؟! کدامیک قهرمان لیگ برتر می شوند؟ روز جمعه پاسخ به این سوال مشخص می شود.
کد خبر: ۷۹۷۶۰۵
همه در انتظار فینال لیگ برتر

به گزارش جام جم ورزشی ، روز جمعه هفت دیدار پایانی لیگ برتر برگزار می شود که در یکی از این هفت دیدار قهرمان این فصل از رقابت های لیگ برتر مشخص می شود.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

تراکتورسازی تبریز- نفت تهران

جمعه تبریز قلب فوتبال ایران است ، جایی که تراکتورسازی و نفت برای مشخص شدن قهرمان لیگ برتر به مصاف هم می روند و به عبارت دیگر فینال لیگ برتر را برگزار می کنند. تراکتوری ها در حالی برای قهرمانی خود را آماده می کنند که حریف آنها تیم نفت تهران است، تیمی که هم در کورس قهرمانی است، هم به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و هم اینکه به فینال جام حذفی رسیده است. با این اوصاف تراکتورسازان سخت ترین کار ممکن را برای قهرمانی دارند. اما نفتی ها هم خوب می دانند قهرمانی مقابل تیمی که در ورزشگاه خانگی خود 70 هزار تماشاگر دارد بسیار سخت است

تراکتورسازی برای اینکه خیالش از قهرمانی لیگ راحت باشد باید در این بازی پیروز شود و توجهی به مسابقه سپاهان و سایپا نداشته باشد هرچند تساوی تراکتورسازی در تبریز در شرایطی که سپاهان هم امتیاز از دست بدهد بازهم باعث قهرمانی سرخپوشان خواهد شد اما اگر فینال لیگ برنده نداشته باشد و سپاهان در شهر خود سایپا را شکست بدهد در آنصورت یاران حسین فرکی قهرمان می‌شوند. بنابراین تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی تیمش را با آرایشی هجومی به مصاف نفت می‌فرستد و دوست دارد دومین سرمربی استقلالی لیگ را هم شکست بدهد تا جشن قهرمانی را در شهر پرشورها بگیرد.

سپاهان - سایپا

اصفهانی ها هنوز امید دارند به قهرمانی برسند. حسین فرکی سرمربی سپاهان که فصل گذشته با فولاد به قهرمانی رسید امید زیادی دارد تا بتواند برای دومین سال پیاپی قهرمانی را به دست بیاورد.

. شاگردان او باید ابتدا تیم سایپا را شکست بدهند و امیدوار باشند تا تراکتورسازی در تبریز امتیاز از دست بدهد. سایپا که در رده هفتم جدول است انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارد. مجید جلالی هم برای آخرین مرتبه روی نیمکت سایپا می‌نشیند و بعد از آن دیگر در این تیم حضور نخواهد داشت.

راه آهن- گسترش فولاد تبریز

راه آهن اگرچه در رده دوازدهم جدول است اما هنوز در خطر سقوط و رفتن به پلی آف قرار دارد. بنابراین فرهاد کاظمی اگر می‌خواهد تیم راه آهن را در لیگ حفظ کند باید تیم فراز کمالوند را شکست بدهد. گسترش هفته گذشته پرسپولیس را شکست داد تا بقایش را در لیگ برتر جشن بگیرد خیلی انگیزه زیادی برای این بازی ندارد ولی برای شاگردان کاظمی سه امتیاز این مسابقه اهمیتی حیاتی دارد بنابراین به نظر می‌رسد که راه آهن می‌تواند خیالش بابت بقا راحت باشد زیرا بازیکنان راه آهن انگیزه بیشتری برای برد دارند.

ملوان - نفت مسجدسلیمان

فیروز کریمی برای حفظ ملوان در لیگ برتر کار زیاد دشواری ندارد و باید در انزلی تیم سقوط کرده نفت را شکست بدهد. نفت در این مسابقه 7 بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت هم در اختیار ندارد و بعید است جوانان نفتی بتوانند در انزلی از ملوان امتیاز بگیرند. آنها دیگر انگیزه‌ای ندارند ولی بازیکنان ملوان برای پیروز شدن بسیار پرانگیزه و پرانرژی هستند. به نظر می‌رسد فیروز کریمی هم بتواند تیمش را در لیگ برتر حفظ کند و قوی سپید خزر جشن بقا بگیرد.

استقلال خوزستان - پیکان

پیکان در این فصل یک ناکام بزرگ بود تیمی که ستاره‌های زیادی را جمع کرد تا یکی از مدعیان باشد اکنون در رده پانزدهم و خطر سقوط قرار دارد. پیکان برای بقا در لیگ برتر کار سخت و دشواری دارد. شاگردان مرفاوی اگر بتوانند استقلال خوزستان را در اهواز شکست بدهند و راه آهن و ملوان هم پیروز نشوند در لیگ برتر ماندنی خواهد شد. در غیر اینصورت پیکان راهی پلی آف خواهند شد اما مساوی یا شکست باعث سقوط پیکان خواهد شد. عبدالله ویسی هم برای اینکه تیمش را در لیگ برتر حفظ کند باید در این مسابقه پیروز شود و امیدوار باشد که راه آهن و ملوان پیروز نشوند تا تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندگار شود که احتمالش کم است. این بازی آخرین شانس صمد مرفاوی و ویسی برای بقاست.

صبای قم - فولاد خوزستان

صبای قم در رده هشتم جدول است و اگر در این بازی هم بازنده شود حداکثر دو پله سقوط خواهد کرد و دهم می‌شود اما مهدی تارتار دوست ندارد این اتفاق رخ بدهد و حداقل در بازی آخر و خانگی پیروز شود تا با هشتمی لیگ را به پایان ببرد. فولاد خوزستان اما کورسویی از امید برای کسب سهمیه دارد و اگر بتواند در این بازی پیروز شود و ذوب آهن هم مقابل پدیده بازنده شود در آنصورت چهارم خواهد شد.

پدیده - ذوب آهن

ذوب آهن بهترین نتایج را در نیم فصل دوم گرفت و گل‌محمدی بدون شک بهترین مربی نیم فصل دوم است ذوب آهن که فینالیست جام حذفی است در صورتیکه در این مسابقه هم پیروز شود همچنان در رده چهارم باقی می‌ماند و به نوعی شانس کسب سهمیه آسیایی در لیگ را هم دارد. شاگردان گل‌محمدی برای این مسابقه انگیزه زیادی دارند تا با نمایشی دلپذیر لیگ را به پایان ببرند.با این حال بعد از این مسابقه آنها باید 18 روز صبر کنند تا با نفت در فینال روبه رو شوند. پدیده هم که در لیگ برتر ماندگار شده است و برد و باخت در این بازی خیلی برای بازیکنان این تیم که مشکلات مالی فراوانی دارد فرقی نمی‌کند.

برنامه مسابقات هفته سی‌ام لیگ برتر

جمعه 25 اردیبهشت

17:00پرسپولیس-استقلال-

19:30--سپاهان-سایپا

19:30-راه‌آهن-گسترش فولاد

19:30-ملوان-نفت‌ م.سلیمان

19:30-تراکتورسازی-نفت تهران

19:30-استقلال خوزستان-پیکان

19:30-صبای قم-فولاد

19:30-پدیده-ذوب آهن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها