تیم فوتبال بارسلونا در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با درخشش مهاجم آرژانتینی خود از سد بایرن مونیخ گذشت.
کد خبر: ۷۹۵۵۹۵
بارسلونا با درخشش مسی و نیمار از سد بایرن گذشت

تیم فوتبال بارسلونا با ترکیب تر اشتگن، جرارد پیکه، خاویر ماسکرانو، جوردی آلبا، دانیل آلوس، ایوان راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، لوییس سوارس، لیونل مسی و نیمار در این بازی حاضر شد.

ترکیب بایرن هم متشکل بود از مانوئل نویر، مهدی بن عطیه، رافینیا، جروم بواتنگ، خوان برنات، ژابی آلونسو، تیاگو آلکانترا، فیلیپ لام، توماس مولر، باستین شواین‌اشتایگر و روبرت لواندوفسکی.

بارسا آغازی توفانی داشت و در همان ۱۵ دقیقه اول چندین موقعیت روی دروازه حریف سرشناس خود خلق کرد اما درخشش دروازه‎بان و خط دفاعی بایرن مانع از این تیم شد تا آبی و اناری پوشان گلی به ثمر برسانند.

«مانوئل نویر» در یکی از حملات خطرناک بارسلونا موفق شد توپ تک به تک «لوییس سوارس» را با پای راست دفع کند. بارسلونا پس از آن بار دیگر توسط نیمار در موقعیت جدی گلزنی قرار گرفت اما مدافعان بایرن مانع از باز شدن دروازه تیمشان شدند.

در ادامه و زمانی که از فشار بارسا کاسته شد، «توماس مولر» توپی عرضی را در مقابل دروازه «تر اشتگن» برای «روبرت لواندوفسکی» ارسال کرد که این مهاجم لهستانی به طرزی باورنکردنی توپ را از دست داد.

در نیمه دوم، برتری مجددا در اختیار بارسلونا بود و چندین و چند بار حملاتی را بر روی دروازه باواریایی‌ها طرح ریزی کردند اما راهی به دروازه نبردند.

در دقیقه ۶۰ باز هم درخشش نویر به داد بایرن مونیخ رسید و با یک خروج به موقع توپ نیمار را به خارج زد.

لیونل مسی در دقیقه ۷۷ و درست در زمانی که به نظر می رسید بارسا تب و تاب اولیه بازی را ندارد با یک شوت محکم پشت هجده موفق شد دروازه نویر را باز کند.

در دقیقه ۸۰ باز هم مسی گلزنی کرد. این بار وی با یک حرکت دیدنی بواتنگ را از پیش رو برداشت و سپس با ضربه ای پرشی، نویر را مغلوب کرد.

مسی با این دو گل تعداد گل‌های خود در تمام رقابت های اروپایی را به عدد ۷۷ رساند و با یک گل از کریستیانو رونالدو پیش افتاد.

سوارز در دقیقه ۸۵ می‎توانست بار دیگر دروازه بایرن را باز کند تا کار را در همین بازی رفت تمام کند که ضربه او از بالای دروازه نویر به خارج رفت.

نیمار در وقت های تلف شده بر روی یک ضدحمله برای بار سوم دروازه بایرن را باز کرد تا تقریبا تکلیف صعود در همین بازی رفت مشخص شود.

بایرن بزرگ اکنون در بازی برگشت کار دشواری پیش رو دارد. البته این تیم شکست ۳ بر یک بازی رفت مقابل پورتو را با برتری ۶ بر یک پاسخ گفت. باید دید مردان پپ گواردیولا در بازی برگشت با بارسا هم می توانند دست به کار بزرگی بزنند یا نه.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها