هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

اولین امتیاز برانکو با پرسپولیس

تلاش دو تیم مدعی برای قهرمانی یا رسیدن به آسیا و رقابت ۶ تیم پائین جدولی برای حضور در لیگ پانزدهم، حساسیت خاصی به دیدارهای روز نخست از هفته بیست و هفتم لیگ برتر می‌بخشد.
کد خبر: ۷۹۰۹۵۵
رقابت سرخابی‌ها برای ابقای قلعه‌نویی

هفته بیست و هفتم از مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای جمعه هفته جاری و یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که در روز نخست این رقابت ها، مدعیان قهرمانی و یا حفظ سهمیه در لیگ برتر، در غیاب تیم‌های آسیایی برابر هم صف آرایی می‌کنند.

روز نخست بازی‌های این هفته با برگزاری ۳ بازی همزمان آغاز می‌شود که یک تیم برای قهرمانی و یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و ۵ تیم برای حفظ سهمیه خود در لیگ برتر به میدان می‌روند.

در اصفهان، سپاهان رده سومی میزبان راه‌آهن است و در صورت پیروزی در این بازی، ضمن بالابردن شانس آسیایی شدن، تنها می‌تواند تا رده دوم صعود کند، مگر اینکه تراکتورسازی در این هفته برابر پیکان ببازد و این تیم اصفهانی با اختلاف گل بالا راه‌آهن را ببرد.

در این بازی سپاهان دو بازیکن تاثیرگذار خود یعنی احسان حاج صفی و وریا غفوری را در اختیار ندارد اما امیدوار است غیبت این نفرات، در کسب نتیجه‌اش دلخواهش تاثیر منفی نگذارد.

البته هدایت راه‌آهن برعهده فرهاد کاظمی است، مربی‌ای که دوران اوج سپاهان در فوتبال ایران با هدایت او آغاز شد.

حالا این مربی که شناختی نسبتا خوبی از فوتبال اصفهان و تیم سپاهان دارد، برای نجات تیمش از سقوط، باید در اصفهان به پیروزی برسد، اتفاقی که این تیم اصفهانی را از قهرمانی و آسیا دور می‌کند. تساوی فرقی با باخت برای راه‌آهنی‌ها ندارد زیرا شانس‌شان برای بقا در لیگ را کمتر می‌کند.

نبرد قعرنشینان لیگ که یک بازی حساس، سرنوشت ساز و ۶ امتیازی است، در مسجدسلیمان برگزار می‌شود، جائیکه نفت میزبان استقلال خوزستان است.

مردان مسجدسلیمانی بهروز مکوندی که از هفته نوزدهم تا به امروز طعم برد در لیگ را نچشیده و به قعرجدول سقوط کرده‌اند، با کسب ۳ امتیاز کامل این بازی، تاحدودی به بقا امیدوار شده و اختلاف امتیازی خود را با دیگر قعرنشینان کاهش می‌دهد، نتیجه‌ای که به ضرر آبی‌پوشان اهوازی بوده و آنها را بیش از گذشته در خطر سقوط قرار می‌دهد.

شاگردان ویسی اما در صورت پیروزی برابر میزبان قعرنشین خود، به وضعیت خود سروسامان داده و تا حدودی به بقا امیدوار می‌شوند. این تیم اهوازی بعد از ۳ هفته ناکامی در لیگ می‌تواند با رسیدن به برد در مسجدسلیمان به آینده امیدوارتر شود، هرچند تساوی در این مسابقه مهم به ضرر هر دو تیم بوده و شاید هر دو تیم را در مثلث فانوس بدستان قرار دهد.

دیگر بازی حساس این روز بین دو تیم گسترش فولاد - صبای قم برگزار می‌شود. گسترش میزبان که هرچند هفته پیش برابر ملوان پیروز شد اما همچنان خطر سقوط به دسته اول را احساس می‌کند، به فکر بردن صبایی که هدایت آن برعهده مربی فصل قبلش است.

گسترش با این پیروزی می‌تواند به حضور در لیگ پانزدهم امیدواتر شود و شرایط صبا را سخت‌تر کند البته شاگردان قمی مهدی تارتار که امیدی برای کسب سهمیه آسیایی ندارند، در صورت گرفتن امتیاز در تبریز، بقای خود در لیگ را قطعی‌تر می‌کنند.

آخرین بازی روزنخست از هفته پانزدهم، تقابل استقلال و پدیده مشهد در تهران است. استقلال که از یکسو این روزها شرایط خوبی ندارد و انتقادهای بسیاری نسبت به کادرفنی و خصوصا سرمربی آن مطرح شده است، خصوصا اینکه مدیرعامل این باشگاه با صراحت اعلام کرده که اگر تیمش در ۴ بازی آینده لیگ نتواند سهمیه آسیایی را بگیرد، تغییراتی را در بخش فنی تیمش ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، استقلال برای اینکه برای دومین سال متوالی با هدایت امیر قلعه‌نویی در هفته‌های پایانی فرصت رسیدن به آسیا را از دست ندهد، باید در این بازی خانگی مقابل پدیده ۳ امتیاز کامل را بدست آورد، نتیجه‌ای که این تیم را تا حدودی به آرامش می‌رساند. همچنین انگیزه آنها را برای برگزاری ۳ مسابقه پایانی برابر صبا، تراکتورسازی و استقلال بالابرده تا از حضور در آسیا محروم نشوند.

در این بازی قلعه‌نویی مقابل تیمی قرار می‌گیرد که هدایت برعهده یک مربی پرسپولیس است. مرزبان که علاقمند به بردن آبی‌پوشان در تهران است، هرچند در این بازی رضا حقیقی و میثم رضاپور را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، برای اینکه دوباره در وضعیت قرمز و خطر سقوط نزدیک نشود، نیازمند گرفتن امتیاز از این بازی است. البته تقابل رضا عنایتی با تیم ابتدای فصل خود یعنی پدیده، هم در نوع خود جالب توجه است.

حال باید دید در این رقابت، استقلال می‌تواند با بردن پدیده به آرامش رسیده و به آینده امیدوارتر شود و یا پدیده با گرفتن امتیاز از آبی‌پوشان در تهران، آنها را از آسیا دورتر کرده و قلعه‌نویی را در آستانه جدایی از این تیم قرار دهد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و هفتم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - ۴ اردیبهشت‌ماه

* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه بهنام محمودی مسجدسلیمان
* گسترش فولاد تبریز - صبای قم، ساعت ۱۸، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* استقلال تهران - پدیده مشهد، ۱۹:۱۵، ورزشگاه آزادی

یکشنبه - ۶ اردیبهشت‌ماه

* پیکان تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهرقدس تهران
* سایپا البرز - پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز
* نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ۱۸، ورزشگاه تختی تهران

جدول آقای گل لیگ چهاردهم:
۱۷ گل:
لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)

۱۱ گل:
سجاد شهباززاده (استقلال)

۹ گل:
رضا عنایتی (استقلال)

۸ گل:
مهدی شریفی و محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، امید ابراهیمی (استقلال)، مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن) و آلویز نانگ (فولاد)

۷ گل:
لوسیانو پریرا (سپاهان)، محمد قاضی (فولاد)، امیرارسلان مطهری (نفت تهران)، سروش رفیعی (فولاد)، محسن دلیر (تراکتورسازی) و جابر انصاری (گسترش فولاد)

۶ گل:
مهدی سیدصالحی، مهدی مومنی و میثم مجیدی (استقلال خوزستان)، کاوه رضایی (ذوب‌آهن)، سیدجلال رافخایی (ملوان)، حامد شیری (سایپا)، محسن یوسفی (ملوان)، رامین رضائیان (راه‌آهن)، ایوب کلانتری (صبای قم)، سامان نریمان جهان (تراکتورسازی) و لئوناردو پادوانی (نفت تهران)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌ امتیاز
۱ تراکتورسازی تبریز ۲۶ ۱۵ ۵ ۶ ۴۸ ۲۹ ۱۹ ۵۰
۲ نفت تهران ۲۶ ۱۳ ۹ ۴ ۳۷ ۲۴ ۱۳ ۴۸
۳ سپاهان اصفهان ۲۶ ۱۳ ۸ ۵ ۳۵ ۲۵ ۱۰ ۴۷
۴ فولاد خوزستان ۲۶ ۱۴ ۵ ۷ ۳۱ ۲۲ ۹ ۴۷
۵ استقلال تهران ۲۶ ۱۲ ۷ ۷ ۳۷ ۲۸ ۹ ۴۳
۶ ذوب‌آهن اصفهان ۲۶ ۱۱ ۹ ۶ ۴۰ ۲۶ ۱۴ ۴۲
۷ سایپا البرز ۲۶ ۱۰ ۷ ۹ ۳۰ ۲۶ ۴ ۳۷
۸ صبای قم ۲۶ ۸ ۹ ۹ ۲۴ ۲۹ ۵- ۳۳
۹ پدیده مشهد ۲۶ ۶ ۱۲ ۸ ۲۲ ۲۳ ۱- ۳۰
۱۰ پرسپولیس ۲۶ ۷ ۸ ۱۱ ۲۶ ۳۱ ۵- ۲۹
۱۱ ملوان بندرانزلی ۲۶ ۵ ۱۱ ۱۰ ۲۵ ۳۰ ۵- ۲۶
۱۲ گسترش فولاد ۲۶ ۵ ۱۱ ۱۰ ۲۷ ۳۶ ۹- ۲۶
۱۳ استقلال خوزستان ۲۶ ۴ ۱۳ ۹ ۳۱ ۳۹ ۸- ۲۵
۱۴ پیکان تهران ۲۶ ۴ ۱۳ ۹ ۱۳ ۲۲ ۹- ۲۵
۱۵ راه‌آهن تهران ۲۶ ۵ ۷ ۱۴ ۲۱ ۴۲ ۲۱- ۲۲
۱۶ نفت مسجدسلیمان ۲۶ ۳ ۱۲ ۱۱ ۱۸ ۳۳ ۱۵- ۲۱

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها