دیدار تیم های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی با تساوی یک بر یک پایان یافت تا امید آبی پوشان برای کسب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کمرنگ تر از گذشته شود.
کد خبر: ۷۸۸۸۲۸
امید آبی​ها برای قهرمانی کمرنگ شد

به گزارش ایرنا، دیدار تیم های استقلال تهران و ملوان بندر انزلی از هفته بیست و ششم لیگ برتر، ساعت 17 و 30 دقیقه عصر امروز در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شد.

قضاوت این دیدار را احمد صالحی با کمک رضا سخندان و محمدرضا امینی بر عهده داشت و حدود 10 هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک دیدند.

امیر قلعه نویی در این دیدار، محسن فروزان، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، مجید حسینی ، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خرسندنیا، امید ابراهیمی ، کرار جاسم، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی را در ترکیب ثابت استقلال قرار داده بود.

در طرف مقابل نیز فیروز کریمی با قراردادن ایمان صادقی، عزت اله پورغاز، محمدحسین کنعانی زادگان، عزیز معبودی، ابوالحسن جعفری، سعید یوسف زاده، پژمان نوری، مازیار زارع، رضا اعتمادی، فرزاد حاتمی و سیدجلال رافخایی در ترکیب ثابت ملوانان، نیمه نخست را آغاز کرد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که استقلال برای فاصله نگرفتن از جمع مدعیان و ملوان نیز برای دوری از خطر سقوط به لیگ یک، نیازمند پیروزی در این دیدار بودند.

بازیکنان ملوان دقایق ابتدایی نیمه نخست را بهتر از استقلالی ها آغاز کردند و در دقیقه 9 این رضا اعتمادی بود که با حرکت انفرادی به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و می توانست نخستین گل ملوان را به ثمر برساند اما ضربه خوب او با واکنش زیبای فروزان مواجه و توپ از منطقه خطر استقلالی ها دفع شد.

در دقیقه 16، داور پشت محوطه جریمه ملوان به سود استقلالی ها ضربه ایستگاهی اعلام کرد که ارسال یعقوب کریمی با ضربه سر غلامرضا عنایتی وارد دروازه ملوانان شد و نخستین گل استقلال به ثمر نشست.

در دقیقه 27، میلاد فخرالدینی از پشت محوطه جریمه و از بین دو بازیکن تیم ملوان، ضربه محکمی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد اما صادقی با عکس العمل خوب و به موقع، توپ را برگرداند.

در دقیقه 41 این دیدار، امیر قلعه نویی دست به یک تعویض اجباری زد و مجید حسینی مصدوم، جای خود را به میلاد نوری داد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان پایتخت پایان یافت و ملوانان با دستان خالی راهی رختکن شدند.

میلاد شیخ فخرالدینی و مجید حسینی بازیکنان استقلال و حسین جعفری بازیکن ملوان در نیمه نخست از داور کارت زرد دریافت کردند. فخرالدینی با دریافت این کارت، سه کارته شد و دیدار استقلال تهران مقابل پدیده در هفته آتی را از دست داد.

هنوز دو دقیقه بیشتر از آغاز نیمه نخست نگذشته بود که ملوانی ها در دقیقه 47 با پرتاب بلند اوت توسط پورغاز و ضربه آکروباتیک محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پیش تاخته شان، گل تساوی را به ثمر رساندند.

بازیکنان ملوان بندرانزلی پس از زدن گل تساوی بخش نه تنها عقب نکشید بلکه بر حملات خود افزوند و چند موقعیت خطرناک گل دیگر بر روی دروازه استقلال خلق کردند.

در دقیقه 56 امیر قلعه نویی یک تعویض دیگر انجام داد و آرش برهانی بجای خرسندنیا وارد زمین شد.

در دقیقه 60، حاتمی سانتر رضا اعتمادی از جناح راست را راهی دروازه استقلال تهران کرد که با فاصله اندک به بیرون رفت.

در دقیقه 69 استقلالی ها به محوطه جریمه ملوان نفوذ کردند که صادقی گلر ملوانان، ضربه غلامرضا عنایتی از زوایه بسته را مهار کرد.

استقلالی ها در ادامه بازی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که شوت زیبای امید ابراهیمی را صادقی از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

در دقیقه 77، ملوانان با خطای بازیکنان استقلال بر روی حاتمی، صاحب ضربه ایستگاهی شدند که ضربه مازیار زارع با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 87، مازیار زارع از پشت محوطه جریمه استقلال، ضربه محکمی را راهی دروازه آبی پوشان کرد که به دیرک افقی دروازه برخورد کرد.

استقلالی ها در وقت های اضافه نیمه دوم می توانستند نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهند اما آرش برهانی موقعیت تک به تک با گلر ملوان را به بیرون زد.

در نهایت، این بازی پس از 90 تلاش پایان یافت و دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

با این نتیجه استقلال 43 امتیازی شد و با یک پلعه صعود بالاتر از ذوب آهن 42 امتیازی در رتبه پنجم قرار گرفت.

ملوان نیز با این نتیجه 26 امتیازی شد و به برکت تفاضل گل بیشتر بالاتر از گسترش فولاد در رتبه یازدهم قرار گرفت.

هم اکنون تراکتورسازی با 50، نفت تهران با 48، سپاهان با 47 و فولاد خوزستان نیز با 47 امتیاز به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم لیگ قرار دارند.

استقلال تهران ساعت 19 روز چهارم اردیبهشت ماه در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پدیده می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها