با انحلال کاله و نرسیدن متین ورامین به فینال لیگ برتر والیبال، اینک پیکان و شهرداری ارومیه، بازی پایانی را برگزار می‌کنند؛ دیداری با حضور تعدادی از نام‌آوران عرصه توپ و تور.
کد خبر: ۷۸۱۴۷۲
پیکان ـ شهرداری؛ پایان والیبال در فصل شگفتی‌ها

لیگ برتر والیبال با افت و خیزهای فراوان در این فصل، امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد؛ در جایی که مدعیانی مانند متین ورامین قهرمان دوره قبل بازی‌ها، یا میزان خراسان با سرمایه‌گذاری مطلوب در این فصل به فینال نرسیدند و شهرداری تبریز، آخرین تیمی بود که در جدال سرسختانه با پیکان از رسیدن به دیدار پایانی بازماند؛ بازی آخر بین پیکان و شهرداری ارومیه می‌تواند برای خیلی‌ها که این فصل رقابت‌ها را دنبال می‌کنند، جذاب و تماشایی باشد. والیبال ایران به‌دنبال موفقیت‌های بین‌المللی سعی دارد برای باشگاه‌های فعال در این ورزش، روند رو به ثباتی به‌وجود آورد، اما مشکلات بخش خصوصی هر از چندی دامن یکی از تیم‌ها را در لیگ برتر والیبال می‌گیرد مانند کاله که امسال در رقابت‌ها حضور نیافت. متین ورامین نیز با مشکلات این فصل خود سوخت و ساخت و بیم آن می‌رود میزان مشهد نتواند سال آینده به‌خوبی امسال تیمداری کند. در رقابت‌های این فصل، پیکان و شهرداری ارومیه سرمایه‌گذاری مطلوبی داشتند و پیش‌بینی می‌شد، فینال لیگ برتر را برگزار کنند، اما در این میان نباید از تلاش شهرداری تبریز در بازی‌های نیمه ‌نهایی با پیکان غافل شد که نتایج نزدیکی برابر مدعی درجه یک قهرمانی رقم زد. پیکان و شهرداری ارومیه در پایان یک فصل شگفتی‌سازی والیبال ایران در عرصه رقابت‌های جهانی و آسیایی به میدان می‌روند؛ هر چند این پایان خود آغاز دیگری برای والیبال ایران در ابتدای مسیر رقابت‌های سال 1394 است.

امروز پیکان تا حدودی خسته‌تر از شهرداری است زیرا تا روز یکشنبه پیش در تلاطم صعود به فینال بود. بازیکنان این تیم استراحت کمتری به نسبت شهرداری ارومیه داشتند که کار میزان خراسان را در بازی دوم تمام کرد و چند روز برای معرفی فینالیست دیگر انتظار کشید.

جهانگیر سیدعباسی، سرمربی این تیم قبل از معرفی پیکان یا شهرداری تبریز اصلا درباره حریفی که در فینال با آن روبه‌رو می‌شود، فکر نکرده بود، اما بعد از بازی روز یکشنبه و مشخص شدن پیکان به‌عنوان حریف تیم ارومی، سرمربی و تیم شهرداری همه تمرکز خود را روی بازی با پیکان گذاشتند. سیدعباسی می‌گوید: شهرداری تبریز، تیم بااحترامی بود و بازی خوبی برابر پیکان انجام داد. ما در این چند روز فقط به شرایط تیم خودمان فکر کردیم. روی کاغذ پیکان یک تیم افسانه‌ای است؛ این تیم بهترین مدافع جهان، دو دریافت‌کننده تیم ملی و بهترین پاسور حال ایران را در اختیار دارد و از طرفی نیمکت قوی هم دارد. پیکان شخصیت قهرمانی دارد و این را می‌توان در تاریخچه باشگاه پیکان دید.

تیم شهرداری ارومیه برای ارسال پاس‌های دقیق یک برنامه‌ریزی مناسب اجرا کرد و والری ورمیگلو پاسور تیم ملی ایتالیا را در اختیار گرفت. این بازیکن توانمندی‌های خود را به خوبی نشان داده است، بویژه در دو بازی با میزان خراسان، کارشناسان والیبال اجرای دقیق نکات فنی از سوی وی را در میدان شاهد بودند.

برای شهرداری بازیکنانی مانند شهرام محمودی، پوریا فیاضی، حامد رضایی، جواد محمدی‌نژاد و نیکولوف بازیکن تیم ملی بلغارستان بازی می‌کنند که رقابتشان با بازیکنان آن سوی تور به نام‌های؛ امیر حسینی، محمد موسوی، میرزاجانپور، فرهاد قائمی و معنوی‌نژاد دیدنی است. رضا قرا هم در این تیم حضور دارد که پیمان اکبری، سرمربی پیکان ترجیح داده است به دلیل آسیب‌دیدگی این بازیکن در بازی‌های قبلی از او کمتر استفاده کند و برای دیدار با شهرداری آماده‌تر باشد.

اکبری پرافتخارترین تیم والیبال ایران را در آستانه یک قهرمانی دیگر قرار داده است. او اعتقاد دارد شهرداری تیم بزرگی است و بازی با این تیم در تهران، پیروزی‌مان را تضمین نمی‌کند بلکه باید تلاش کرد و پیروز شد. سرمربی تیم پیکان نفراتش را با تمرینات خوب روزهای اخیر آماده این بازی کرده است زیرا اعتقاد دارد ممکن است به درازا کشیدن بازی با شهرداری، آثار منفی خود را در بازی امروز با تیم ارومی به‌جا بگذارد بنابراین از همه جهات مراقب این بازی است. اکبری می‌گوید: بازیکنان پیکان بارها این شرایط سخت را تجربه کرده‌اند و بسیار حرفه‌ای برخورد می‌کنند، اما نباید هیچ‌گونه اشتباهی را در این بازی مرتکب شویم. ما باید روی همه نقاط تمرکزمان را حفظ کنیم.

تک‌ بازی در تهران سبب نارضایتی طرف ارومی شده است. سیدعباسی می‌گوید، اصلا عادلانه نیست ما و پیکان فقط یک بار بازی کنیم، آن هم در تهران. او ادامه می‌دهد: این بازی برای پیکان یک بازی خانگی است و برای ما یک بازی خارج از خانه. تیم‌های تهران به اندازه کافی مزیت و امتیاز دارند؛ به عنوان مثال تمام بازی‌هایشان را با یک پرواز انجام می‌دهند، اما ما برای رفتن به یک شهر باید چند پرواز داشته باشیم. سازمان لیگ نباید بیش از این به تیم‌های تهرانی امتیاز می‌داد و فینال را به صورت تک‌بازی آن هم در آزادی برگزار می‌کرد. از دست مسئولان سازمان لیگ ناراحت هستم، زیرا شرایط فینال با حضور پیکان عادلانه نخواهد بود و هیچ‌کس این موضوع را نمی‌پسندد. قرار بود بازی در سالن 12 هزار نفری برگزار شود، اما این موضوع هم منتفی شد.

تماشاگران ارومی که مشتاقانه در پی نتایج و بازی‌های تیم خود هستند، از تماشای یک فینال جذاب در خانه محرومند، با وجود این سیدعباسی می‌گوید، آنها تیمش را تنها نمی‌گذارند و امروز با اتوبوس خود را به تالار والیبال آزادی می‌رسانند. پیش از این دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال را تیم‌های میزان خراسان و شهرداری تبریز برگزار می‌کنند تا چهره تیم سوم مشخص شود.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها