زندگی تجملاتی بازیکنان فوتبال گاه مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گیرد

بریز و بپاش‌های آقای ستاره

همین چند وقت پیش بود که فهرست ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا اعلام شد. این فهرست 20 نفره میزان ثروت و دارایی بازیکنان مطرح و شناخته شده فوتبال دنیا را نشان می‌داد.
کد خبر: ۷۷۹۶۲۸
بریز و بپاش‌های آقای ستاره

قابل پیش‌بینی بود که چه کسانی در صدر ثروتمندترین بازیکنان دنیا قرار می‌گیرند، رده نخست در اختیار کریستیانو رونالدو بود، لیونل مسی رده دوم را اشغال کرد، نیمار برزیلی در رده سوم قرار گرفت، زلاتان ابراهیموویچ در این فهرست چهارم شد و وین رونی کاپیتان منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس در رتبه پنجم جای گرفت.

این بازیکنان و سایر افراد حاضر در این فهرست چنان ثروت نجومی دارند که این ثروت برای نسل‌های بعد از آنها هم کافی است. زندگی تجملاتی و لوکس این بازیکنان که بعضا در دوران کودکی فقر را تجربه کرده‌اند مورد انتقاد بسیاری قرار دارد.

شیوه آنها برای زندگی تجملاتی‌تر و لوکس‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. برای این ادعا می‌توان مثال‌های زیادی آورد، همانند اتومبیل با روکش طلای الحاجی دیوف ستاره سابق تیم ملی سنگال، خرید یک لقب اشرافی از سوی جبرئیل سیسه بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، خرید جت‌های اختصاصی از سوی بازیکنان مختلف مثل فابرگاس و یا تفریحات پرخرج دیگر.

اما این بازیکنان واقعا با این ثروت چه می‌کنند که گاهی اوقات مورد انتقاد قرار می‌گیرند؟

کریستیانو رونالدو

ستاره پرتغالی رئال مادرید با 210 میلیون یورو دارایی در صدر ثروتمندترین فوتبالیست‌های کنونی دنیا قرار دارد.

رونالدو اما با این ثروت نجومی چه می‌کند؟ او حالا با فراموش کردن تمام سختی‌هایی که در دوران کودکی و نوجوانی کشید در رفاهی رویایی زندگی می‌کند.

رونالدو بخش قابل توجهی از ثروت خود را در زادگاهش مادیرای پرتغال هزینه کرده است. او در این شهر کوچک هکتارها زمین و دارایی دارد و به غیر از آن یک مرکز خیریه هم تاسیس کرده است.

رونالدوی 30 ساله اما دارایی‌های دیگری در اقصی نقاط جهان دارد. از ویلاهای مجلل او در منچستر، مادرید و نیویورک که بگذریم به کلکسیون بی‌نظیر اتومبیل‌های او می‌رسیم.

رونالدو تقریبا هر اتومبیل گران‌قیمتی را که در دنیا وجود دارد می‌خرد، از لامبورگینی و آستون مارتین گرفته تا پورشه و آئودی.

سلفی‌های رونالدو با اتومبیل‌های لوکس‌اش باعث شد تا نسبت به این رفتار فخرفروشانه او انتقادهایی شود.

رونالدو در کنار تمام این بریز و بپاش‌ها عادت عجیبی هم برای خریدن گران‌ترین لباس‌ها و جواهرات دارد البته نباید فراموش کرد که رونالدو کمک زیادی به صندوق‌های خیریه می‌کند.

لیونل مسی

بر اساس چیزی که در فهرست اخیر ثروتمندترین بازیکنان دنیای فوتبال دیده می‌شود لیونل مسی با 200 میلیون یورو ثروت در رتبه دوم قرار دارد.

فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا در بیست و هشت سالگی یکی از ثروتمندترین افراد کشورش محسوب می‌شود.

مسی نیز مانند رقیب همیشگی خود یعنی رونالدو علاقه زیادی به کلکسیون اتومبیل‌های رنگارنگ و آخرین سیستم دارد اما در کنار آن به ساخت و خرید ویلاهای بسیار شیک و لوکس در اقصی نقاط دنیا نیز علاقه‌مند است.

ساخت یک ویلای بسیار گران‌قیمت، لوکس و حیرت‌انگیز در بارسلونا از سوی لیونل مسی بسیار سر و صدا کرد.

او در میلان و آرژانتین نیز املاک زیادی دارد. مسی از لحاظ مسافرت‌های تفریحی رکورددار به شمار می‌رود.

او و خانواده‌اش در اوقات تعطیلی سال پرخرج‌ترین مسافرت‌ها را به نقاط مختلف دنیا دارند، از تایلند و آمریکا گرفته تا جزیره مالت و باهاما.

او تابستان سال گذشته 17 مسافرت به کشورهای مختلف دنیا داشت. بسیاری بر این باورند که افت مسی در فصل گذشته ارتباط زیادی با این دارد که تابستان سال 2013 به جای استراحت بسیار سفر کرد.

نیمار

دیگر ستاره بارسلونا که البته این یکی برزیلی است نیز از ولخرج‌ترین فوتبالیست‌های دنیاست. بریز و بپاش‌های او حدی ندارد.

او در بیست و دو سالگی هر آنچه را که بخواهد در اختیار دارد. انواع اتومبیل‌ها لوکس، ویلاهای و خانه‌های گران‌قیمت.

او نیز به خرید ساعت‌ها و جواهرات گران‌قیمت عادت بدی پیدا کرده است و البته در کنار آن به صورت مداوم به مسافرت‌های تفریحی بخصوص در کشورهای مختلف اروپایی می‌رود.

او برای این‌که با دوستان خود وقت‌گذرانی کند حاضر است جت اختصاصی کرایه کند و مجهزترین استخر را با صرف هزینه‌ای کلان روی پشت بام ویلای مجلل خود بسازد.

کشتی تفریحی نیمار نیز تمایل بیش از اندازه او را به زندگی تجملاتی نشان می‌دهد البته اختیار بخش عمده‌ای از ثروت نیمار در دست پدرش قرار دارد.

بر اساس فهرست مزبور نیمار در بیست و سه سالگی 135 میلیون یورو درآمد دارد که قطعا این میزان از ثروت او در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

در واقع درآمد او تصاعدی هر سال بالا و بالاتر می‌رود اکنون در این سن کم یکی از ثروتمندان جوان کشورش باشد. با این روند تا سه سال آینده ثروت نیمار به مرز 300 میلیون یورو می‌رسد.

زلاتان ابراهیموویچ

ستاره سوئدی پاری سن‌ژرمن دو سال پیش در همین فهرست در مکان نخست جای گرفت اما اکنون چهارم است.

زلاتان اکنون 105 میلیون یورو ثروت دارد. او نیز از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال دنیاست که سال به سال میزان دارایی‌هایش بالا و بالاتر می‌رود.

ابراهیموویچ در میان فوتبالیست‌هایی که علاقه زیادی به خرید ملک و املاک در نقاط مختلف دنیا دارند یکه‌تاز است.

براساس یک گزارش، این فوتبالیست سوئدی خانه‌ها و املاک زیادی در میلان، پاریس، نیویورک، مالمو (زادگاهش در سوئد) و لندن دارد.

او حدود دو سال پیش جزیره‌ای بسیار بزرگ در شرق کشورش خریداری کرد تا هر وقت هوس شکار گوزن کرد به آنجا سفر کند.

زلاتان و خانواده‌اش هم‌اکنون در یک ویلای کاخ‌مانند در یکی از اشرافی‌ترین محله‌های پاریس زندگی می‌کنند، ویلایی که گفته می‌شود زلاتان ماهانه حدود 190 میلیون تومان برای آن اجاره خانه می‌دهد.

از سویی ابراهیموویچ به رسم فوتبالیست‌های برتر دنیا کلکسیون بی‌نظیری از انواع اتومبیل دارد.

این مهاجم گلزن پاری‌سن‌ژرمن برای خودش جت اختصاصی هم خریداری کرده است و گاهی اوقات با این جت به همراه خانواده‌اش فقط برای خریدی دو ساعته به میلان و یا لندن می‌رود!

وین رونی

کاپیتان 30 ساله تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه منچستریونایتد هفته‌ای 300 هزار یورو درآمد دارد. درآمد کلان باعث شده تا رونی با 103 میلیون یورو دارایی نفر پنجم فهرست ثروتمندترین‌های دنیای کنونی فوتبال قرار داشته باشد.

رونی از همان سن کم که قراردادی 32 میلیون پوندی با منچستریونایتد بست علاقه خود را به زندگی تجملاتی و لوکس ادامه داد. رونی قصری مجلل در چشایر انگلستان دارد و گفته می‌شود ملک بسیار بزرگی را هم در باهاما خریداری کرده است.

رونی به سفرهای بسیار پرخرج عادت دارد و در تعطیلاتش هرگز نمی‌توانید او را در منچستر، لیورپول و یا لندن ببینید، چرا که به سفرهای دور دنیا رفته است.

یکی دیگر از عادت‌های بد رونی این است که هر چند وقت یک‌بار با دوستانش یک مهمانی می‌گیرد که البته این مهمانی را در یک رستوران که به مدت یک شب کرایه کرده می‌گیرد.

او از خرید لوکس‌ترین اتومبیل‌ها دریغ نمی‌کند و سفرهای مداوم به آمریکا از اصلی‌ترین برنامه‌های اوست.

زندگی بازیکنان فوتبال تجملاتی‌تر و لوکس‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. برای این ادعا می‌توان مثال‌های زیادی آورد، همانند اتومبیل با روکش طلای الحاجی دیوف ستاره سابق تیم ملی سنگال، خرید یک لقب اشرافی از سوی جبرئیل سیسه بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، خرید جت‌های اختصاصی از سوی بازیکنان مختلف مثل فابرگاس و یا تفریحات پرخرج دیگر.

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۰
۰
آنوقت من بدبخت را بگو كه نمیتوانم هزینه دارویم را بدهم . مهدی از اصفهان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها