سرمربی پیشین تیم ملی تکواندوی ایران که در مظان اتهام نقش داشتن در کوچ تکواندوکاران ایران به تیم تحت هدایتش ـ جمهوری آذربایجان ـ قرار دارد، تاکید کرد که هیچ نقشی در این ماجرا نداشته و جیب دلالان و گوشه اسکناس باعث شده این تکواندوکاران راه باکو را در پیش گیرند.
کد خبر: ۷۷۹۵۶۰
مهاجرت تکواندوکاران به آذربایجان کار دلالان است نه من

موضوع کوچ شماری از تکواندوکاران ایران به باکو و پذیرش تابیعت جمهوری آذربایجان در حالی به طور مبوسط در شماره گذشته روزنامه جام‌جم منعکس شد و در این گزارش سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو به صورت تلویحی، مهماندوست را به دست داشتن در این امر و خبرنگاران را به جانبداری کورکورانه از مهماندوست در زمان برکناری از تیم ملی ایران متهم کرده بود، مهماندوست با تاخیری یک روزه درباره این اتهام چنین اظهار نظر کرد: شنیده‌ام سهیلا سیاحی (ملی‌پوش سابق ایران) که مدت‌ها در کشورمان فعالیت می‌کرد همراه یک ایرانی دیگر به نام پریسا که او را نمی‌شناسم، با پیشنهاد آذربایجانی‌ها روبه‌رو شده و گویا قرار است برای این کشور نیز مبارزه کند، در بخش مردان هم سینا بهرامی و احمد محمدی نیز گویا قرار است به تیم ملی تکواندوی آذربایجان ملحق شوند.

مهماندوست در پاسخ به این پرسش که آیا با تکواندوکاران ایرانی که در حال حاضر به آذربایجان رفته اند دیداری داشته است، گفت: تا این لحظه من آن چهار تکواندوکار را ندیده‌ام؛ فقط شنیده‌ام که آنها به آذربایجان آمده‌اند و قرار است در تمرین تیم ملی مردان و بانوان حضور داشته باشند تا سرمربیان از لحاظ فنی آنها را تائید کنند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران در واکنش به این پرسش که آیا در نقل و انتقال این تکواندوکاران شما دخیل بوده‌اید یا خیر، گفت: هرچند یک مربی دنبال بازیکن مناسب برای موفقیت تیم خود است،‌ اما من به هیچ عنوان در این نقل و انتقال‌ها دخالتی نداشتم و از هیچ چیز مطلع نبودم. تا جایی که اطلاع دارم آذربایجانی‌ها در ایران افرادی دارند که به دنبال جذب ورزشکار هستند. من فقط به عنوان سرمربی حق دارم بازیکنی را که معرفی می‌شود از لحاظ فنی تائید یا رد کنم و هیچ گونه حقی برای دخالت در جذب بازیکن خارجی ندارم،اگر این نفرات از لحاظ فنی مورد تائید باشند، من هم آنها را قبول می‌کنم. مهماندوست گفت: تصمیم‌ گیرنده خود فرد است و اگر فردا روزی این نفرات به موفقیت برسند و یا ناکام باشند هیچ ارتباطی به من ندارد؛ چرا که من اصلاً در جذب این نفرات و معرفی آنها به فدراسیون تکواندوی آذربایجان دخیل نبوده‌ام.

مهمان‌دوست در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون تکواندوی ایران که گفته امیدواریم او در این نقل و انتقالات دخیل نباشد، گفت: من از کسی ترسی ندارم که بگویم که این کار را من انجام داده‌ام یا خیر، اما به خاطر این‌که دوست ندارم این صحبت‌ها در مورد من مطرح شود از خودم دفاع می‌کنم. هرکسی که به تکواندوی آذربایجان آمده خودش لابی کرده است نه رضا مهمان‌دوست. گناه من این است که سرمربی تیم ملی آذربایجان شده‌ام و همه فکر می‌کنند که این اتفاقات زیر سر من است، اما باز هم تکرار می‌کنم رضا مهمان‌دوست هیچ نقشی در نقل و انتقالات ندارد و دوستان گناه مرا نشورند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد این‌که قطعاً پیشنهادهای مالی خوبی به این تکواندوکاران شده و آنها به همین دلیل حاضرند تغییر تابعیت بدهند، گفت: شاید تکواندوکاران ایرانی علاقه داشته باشند که با من کار کنند، اما ناگفته نماند که قطعاً به این نفرات وعده‌های خوبی از لحاظ مالی داده‌اند که آنها حاضر شده‌اند برای تیم ملی تکواندوی این کشور مبارزه کنند. بازیکن که عاشق چشم و ابروی من نیست.

اتهام به دبیر سابق فدراسیون

وی از یک موضوع دیگر پرده برداشت و گفت: مدتی پیش در حین برگزاری مسابقات یکی از تکواندوکاران حاضر در سالن مسابقات، دختری تقریباً شانزده و هفده ساله به نام پانسیا را در حال مبارزه کردن به من نشان داد و مدعی شد که او ایرانی است و در انتخابی تیم ملی تکواندوی آذربایجان نیز شرکت کرده است. یک روز دیگر برحسب اتفاق با او صحبت کردم که چطور به آذربایجان آمده و مدعی شد که یکی از اقوام آنها در باکو زندگی می‌کند و او کانال ارتباط با فدراسیون تکواندوی آذربایجان را برایش مهیا کرده است وقتی در تبریز ساکن بوده و با حضور در فدراسیون تکواندو از حسن ذوالقدر ـ دبیر وقت فدراسیون و مدیر کنونی سازمان تیم‌های ملی ایران ـ نامه‌ای دریافت کرده و با همان نامه با فدراسیون آذربایجان به توافق رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها