برای دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان

ستاره های شیلی برای دیدار با ایران به صف شدند

جهانبخش و آزمون متعلق به تیم ملی بزرگسالان هستند و به امید نمی روند

کی‌روش: من هم خبر لغو بازی شیلی را شنیده‌ام

جام جم ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من در تماس تلفنی به مسئولان فدراسیون فوتبال گفتم که آزمون و جهانبخش فقط به تیم ملی بزرگسالان تعلق دارند.
کد خبر: ۷۷۸۴۱۹
کی‌روش: من هم خبر لغو بازی شیلی را شنیده‌ام

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازگشت به تهران درباره اینکه در 40 روزی که در کشورمان حضور نداشت آیا از وضعیت فوتبال ایران مطلع بود یا نه گفت: بله، به صورت روزانه از اتفاقات فوتبال و عملکرد بازیکنان مطلع بودم و از وضعیت بازیکنان اطلاعات کامل دارم.
وی درباره بازی دوستانه ایران مقابل تیم‌های سوئد و شیلی در فروردین ماه هم خاطرنشان کرد: این برنامه ماست که با سوئد و شیلی بازی کنیم و تیم هم از نظر فنی و تکنیکی آماده است و همه چیز در این بازی برای ما مهم خواهد بود و منتظر تاییدات هستیم تا این بازی‌ها برگزار شود و همه چیز حل گردد.
کی‌روش در خصوص اینکه گفته می‌شود احتمال لغو بازی ایران و شیلی وجود دارد تصریح کرد: من هم این موضوع را شنیده‌ام که به دلیل مشکلات مالی احتمال دارد بازی با شیلی لغو شود. البته این بازی فرصت خوبی برای ملی‌پوشان و به خصوص بازیکنان جوان بود تا بتوانند تجربه خوبی به دست بیاورند و امیدوارم این شایعات به حقیقت نپیوندد چون لطمه بزرگی برای ما خواهد بود.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود بعد از این دو بازی کی‌روش از تیم ملی کنار خواهد رفت افزود: هیچ صحبتی راجع به این مسائل ندارم و صحبت نکردن در این باره بهترین راه است تا به این شایعات دامن زده نشود.
سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد اینکه مسئولان تیم ملی امید به دنبال در اختیار گرفتن جهانبخش و آزمون هستند عنوان کرد: من در مورد این موضوع چیز خاصی نمی‌دانم. تنها مطلب این بود که از فدراسیون با من تماس گرفتند و به آنها گفتم این دو بازیکنان بزرگسالان هستند. ما وظایف بزرگ‌تری پیش رو داریم که این دو بازیکن حتما باید در تیم ملی بزرگسالان باشند و به هیچ تیم دیگری نمی‌روند.
وی ادامه داد: شاید زمان مشترک برنامه‌های تیم ملی امید و بزرگسالان این مشکل را به وجود آورده است.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود فرهاد مجیدی به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه می‌شود گفت: خیر، اینطور نیست.
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه به بهانه حضور بانوان در ورزشگاه می‌خواهند میزبانی جام ملت‌های آسیا را از ایران بگیرند گفت: من نمی‌توانم صحبتی راجع به این موضوع داشته باشم. AFC باید تصمیم بگیرد. تنها مسئله‌ای که می‌توانم اشاره کنم این است که فوتبال بین‌المللی قوانینی دارد که اگر می‌خواهید در آن بازی کنید باید قوانین را هم رعایت کنید.
وی در مورد حضور پورعلی‌گنجی به عنوان اولین لژیونر بعد از جام ملت‌ها در چین عنوان کرد: این موضوع ناراحت‌کننده است. اینکه بهترین بازیکن جوان ما به لیگ چین می‌رود گویای تمام مسائل امروز فوتبال ایران است. افرادی که این توصیه را به او کرده‌اند که به چین برود مسائل فنی را در نظر نگرفتند و تنها اهداف کوتاه‌مدت و شاید مالی برایشان مهم بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری و محمد نوری در لیست شما قرار دارند یا نه گفت: نه بازیکنانی که شما نام بردید جزئی از لیست ما نیستند.
کی‌روش در خصوص آماده نبودن زمین کمپ تیم ملی در حالی که تیم ملی باید برای مسابقات پیش رو آماده باشد تصریح کرد: به صورت ساده به شما می‌گویم که آماده‌سازی تیم ملی دو تا سه مرحله‌ است تا ضمانت پیشرفت در آینده را بتوانیم بدهیم و قلم‌های جادویی در فوتبال وجود ندارد. در قدم اول نیاز به بازیکنان داریم، آن هم بازیکنان با تجربه و با کیفیت و بعد از آن احتیاج به امکانات و تسهیلات است تا بتوانیم با آنها بازیکنان را آماده کنیم و در قسمت سوم هم نیاز به مربیگری خوب است تا یک تیم و بازیکنان آن آماده شوند و باز هم می‌گویم که فرمول آمادگی کاملا ساده است و نیاز به بازیکنان آماده، امکانات مناسب و مربیگری خوب است.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره درگیری رسانه‌ای او و عباس ترابیان خاطرنشان کرد: شخص من هیچ چالشی با ترابیان یا افراد دیگر ندارم اما طبق دستورالعملی که دریافت کردم شخص علی کفاشیان راجع به مسائل تیم ملی می‌تواند نظر دهد و آن را هدایت کند و به خاطر اینکه ترابیان می‌خواست در امور تیم ملی دخالت کند و وقتی دیدم که او زیاد صحبت می‌کند مجبور شدم به او یادآوری کنم و این مسئله خیلی شفاف است که هیچ مسئله شخصی بین ما نیست و تنها مسئله‌ای که وجود دارد رعایت اصول و قوانین است و باید به مسائلی که به ما مربوط نمی‌شود دخالت نکنیم.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها