جام جم ورزشی: برنامه نود این هفته از ساعت 22:23 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 1:35 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۷۷۶۳۸۰
مجیدی محبوب ترین بازیکن استقلال شد +[مجموعه عکس]

برنامه نود این هفته از ساعت 22:23 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سئوال مسابقه پیامکی این هفته به محبوب ترین بازیکن 2 دهه اخیر استقلال اختصاص یافته بود.


1. آرش برهانی 2. مجتبی جباری 3. جواد زرینچه 4. فرهاد مجیدی 5. علیرضا منصوریان


آنالیز بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ارائه شد.

گزارشی از دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

نفت - پاختاکور ، تراکتور سازی - نسف قارشی ، فولاد - السد ، پرسپولیس - لخویا

گزارشی از دیدار تیم های پرسپولیس و لخویا در لیگ قهرمانان آسیا به همراه حواشی این دیدار پخش شد.

سپس فردوسی پور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه و جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کرد. وی همچنین گفت اینترنت استودیو 11 مشکل دارد و به همین خاطر موفق نشدیم با پرسپولیسی ها در ازبکستان ارتباط تصویری برقرار کنیم.

طی گزارشی حریفان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا معرفی شدند.

گزارش تقویم نود پخش شد:


دربی 48 روز هشتم اسفند با برتری دو بر صفر پرسپولیس با گل های هاشمی نسب و رافت، برد استقلال بعد از 2035 روز برابر پرسپولیس با گل علیرضا اکبرپور و برتری دراماتیک سه بر دو استقلال برابر پرسپولیس در روز هفتم اسفند و بازی جنجالی سال ۸۵ پرسپولیس و سایپا از جمله رخدادهای این هفته بود.

میهمان ویژه این بخش علیرضا اکبرپور بود و با او درباره آن مسابقه و گلش به پرسپولیس گفتگو شد. پنجم اسفند روز مهندس و معرفی مهندسان فوتبال هم از بخش های این تقویم بود.

گزارشی از آنالیز دیدار پرسپولیس - لخویا پحش شد که طی آن تاکتیک سرخپوشان در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته بود.

زارع: از اول دوست داشتم گلر شوم، پدرم اجازه نداد!

مازیار زارع بازیکن تیم فوتبال ملوان میهمان ویژه برنامه نود این هفته بود.


زارع در مورد بهترین بازیکن استقلال گفت: انتخاب از بین این 5 گزینه خیلی مشکل است ولی من سبک بازی فرهاد مجیدی را دوست دارم.

وی در مورد وضعیت تیم فوتبال ملوان گفت: باید قبول کنیم تیم ملوان از ابتدا خوب بسته نشده بود و با آمدن فیروز کریمی به ملوان وضعیت تیم بهتر شده است و یکی از عوامل بهتر شدن وضعیت تیم حمایت هواداران ملوان است و از آن ها تشکر می کنم.

وی در مورد نحوه تیم داری فیروز کریمی گفت: هر جایی که لازم باشد وی با بازیکنان شوخی می کند و هر کجا لازم باشد جدی کار می کند و در کل بازیکنان را بالا می برد و این مسئله باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان می شود.

وی درباره شایعه رابطه بدش با پژمان نوری گفت: اختلاف نظر در هر خونواده ای پیش میاد. ما در گذشته هیچ وقت خیلی با هم مشکل نداریم اما الان او یکی همراه با جلال رافخایی یکی از صمیمی ترین دوستان من است


زارع درباره جو مخالف حضور بازیکنان غیربومی دراین تیم گفت: نه من فکر می کنم هر بازیکنی به ملوان می آید به نوعی فوتبالش زنده می شود که نمونه های آن مهرداد اولادی، امیرحسین فشنگچی و فرزاد حاتمی هستند و جو ضدبومی در ملوان کمتر شده است.

زارع خاطرنشان کرد: از ابتدا دوست داشتم گلر شوم ولی پدرم اجازه نداد! البته الان هم ناراضی نیستم ولی خیلی دوست داشتم گلر شوم.

وی در مورد شادی های پس از گل خود نیز گفت: شادی پس از گل نمی کنم، بلد نیستم!

زارع در پاسخ به سوال فردوسی پور که پرسید چند پنالتی خراب کرده گفت خیلی کم پنالتی خراب کردم و فقط یک پنالتی برای پرسپولیس در بازی سپاهان خراب کردم که از همین لحظه کل کل فردوسی پور و زارع درباره پنالتی زدن و تعداد پنالتی های خراب شده زارع آغاز شد.

وی در مورد اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ بی نظیر است و از همه نظر وی را قبول دارم.

وی درباره اضافه وزن خودش گفت: ماه های آخری که در پرسپولیس بودم تمریناتم خوب نبود و اضافه وزن داشتم. ولی وقتی به ملوان برگشتم تمریناتم خوب شد و اضافه وزنم از بین رفت. من در آن حد نبود که شکم داشته باشم اما به جرات می گویم الان اکثر فوتبالیست های ایران شکم دارند، فقط فکر کنم شما آقای فردوسی پور شکم ندارید!

از رضا عنایتی گذشته حسین ماهینی هم از بازیکنانی است که هرچی میخورند اضافه وزن پیدا نمی کنند. حسین ماهینی روزانه 7 وعده غذا می خورد ولی اضافه وزن پیدا نمی کند!


زارع در پایان صحبت های خود اظهار داشت: از مسئولان استان درخواست دارم تا بیشتر به ورزشگاه انزلی برسند، این ورزشگاه نیاز به رسیدگی دارد.

گزارش نود تا نود پخش شد و طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفته بود.

افشارزاده در این بخش در مورد جاسم کرار و مسائل حاشیه ای پیرامون این بازیکن گفت: وی اظهار داشته که از گفته های وی برداشت اشتباه شده است . کرار تسلط به زبان فارسی ندارد و امیدوارم این مسائل و حاشیه ها به اتمام برسد.

کلیپی از سرگذشت تاسف بار مارتین یکی از بهترین داوران سوئد و داور مسابقه پلی آف تیم های فرانسه و ایرلند در مقدماتی جام جهانی 2010 پخش شد که آرزوی قضاوت در جام جهانی را داشت. وی آتش نشان و صاحب دو فرزند بود.

در این گزارش صحبت های مادر مارتین پخش شد که می گفت: اینکه در روزنامه ها مطالبی علیه پسرم نوشته شود و وی راتهدید کنند و بگویند او را خواهند کشت خیلی دردآور است و نمی توانستم این مسائل را تحمل کنم.

مارتین نیز در این گزارش می گفت: آتش نشان بودن، در میان خانواده بودن و داور بودن سه مسئله است که داشتن همه با هم سخت است، ولی حس رقابت باعث شد تا بخواهم یک داور خوب باشم و به قضاوت ادامه دهم.

در دیدار تیم های ایرلند و فرانسه در بازی های مقدماتی جام جهانی در سال 2010، مارتین خطای هند تیری آنری بازیکن تیم ملی فرانسه را ندید و این مسئله باعث شد فرانسه به گل رسیده و پیروز میدان باشد.

با تمام این اتفاقات فیفا مارتین را برای قضاوت در جام جهانی 2010 انتخاب کرد و یک اشتباه ماتین را ندید و قضاوت کلی وی را مورد بررسی قرار داد.

رضا غیاثی، پیشکسوت داوری و حسین عسگری رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال میهمانان برنامه نود بودند.

غیاثی در مورد وضعیت داوری گفت: برخی اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است که البته با برخی امکانات این اشتباهات رو به کاهش است. در ورزشهایی همچون کشتی که سیستم بازبینی بازی موجود است اشتباهات داوری کمتر می شود ولی در فوتبال این امکانات و بازبینی آنی وجود ندارد و درصد اشتباهات بیشتر است.

عسگری نیز در این رابطه اظهار داشت: همانطور که آقای غیاثی گفت امکانات در داوری خیلی مهم است و بطور قطع پیشرفت تکنولوژی تاثیر زیادی در کاهش اشتباهات داوری خواهد داشت. باید برای هجمه هایی که بر علیه داوران فوتبال می شود چاره ای اندیشید.

وی در مورد حق الزحمه داوران لیگ گفت: قرار شده است در اولین فرصتی که برای فدراسیون پولی ریخته شود حق الزحمه داوران پرداخت شود.

غیاثی در ادامه صحبت هایش گفت: برخی اختلافات وجود دارد. چطور می شود مهدی تاج در زمانی داوران را بخوبی حمایت می کرد ولی اکنون می گویند تاج پول نمی دهد. به نظرم در حال حاضر برخی اختلافات وجود دارد که باید حل شود.


از زمانی که اصفهانیان آمد و اتاقی برای خود درست کرد مشکلاتی بوجود آمد، در هیچ کمیته داورانی در هیچ کشوری و حتی فیفا، کمیته داوران اتاق ندارد و نمی آید در اتاق بنشیند. به نظرم حضور اصفهانیان در کمیته داوران غیر قانونی است!

وی در مورد چینش داوران فوتبال و لیگ گفت: اگر الان آقای عسگری بگوید من داوران را می چینم من میگویم اینطور نیست! عسگری و یصفهانیان با هم داوران را می چینند.

اصفهانیان زبان انگلیسی نمی داند، اصفهانیان همراه با نوید مظفری پیشکسوت داوری به اجلاس فوتورو در هند رفته و کنفرانس خود را در حالی به زبان انگلیسی خوانده که توسط مظفری برای وی به خط فارسی (فینگلیسی) روی کاغذ نوشته شده بوده!

روسای کمیته های فوتبال حق ندارند عضو هیات های فوتبالی باشندکه اصفهانیان اینها را دارد و این مسائل همهخلاف مقررات کمیته اخلاق است.

وی در مورد غیر قانونی بودن حضور اصفهانیان در کمیته داوران گفت:

گزارشی از 48 بازیکن خارجی در لیگ فوتبال ایران پخش شد که در مورد این خریدهای خارجی و نفع این بازیکنان از پیوستن به لیگ ایران توضیحاتی ارائه شده بود.


عملکرد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

آمار مسابقه پیامکی برنامه پس از گذشت بیش از 150 دقیقه از آغاز برنامه:

فرهاد مجیدی با 58 درصد آراء بیشترین رای را آورده بود.

حسین عسگری رییس دپارتمان داوری گفت: باید تعاملی بین کمیته و دپارتمان داوری باشد و طی یک سال اخیر این تعامل برقرار شده است.

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: در خصوص آقای تاج باید بگویم ما تعامل کامل با وی داریم. تاج زمانی نایب رییس بود و رییس سازمان لیگ بود و جا دارد از طرف همه داوران از وی تشکر کنیم که داوران را حمایت می کرد.


اینکه من برای خودم ابلاغ می زنم باید بگویم که شما هم زمانی به خودتان ابلاغ می دادید و یکی از وظایف کمیته داوران نظارت بر کار داوران است.

آیا من یکبار شده که در بازی زنجان با داوران صحبتی کنم؟ چطور تیم ما افتاد لیگ 2؟! بعد لیگ 3 و بعد استان؟! چون آن زمان زنجان بد بازی می کرد و اکنون عملکرد خوبی دارد و به نظرم اگر داوری به خاطر من قضاوت اشتباه کند دیگر داور نیست!! چرا آقای غیاثی می گوید نوید مظفری برای من فینگلیسی نوشته اند؟ و من این مسئله را کاملا تکذیب می کنم. من 8 سال داور بین المللی بودم و ناظر داوری هستم و نمی گویم انگلیسی قوی دارم ولی اینکه می گویند من انگلیسی بلد نیستم درست نیست!

غیاثی: آقای اصفهانیان! تو نه کامپیوتر بلدی و نه انگلیسی!!

غیاثی خطاب به اصفهانیان در این میان اظهار داشت: تو دو بار در کلاس داوری شرکت کرده ای و در هیچکدام قبول نشده ای! تو نه کامپیوتر بلدی و نه انگلیسی!

عسگری در مورد اعزام اصفهانیان به کلاس داوری خارج از کشور گفت: تعداد مدرسانی که داریم و شرایط لازم را از جمله دانستن زبان انگلیسی را دارند محدود است و اصفهاتیان را من برای حضور در این کلاس پیشنهاد دادم.

نکته جالب توجه در این مناظره صحبت های غیاثی بود که تاکید داشت عسگری واقعیت را در برنامه بیان نکرده و خجالت می کشد!

نوید مظفری مدرس داوری آسیا روی خط تلفنی برنامه آمد و در مورد بحث های مطرح شده گفت: من 3 بار به کلاس های بین المللی داوری در خارج از کشور اعزام شده ام و هر بار هم به دوستان و بزرگوارانی که همراهیشان کردم کمک کرده ام و به آقای اصفهانیان نیز کمک کردم و انکار نمی کنم که برای وی فینگلیسی نوشته ام ولی در آن کلاس هیچ امتحانی گرفته نشد.


اصفهانیان نیز در این باره گفت: آقای نوید مظفری! مگر نه اینکه من هم در مسائل دیگر به تو کمک می کردم؟! وی خطاب به غیاثی ادامه داد: من 5 سال داور تاپ بودم و چرا در آن زمان به این کلاس ها اعزام نشدم؟! غیاثی نیز اظهار داشت: من در مدت 5 سال مسئول کمیته داوران نبودم که شما را اعرام کنم! این چه انتظاری است که از من داشته اید؟!


گزارشی از لیگ یک و نتایج بدست آمده در این رقابت ها پخش شد.

عسگری در ادامه صحبت ها گفت: پول اسپانسر طبق بخشنامه فیفا باید خرج آموزش و توسعه داوری شود و نه حق الزحمه داوری!

وی در مورد الیت بودن داوران گفت: ما سه داور الیت داریم و طبق مقررات AFC اگر بازی اولشان مورد تایید قرار گیرد بازی دوم را قضاوت می کنند.

به زودی تعداد داوران الیت ما به 5 تن می رسد.

غیاثی در این باره اظهار داشت: بحث الیت نشدن داوران به کم کاری کمیته داوران و دپارتمان داوری وقت ارتباطی ندارد و داوران ما توانایی الیت شدن را نداشتند.

گزارشی در مورد نفت مسجد سلیمان و وضعیت نابسامان و مشکلات مالی این تیم پخش شد و طی آن مسئولان باشگاه در مورد مشکلات این تیم صحبت کردند.

رضاییان مدیر عامل باشگاه نفت مسجد سلیمان گفت: باید از این باشگاه حمایت شود تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی در لیگ داشته باشیم.

اصفهانیان در خصوص دوشغله بودن و غیر قانونی بودنش در کمیته داوران گفت: در فدراسیون فوتبال اسپانیا رییس فدراسیون رییس کمیته داوران نیز بود و منعی در این باره وجود نداشت.

در مورد حق الزحمه داوران نیز قرار است فدراسیون این پول را پرداخت کند. در هر حال من تابع قانونم.

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه: 59 درصد مردم به فرهاد مجیدی رای دادند.


برنامه نود این هفته ساعت 1:35 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها