در یک ماه اخیر بر فوتبال چه گذشت؟

یک ماه با فوتبال ، یک دنیا حاشیه

جام جم ورزشی: فوتبال لبریز از خبرهای حاشیه ای و غیر حاشیه ای است. بسیاری از اخبار درباره خود فوتبال و نتایج آن است اما دسته ای دیگر از اخبار به حاشیه های آن مربوط می شود.
کد خبر: ۷۷۶۰۸۴
یک ماه  با فوتبال ، یک دنیا حاشیه

به گزارش جام جم ورزشی ، آنچه در ادامه می آید نگاهی به مهم ترین اتفاقات فوتبالی و حاشیه های مربوط به آن در ماه جاری میلادی است:

نیمار، پردرآمدترین ستاره زیر 25 سال

ستاره برزیلی و 23 ساله بارسلونا این روزها همچنان درگیر پرونده انتقال پر سر و صدای خود به بارسلونا است. ابهام های مالی انتقال نیمار به بارسلونا که در سال 2013 اتفاق افتاد هنوز برطرف نشده تا باشگاه پرطرفدار کاتالان ها این روزها به شدت به دردسر بیفتد. اما با وجود این دردسر بزرگ زندگی برای ستاره برزیلی ادامه دارد. بر اساس گزارش ها نیمار پردرآمدترین ستاره زیر 25 سال فوتبال دنیاست. بخش قابل توجهی از درآمدهای این ملی پوش برزیلی از راه تبلیغات به دست می آید. در واقع او برای تبدیل شدن به یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال دنیا تا حد زیادی وابسته به دنیای تبلیغات است. نیمار در این زمینه کاملا در راهی قرار گرفته که پیش از او کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ وارد آن شده بودند. او نیز بخش عمده درآمد چندین میلیون دلاری سالیانه خود را از راه تبلیغات کسب می کند. محبوبیت فوق العاده نیمار باعث شده تا او مورد توجه بزرگ ترین کمپانی های دنیا قرار بگیرد. نیمار در طول سال بیش از شش میلیون یورو از درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می آورد.

باز هم سرطان

مدتی پیش گزارشی داشتیم درباره بازیکنان سرطانی اما گویا این بیماری صعب العلاج قصد ندارد دست از سر فوتبال و فوتبالیست ها بردارد. خوان کارلوس گارسیا مدافع تیم ملی فوتبال هندوراس که در جام جهانی 2014 برزیل هم به میدان رفت به تازگی به سرطان خون مبتلا شده است. این خبر به تایید باشگاه ویگان یعنی باشگاهی که گارسیا در آن بازی می کند نیز رسیده است. ویگان در لیگ دسته دو فوتبال انگلیس حضور دارد. تیم ویگان در هفته پیش اعلام کرده بود که ممکن است مدافع بیست و شش ساله اش که در 34 رقابت بین المللی هم شرکت کرده، به سرطان خون مبتلا باشد. گارسیای بدشانس این روزها در منچستر تحت درمان قرار دارد و به زودی مراحل شیمی درمانی خود را آغاز می کند اما متاسفانه گویا سرطان او بدخیم تشخیص داده شده است.

پدیده 17 ساله آمد

مارتین اوده گارد در طی شش ماه شهرتی چند برابر از چیزی که قبلا داشت به دست آورد. این پسر 17 ساله نروژی که پیش از این با حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال نروژ جوان ترین بازیکن تاریخ رقابت های مقدماتی یورو لقب گرفت در حالی که مشتریان بزرگی در سراسر اروپا داشت در نهایت به رئال مادرید پیوست. او در ماهی که گذشته برای نخستین بار با پیراهن تیم دوم رئال مادرید به میدان رفت. رئال مادرید مقابل باراکالدو به میدان رفته بود و چهار بر صفر این تیم را شکست داد. پسر نوجوان نروژی در این دیدار یک گل زد و یک پاس گل داد. بر اساس گزارش ها اوده گارد در صورتی که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه رئال مادرید در این رقابت ها لقب خواهد گرفت. او گفته که می خواهد به بازیکن ثابت رئال مادرید تبدیل شود.

سبقت ایتالیایی ها از انگلیسی ها

در رده بندی اخیر برترین لیگ های معتبر اروپایی همانند رده بندی شش ماه پیش لالیگای اسپانیا در صدر قرار گرفت. لیگ فوتبال اسپانیا با حداکثر امتیاز در تمامی زمینه های کمی و کیفی در رتبه نخست قرار دارد. در حالی که لیگ برتر انگلیس سال گذشته در صدر این رده بندی قرار داشت و شش ماه پیش به رده دوم سقوط کرد هم اکنون باز هم تنزل کرده است. بر اساس این گزارش لیگ برتر انگلیس با یک پله سقوط جای خود را به سری آ ایتالیا داده است. اینکه چگونه ایتالیایی ها در زمینه داشتن یک لیگ فوتبال بهتر از انگلیسی ها سبقت گرفتند به مواردی همچون کیفیت لیگ، جنبه های کمی، استانداردهای لازم ورزشگاه ها ، تعداد تماشاگران، رعایت جنبه های فرهنگی و غیره ارتباط دارد. این برای نخستین بار در پنج سال اخیر است که سری آ ایتالیا در رده بندی برترین لیگ های جهان از لیگ برتر انگلیس سبقت می گیرد. این در حالی است که بسیاری هنوز بر این اعتقادند لیگ برتر انگلیس برترین لیگ فوتبال جهان است و حتی لالیگای اسپانیا هم به پای آن نمی رسد.

باز هم نژادپرستی

"سلیمانیه" جوان سیاه پوستی است که یک شبه به شهرتی فراگیر رسید. ماجرا به مصاف رفت پاری سن ژرمن و چلسی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مربوط می شود. پس از پایان جدال دو تیم که با تساوی یک بر یک همراه بود در یکی از ایستگاه های متروی اطراف ورزشگاه برگزاری این مسابقه در پاریس سه هوادار انگلیسی منتسب به باشگاه چلسی از ورود یک فرد سیاه پوست به مترو جلوگیری کردند. آنها این جوان سیاه پوست را هل دادند و به وی توهین کردند. این سه هوادار نژادپرست شعارهایی نژادپرستانه نیز سر دادند. اما تمام این اتفاقات از سوی دوربین های به کار رفته در ایستگاه مترو ثبت شد. بازتاب این اتفاق باعث واکنش های زیادی شد و حتی بزرگان فوتبال درباره این موضوع صحبت کردند. هویت جوان سیاه پوست نیز به سرعت فاش شد. این سیاه پوست که سلیمانیه نام دارد حتی با عذرخواهی سرمربی چلسی یعنی خوزه مورینیو نیز روبرو شد. باشگاه چلسی نیز برای دلجویی از سلیمانیه او را برای تماشای یکی از بازی های چلسی به لندن دعوت کرده است. سلیمانیه که یک شبه به دلیل آن اتفاق مشهور شد حالا دیگر کمتر به رفتار زشت آن سه هوادار نژادپرست فکر می کند چرا که بسیاری از بزرگان فوتبال و البته باشگاه چلسی از او دلجویی کرده اند. باشگاه چلسی با شناسایی این سه هوادار نژادپرست کارت هواداری آنها را برای همیشه باطل کرد.

سوپر ماریو توقف نمی کند

حاشیه سازی های ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیایی لیورپول تمامی ندارد. آخرین حاشیه سازی او در دیدار لیورپول با بشیکتاش در لیگ اروپا رقم خورد جایی که او بر سر زدن یک ضربه پنالتی با هم تیمی خود جوردن هندرسون درگیری لفظی پیدا کرد. حاشیه های بالوتلی آنقدر زیاد است که صدای استیون جرارد کاپیتان مصدوم لیورپول را هم درآورده است. با تمام این اوصاف شمارش معکوس برای پایان کار این مهاجم جنجالی و البته ناموفق در لیورپول آغاز شده است. او که به عنوان یک مهاجم به هیچ عنوان توقعات را در لیورپول برآورده نکرد در پایان این فصل به احتمال فراوان به سری آ ایتالیا برمی گردد. اینترمیلان و سامپدوریا مقاصد احتمالی او معرفی شده اند. ماریو بالوتلی به دلیل حاشیه سازی های متعددش به "سوپر ماریو" ملقب شده است.

جشن تولد دردسرساز

کریستیانو رونالدو در شبی که تیمش با چهار گل از آتلتیکومادرید در لالیگای اسپانیا شکست خورده بود برای خودش جشن تولد مفصلی گرفت تا آتش انتقاد را به جان خود بخرد. نه تنها هواداران و رسانه ها که حتی برخی از بازیکنان رئال مادرید از او انتقاد کردند. این جشن تولد باعث شد تا رفتار برخی از رئالی ها با رونالدو سرد شود . روزهای بد این بازیکن با ناکامی در راه گلزنی در دیدار با دپورتیو لاکرونا ادامه یافت. رونالدو اما در دیدار با شالکه در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به روزهای خوب خودش بازگشت و با گلزنی در این دیدار نشان داد در حال بازگشت به روزهای خوب خودش است. به هر حال تولد رونالدو جنجالی ترین تولد سال بود.

یک مجسمه 30 میلیون یورویی

زلاتان ابراهیموویچ ستاره بزرگی است. آنقدر بزرگ که مجسمه 30 میلیون یورویی او را بسازند و در یکی از موزه های مشهور پاریس به نمایش بگذارند. این مجسمه با حضور خود زلاتان پرده برداری شد. موزه 'گریوین' جایی است که مجسمه این ستاره سوئدی پاری سن ژرمن در آنجا به نمایش در آمده است.

مجسمه مومیایی زلاتان در هفت ماه ساخته شد. برای این منظور زلاتان بیش از سه ساعت وقت گذاشت تا با دستگاه های مخصوص اجزای بدن او اسکن شود. هزینه ساخت این مجسمه مومیایی که کوچک ترین تفاوتی با خود زلاتان ندارد بین 25 تا 30 میلیون یورو تخمین زده شده است.

کاپیتان تری تمدید کرد

کاپیتان 35 ساله چلسی با این باشگاه آبی پوش لندنی تمدید کرد. این خبری است که خوزه مورینیو سرمربی چلسی اعلام کرده است. پیش از این اخباری درباره جدایی او از چلسی و پیوستنش به یک باشگاه آمریکایی به گوش می رسید اما با اعلام خبر مورینیو هواداران مطمئن شدند که تری حداقل یک فصل دیگر در چلسی بازی می کند.

مورینیو البته گفت که خودش فعلا تمدید نکرده اما مسلما او در چلسی می ماند.

تری 35 ساله هجدهمین فصل خود را در لیگ برتر انگلیس سپری می کند و یکی از رکوردداران لیگ جزیره در زمینه تعداد سال های حضور است.

(هیلدا حسینی خواه/گروه ورزش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها