حال و هوای این روزهای پرسپولیس همچون آب و هوای این روزهای تهران کاملا متغیر است؛ گاهی ابری و بارانی و گاهی هم کاملا صاف و آفتابی.
کد خبر: ۷۷۳۱۰۶
پرسپولیس از کابوس تا رویا

قرمزها گرچه در لیگ شرایط خوبی ندارند، اما جام باشگاه‌های آسیا برای این تیم می‌تواند به معنای بازگشایی روزنه‌های تازه باشد. این چیزی است که مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق پرسپولیس هم با آن موافق است. او دیروز در گفت‌وگو با سایت باشگاه عنوان کرد گرچه پرسپولیس به دلایل مختلف نتوانسته امسال نتایج مطلوبی در رقابت‌های داخلی کسب کند، اما به طور حتم شرایط برای لیگ قهرمانان آسیا متفاوت خواهد بود و این تیم می‌تواند با حمایت هوادارانش در رقابت‌های آسیایی شکل و شمایل متفاوتی داشته و نتایج متفاوتی نیز کسب کند.

لخویای قطر اولین حریف تیم پرسپولیس است و بازیکنان این تیم برای نخستین بازی خود در آسیا سرشار از انگیزه هستند. این موضوع از نگاه آن 30 یا 40 تماشاگری که دیروز به ورزشگاه درفشی‌فر رفته بودند تا تمرین تیم محبوبشان را از نزدیک تماشا کنند، کاملا محسوس بود. شاید هم بارش‌های پراکنده باران طراوت تمرین سرخپوشان را دوچندان کرده بود، اما هرچه بود آنها از دیروز با توپ‌های مخصوص لیگ قهرمانان تمرین کردند تا برای یک شروع تازه در آسیا آماده شوند.

نکته جالب تمرین دیروز این بود که هواداران پرسپولیس بی‌آن‌که بخواهند به مشکلات عدیده این تیم فکر کنند، پس از پایان تمرین روی سکوهای درفشی‌فر سرود قهرمانی خواندند، مشکلاتی که این روزها حسابی دست و پای این تیم پرطرفدار را بسته است. پرسپولیس ،این پرطرفدارترین تیم، در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حتی پول میزبانی دیدارهای خانگی خود را هم ندارد. صحبت‌های مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ شاید به خوبی عمق فاجعه را نشان دهد. او در این باره به تسنیم گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که پرسپولیس حتی پولی برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. آنها برای رزرو هتل خودشان و تیم مهمان پولی نداشتند، سازمان لیگ کمک کرد تا پرسپولیسی‌ها بتوانند هتل بگیرند. حتی باشگاه پرسپولیس پولی برای کرایه ماشین نداشت تا بازیکنانش را به هتل ببرد که این مشکل به صورت موقت رفع شده است.

البته تاج امیدوار است با رسیدن پول حق پخش تلویزیونی مشکل مالی این باشگاه به صورت کلی رفع شود. پولی که به گفته علی کفاشیان، بخشی از آن تا دهم اسفند ماه وصل می‌شود. دقیقا به دلیل همین وعده رئیس فدراسیون فوتبال بود که نژادفلاح، قائم مقام باشگاه پرسپولیس در جلسه با مربیان تیم‌های پایه به آنها قول داد مشکلات مالی را تا ده روز دیگر رفع کند.

جالب آن‌که در همین اوضاع بی پول، پرسپولیسی‌ها همچنان دنبال هزینه کردن پول بیشتر برای توافق با سرمربی جدید هستند. پس از آن‌که امضای قرارداد با علی دایی و حمید درخشان، به همراه دستیاران این دو مربی، چیزی در حدود چهار میلیارد تومان برای این تیم آب خورد، حالا پای برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی وسط است که فقط بدهی میلیاتی هر کدام از آنها با جرایمش رقمی در حدود 800 میلیون تومان است.

گرچه در مورد برانکو هنوز صحبت قطعی مطرح نشده است، اما دیروز افشین قطبی در گفت‌وگو با ایسنا از توافق اولیه با قرمزها خبر داد و حتی گفت این توافق برای بازی‌های باقیمانده لیگ و لیگ قهرمانان آسیاست. سرمربی اسبق پرسپولیس که این روزها صحبت برای بازگشت دوباره او به این تیم داغ شده است در این باره گفت: از طریق مدیر برنامه‌هایم مذاکره‌ای با باشگاه پرسپولیس شده است و من هم پذیرفتم اگر روزی بتوانم به این تیم خدمت کنم، به‌خاطر هواداران با کمال میل آن را بپذیرم؛ نهایتا برای حضور در این تیم اعلام آمادگی کردم. فقط فرصت زیاد نیست و با نزدیک شدن به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انتظار می‌رود باشگاه پرسپولیس به‌خاطر از دست نرفتن زمان، اگر تصمیم نهایی‌اش را گرفت، حرفه‌ای‌تر عمل کند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در پاسخ به این‌که توافق شما با این باشگاه برای عقد قرارداد چندساله است، گفت: مذاکره و توافق صرفا برای بازی‌های باقیمانده از لیگ برتر و همین‌طور مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. ما برای فصل آینده توافقی نکردیم و اگر این همکاری شکل گرفت، در انتهای فصل می‌توانیم برای آینده مذاکره کنیم و تصمیم‌ بگیریم.

وی در واکنش به این‌که برانکو ایوانکوویچ هم به نوعی از رقبای شما به حساب می‌آید، اظهار کرد: من یکی از هواداران پرسپولیس هستم و مربیگری‌ام در ایران را هم از این تیم آغاز کردم. افشین قطبی از پرسپولیس به تیم ملی رفت و همیشه خودش را یک پرسپولیسی می‌داند. طبیعتا موفقیت تیمم را می‌خواهم. اگر پرسپولیس با درخشان یا برانکو می‌تواند موفق باشد، شک نکنید موافق این تصمیم هستم. من آرزوی سربلندی این تیم را دارم چه با قطبی باشد و چه با هر مربی دیگری، بنابراین نگاهم به این مساله از زاویه یک هوادار است.

قطبی در پایان در پاسخ به این‌که فکر می‌کنید چه زمانی تکلیف این موضوع مشخص می‌شود، گفت: همان‌طور که گفتم مذاکرات مدیر عامل باشگاه با مدیر برنامه‌های من انجام شده و به توافق اولیه هم رسیده‌ایم؛ دیگر تصمیم و زمان دست آنهاست که باید دید چه برنامه‌ای برای آن دارند.

در هر حال فعلا بازی با لخویا به عنوان آخرین فرصت حمید درخشان تعیین شده است. قرمزها که روز سه‌شنبه در اولین بازی خود در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، میزبان تیم قطری هستند امروز و فردا تمرینات خود را پشت درهای بسته انجام می‌دهند؛ به این امید که شروعی خوب در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها