جام جم ورزشی: روند استعدادادیابی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در حالی پیش می‌رود که دوستی‌مهر و مهدوی کیا به بازیکنان بزرگی رسیده‌اند.
کد خبر: ۷۷۱۹۲۸
مهدوی‌کیا بهتر از خودش را پیدا کرد

پروژه استعدادیابی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی زیر 11 سال در حالی زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا و علی دوستی‌مهر در حال انجام است که این مربیان از کشف استعدادهای فوق‌العاده‌ برای فوتبال ایران خبر می‌دهند.

دوستی مهر در پاسخ به اینکه پس از استعدادیابی از سه گروه بازیکنانی که از استان‌های مختلف انتخاب شده بودند، آیا پدیده هایی مشاهده کرده‌اید، اظهار کرد: ما از این سه گروه تاکنون 20 بازیکن را انتخاب کرده‌ایم. در میان آنها بچه‌های مستعد متعددی بودند. کسانی را دیدم که به جرات می‌گویم می‌توانند علی دایی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و... آینده فوتبال ایران باشند. بازیکنی بود که مهدی مهدوی‌کیا می‌گفت او از دوران بچگی من هم بهتر است.

این مربی درباره پایان استعدادیابی‌ و شروع اردوهای تیم ملی دانش‌آموزی تصریح کرد: چهارمین گروه بازیکنان از عصر سه‌شنبه به کمپ تیم های ملی آمدند و گروه پنجم هم از پنجشنبه در اردوی تست‌گیری شرکت می‌کنند. ششمین و آخرین گروه هم از 6 تا 8 اسفند حضور دارند تا اینکه بتوانیم اولین اردو را از 12 اسفند در رامسر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برای تمامی بازیکنان تست شده پرونده وضعیت جسمانی و فنی تشکیل می‌شود، گفت: ما بیست و چند نفر از این بازیکنان را انتخاب می‌کنیم اما برای همه آنها پرونده‌ ویژگی دقیقی جسمی و فنی تشکیل می‌شود و همچنان زیر نظر خواهند بود. اینها استعدادهای منتخب فوتبال ایران هستند که اگر تحت آموزش و پرورش خوبی قرار گیرند، آینده بزرگی را برای فوتبال ایران تامین می‌کنند. رونالدو و مسی هم از همین سنین کشف و مورد پرورش قرار گرفته‌اند و باور کنید ما هم در ایران امثال آنها را داریم.

دوستی‌مهر در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون فوتبال هم از دستاورد استعدادیابی‌های شما استفاده می‌کند، تصریح کرد: هدف ما خدمت کردن به فوتبال پایه مملکت است و تفاوتی ندارد در فدراسیون باشد یا یک مجموعه دیگر مثل آموزش و پرورش. قطعا این بازیکنان می‌توانند تیم‌های ملی نوجوانان تا بزرگسالان ما را تشکیل دهند. اینها سرمایه‌های ملی ما هستند که باید حفظ شوند. هدف ما این است با تشکیل یک تیم منتخب، برنامه‌های آماده‌سازی را آغاز کنیم و از الان آنها را در چندین فستیوال خارجی شرکت دهیم. کار با بازیکنان پایه بویژه در سن 10 ساله دیگر فوق‌العاده سخت است. امیدوارم با عنایت خداوند متعال بتوانیم موفق شویم.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها