جام جم ورزشی: علی دایی چند ساعتی را در سیدنی به گشت و گذار پرداخت و با هوادارانش(که خیلی از آنها خارجی بودند)عکس یادگاری گرفت.
کد خبر: ۷۶۶۷۱۵
سیدنی‌گردی با شهریار از مترو تا فروشگاه/من علی دایی نیستم!

علی دایی که یکی از مهمانان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا در فینال جام ملت‌ها بود، جدا از اینکه در سیدنی به تماشای بازی استرالیا - کره جنوبی نشست، چند ساعتی هم برای گشت و گذار وقت گذاشت و در همین چند ساعت حسابی مورد توجه مردم قرار گرفت.

البته اگر تصور کرده‌اید فقط ایرانیان مقیم سیدنی، علی دایی را می‌شناختند و با او عکس یادگاری می‌گرفتند، سخت در اشتباه هستید چون به گفته خبرنگاران و عکاسان حاضر در سیدنی، دایی برای استرالیایی‌ها و مردم سایر ملیت‌های مختلف که ساکن سیدنی هستند، چهره‌ای شناخت‌شده بود.

دایی در سیدنی برای اولین بار سوار مترو شد و مردمی که او را می‌شناختند، تمام حواس‌شان به شهریار بود و از او عکس و امضا می‌خواستند اما اتفاق جالب‌تر وقتی رخ داد که علی دایی برای خرید لباس به فروشگاه دو برند معتبر پوشاک رفت. در فروشگاه اول، فروشنده و مدیر فروشگاه بلافاصله دایی را شناختند و حسابی او را تحویل گرفتند. خریدارانی هم که دایی را می‌شناختند، چه ایرانی و چه خارجی، سمت او رفتند تا عکس یادگاری بگیرند. دایی وقتی از این فروشگاه بیرون آمد و به فروشگاه دوم رفت، پشت درهای ورودی این فروشگاه و داخل محوطه آن ازدحام ایجاد شد. عده‌ای بیرون فروشگاه منتظر بودند خرید دایی تمام شود و او از فروشگاه بیرون بیاید تا با او عکس بگیرند، عده‌ای هم داخل فروشگاه شدند و شروع به عکاسی کردند. مدیر فروشگاه که فوتبالی نبود و دایی را نمی‌شناخت، به مردم گفت در این مکان عکاسی از لباس‌ها و چیدمان پوشاک ممنوع است و مردم هم جواب دادند ما از لباس‌ها عکس نمی‌گیریم و در حال عکاسی از دایی هستیم.

مدیر فروشگاه هم یکی از همراهان شهریار را صدا زد و از او پرسید مگر این دوست شما هنرپیشه است که اینگونه مورد توجه مردم قرار گرفته که این شخص جواب داد: «دایی آقای گل ملی تاریخ فوتبال جهان است.» مدیر فروشگاه با شنیدن این توضیح سراغ دایی رفت و از او خواست در بخش VIP فروشگاه با مدیر و فروشنده‌ها عکس یادگاری بگیرد و کتابچه ویژه فروشگاه را امضا کند. دایی هم ابتدا سر به سر طرف گذاشت و گفت من عکس تبلیغاتی نمی‌گیرم اما در نهایت کنار فروشنده‌ها و مدیر فروشگاه ایستاد و عکس یادگاری انداخت. دایی در سطح شهر هم با ایرانی‌ها و سایر علاقه‌مندان فوتبال از ملیت‌های مختلف که او را می‌شناختند، با حوصله عکس یادگاری می‌گرفت. مقابل هتل محل اقامتش هم وقتی با سامی الجابر روبه‌رو شد، ستاره ماندگار فوتبال عربستان، دایی را به یکی از دوستان اروپایی خود که انگار شریک تجاری‌اش است، معرفی کرد و گفت: «آن دوره‌ای که ما ستاره فوتبال آسیا بودیم، این آقا، بزرگ همه ستاره‌ها بود.» دایی وسط حرف سامی الجابر پرید و گفت او اغراق می‌کند و خودش هم ستاره بزرگی بوده اما سامی الجابر تأکید کرد: «واقعیت این است که ما ستاره بودیم و تو فوق‌ستاره.»

در جریان سیدنی‌گردی، ‌وقتی دایی وارد یک فروشگاه مواد غذایی شد تا خرید کند، فروشنده مغازه که عرب بود، شروع کرد به شوخی با دایی... او به دایی گفت: «من شما را می‌شناسم، یا احمد راضی هستی یا سعید العویران یا...» و بعد از این که اسم چند بازیکن آسیایی را آورد و حسابی دایی را خنداند، به او گفت: «آقای دایی، افتخار می‌دهید با هم عکس بگیریم؟!» شهریار هم جواب شوخی طرف را داد و گفت: «اشتباه گرفتی، من دایی نیستم.»

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها