جام جم ورزشی: او یکی از برترین بازیکنان نسل خودش به شمار می رود، بازیکنی که نامش از مرزها عبور کرد تا حتی مشتری خارجی هم برای او پیدا شود، صحبت از مائده برهانی است، پشت خط زن تیم ملی والیبال بانوان ایران.
کد خبر: ۷۵۶۶۸۸
مائده برهانی: مربیان مرد را به والیبال بانوان بیاورند

به گزارش جام جم ورزشی ، یادمان نمی رود زمانی که یک مجله تایلندی با چاپ عکس بزرگ برهانی به تعریف و تمجید از عملکرد این بازیکن ایرانی در رقابت های قهرمانی آسیا پرداخت. برهانی اکنون در 26 سالگی در اوج آمادگی و پختگی قرار دارد. این ملی پوش باتجربه می خواهد در رقابت های قهرمانی آسیا از مقام های گذشته ایران در این رقابت ها فاصله بگیرد و به تیم ایران کمک کند در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. صحبت های این ملی پوش والیبال بانوان پیش روی شماست:

می خواهیم مائده برهانی والیبال بانوان را بیشتر بشناسیم.

من متولد سال 1367 هستم و از سال 84 والیبال را آغاز کردم. دو سال بعد یعنی در سال 86 به عضویت تیم ملی والیبال بانوان درآمدم و هنوز هم برای تیم ملی بازی می کنم. تا به حال در باشگاه های سپاهان ، دانشگاه آزاد، پرسپولیس و گیتی پسند بازی کرده ام و هم اکنون دوباره عضو دانشگاه آزاد شده ام. شش دوره در جام باشگاه های آسیا بازی کرده ام. دو بار با گیتی پسند، یک بار با پرسپولیس، یک بار با ذوب آهن، یک بار با سایپا و یک بار هم با تیم متین ورامین.

گفتید از سال 84 والیبال را آغاز کرده اید، فکر نمی کنید با توجه به اینکه متولد 1367 هستید والیبال را تقریبا دیر شروع کردید؟

بله درست است، من بر حسب سن و سالم والیبال را دیر شروع کردم ولی شرایط ورزش بانوان همین است. بسیاری از همدوره ای های من نیز در همین سن وسال والیبال را شروع کردند.

اکنون مهم ترین رقابت هایی که به همراه تیم ملی والیبال بانوان در پیش رو دارید چیست؟

خرداد ماه سال آینده رقابت های قهرمانی آسیا در چین را در پیش رو داریم.

با توجه به در پیش رو بودن این رقابت ها اوضاع حاکم بر تیم ملی والیبال بانوان را چگونه ارزیابی می کنید؟

اگر بگیم نکات خوب تیم ملی والیبال کم است اشتباه نکرده ایم. اوضاع حاکم بر اردوها برای پیشرفت تیم ملی به هیچ عنوان خوب نیست. البته سال گذشته فدراسیون والیبال پیش از آغاز رقابت های قهرمانی آسیا ما را به اردوی تدارکاتی تایلند فرستاد و ما در آنجا بازی تدارکاتی خوبی برگزار کردیم. با کمک این اردو موفق شدیم در رقابت های قهرمانی آسیا مقام هشتمی سال آینده را تبدیل به مقام هفتمی کنیم. اگر فدراسیون باز هم به ما رسیدگی کند توانایی این را داریم که مقام هفتمی این دوره را نیز سال آینده در چین به مقام ششمی و حتی بالاتر برسانیم.

نه فقط تیم ملی والیبال بانوان که اوضاع کلی والیبال بانوان ایران چگونه است؟

برخی از مدیریت هایی که در برخی از ارکان والیبال بانوان می شود اصلا قوی نیست. به عبارتی دیگر والیبال بانوان را جدی نمی گیرند که این نگرش مانع از پیشرفت ماست. دیدها نسبت به ورزش ما باید توسعه پیدا کند و در کنار آن مدیریت ها قوی شود تا بتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

در والیبال بانوان ایران در رابطه با شما بیشتر از هر بازیکن دیگری صحبت از حضور در تیم های خارجی مطرح بود. در این خصوص توضیح می دهید؟

یکبار به همراه تیم ملی والیبال به یک اردوی تدارکاتی در کشور آذربایجان رفتیم. آنجا یک بازی دوستانه با باشگاهی به نام آذربیل داشتیم. از طرف همان باشگاه پیشنهادی به من شد و حتی مبلغ قرارداد را هم اعلام کردند ولی با توجه به شرایط ورزش زنان کشورهای خارجی و البته شرایطی که بازیکنان زن مسلمان دارند حضور در این تیم منتفی شد. من به عنوان یک بازیکن مسلمان باید با پوشش کامل اسلامی بازی کنم و برای همین حضور من و یا هر بازیکن دیگری در لیگ های خارجی منتفی است مگر اینکه فدراسیون بین المللی والیبال فکر به حال بازیکنانی مثل ما بکند و اجازه دهد با همین پوشش به فعالیت خود در لیگ های خارجی ادامه بدهیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چرا که بازیکنان والیبال بانوان ایران توانایی های زیادی دارند.

گفتید که پشت خط زن تیم ملی هستید، در ایران بهترین بازیکن هم پست شما کیست؟

من پشت زن اختصاصی و حرفه ای هستم اما در میان هم پستی های من ندا چمرانیان نیز عالی است. او نیز مانند من اصفهانی است اما در ذوب آهن بازی می کند.

با حضور مربیان مرد در تیم ملی والیبال بانوان موافق هستید؟

بله، حضور مربیان مرد همانند عباس برقی در تیم ملی والیبال بانوان بسیار مثمر ثمر و عالی است.

مبلغ قراردادها در لیگ والیبال بانوان ایران چگونه است؟

امسال خیلی بهتر شده است اما جا دارد که بیشتر به این موضوع اهمیت داده شود.

در والیبال چه کسی الگوی شماست؟

الگوی خاصی ندارم. الگو یعنی کسی که تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار بدهم. البته من در میان بازیکنان خارجی کار "اسپندی" بازیکن بازنشسته آمریکایی را می پسندم. در میان داخلی ها نیز بهنام محمودی و محمد کاظم را از لحاظ بازی کردن می پسندم.

صحبت پایانی تان را می شنویم؟

امیدوارم در والیبال بانوان دیدها وسیع تر شود و مدیریت های بهتری را شاهد باشیم. ما تا زمان آغاز رقابت های قهرمانی آسیا که خرداد ماه آینده برگزار می شود فرصت زیادی نداریم اما هنوز کادر فنی جدید تیم ملی معرفی نشده است. سال گذشته کادر فنی خوبی برای تیم ملی انتخاب کردند. اکنون لیگ به نیمه رسیده اما خبری از مربیان جدید نیست. از رییس فدراسیون والیبال انتظار داریم زودتر تکلیف بانوان را مشخص کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Saba
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
۰
۰
واقعا باید رسیدگی بشه آقایان همیشه مربی مرد داشتن سالن هاشون بهتر از آقایان بوده امکانات بیشتر برای آقایان هستش اگه فقط یک چهارم امکانات و هزینه هایی که‌برای آقایان میشه رو برای خانم ها بکنند خانم ها هم قابلیت های خودشون رو نشون میدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها