جام جم ورزشی: خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تحلیل از تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت ایرانی ها در پر کردن جای خالی بزرگان پیشین تیمشان با مشکل رو به رو بوده اند.
کد خبر: ۷۵۶۶۸۴
خبرگزاری فرانسه: جای خالی دایی، کریمی و مهدوی‌کیا حس می‌شود

یم ملی فوتبال ایران در گروه سوم رقابت های جام ملت های آسیا به همراه بحرین، امارات متحده عربی و قطر قرار گرفته است.

ایرانی ها به دنبال آن هستند تا نداشتن بازی های تدارکاتی را فراموش کرده و به 40 سال عدم قهرمانی خود در قاره کهن پایان دهند. شاگردان کارلوس کی روش همچنین می خواهند حضور ناکامشان در جام جهانی 2014 برزیل را فراموش کرده و نتیجه بهتری در جام ملت های آسیا بگیرند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گویی اعلام کرده تیمش در این تورنمنت حداقل راهی مرحله حذفی خواهد شد. با اینکه تیم او در رنکینگ فیفا بالاترین رتبه را در اختیار دارد اما این تیم در انجام بازی های دوستانه جهت آماده سازی خود برای جام ملت ها با مشکل های زیادی رو به رو بود.

تیم ملی ایران به مدت دو هفته راهی اردوی آفریقای جنوبی شد و قرار بود در این کشور مقابل تیم ملی آنها، تانزانیا و گواتمالا قرار بگیرد اما نتیجه این سفر، فقط انجام دو بازی دوستانه با تیم های محلی بود. همه چیز زمانی بدتر شد که آنها از اردو بازگشتند و قرار بود در دیداری دوستانه به مصاف فلسطین بروند. این بازی هم در پیامی کوتاه از سوی فلسطینی ها کنسل شد.

تیم ملی ایران رقابت خود برای کسب چهارمین قهرمانی اش در آسیا را روز 11 ژانویه و در دیدار مقابل بحرین آغاز می کند. آنها اکنون در رده 51 رنکینگ فیفا قرار دارند و بهترین تیم آسیا هستند اما از سال 1976 تاکنون موفق به قهرمانی در قاره کهن نشده اند.

ایران در سال های اخیر برای پر کردن جای بازیکنانی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و علی دایی با مشکل هایی رو به رو بوده است. کی روش اما در دیدار دوستانه مقابل عراق که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید، چند بازیکن جوان را در ترکیب تیمش محک زد. او جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و علیرضا حقیقی را از ترکیب بیرون گذاشت و به بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی و رامین رضاییان بازی داد.

کی‌روش پس از تمدید قراردادش به مدت چهار سال دیگر، به شدت برای گرفتن نتیجه زیر فشار است. تیم او در جام جهانی 2014 برزیل در مرحله گروهی و با کسب رتبه چهارم حذف شد. آنها پس از تساوی با نیجریه و باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین، شانس صعود داشتند اما شکست سه بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین همه چیز را به باد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها