جام جم ورزشی: کاپیتان پرسپولیس گفت: با توجه به استرسی که نزد بازیکنان دو تیم حاکم است باز هم احتمال نتیجه تساوی بدون گل وجود دارد.
کد خبر: ۷۴۰۹۹۴
نوری: می‌ترسم در دربی گل بزنم، کمک داور آفساید بگیرد!

محمد نوری درباره درگذشت غلامحسین مظلومی و دیدار فردا (یکشنبه) با استقلال صحبت کرد.

صبح روز گذشته پرسپولیس تمرین داشت اما تو در تشییع جنازه مرحوم غلامحسین مظلومی شرکت کردی.

وظیفه خود می‌دانستم که به عنوان کاپیتان و نماینده پرسپولیس در این مراسم حضور پیدا کنم. مرحوم مظلومی را خیلی دوست داشتم و از پیشکسوتان خوش نام و با اخلاق فوتبال ایران بود که جایش همیشه در جمع فوتبالی‌ها خالی خواهد بود. امیدوارم به پیشکسوتان تا زمانی که زنده هستند احترام گذاشته شود و قدر آنها را بیشتر بدانیم نه اینکه وقتی بیمار شدند و یا فوت کردند به آنها توجه شود.

در آستانه دربی شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

من از روز چهارشنبه و پس از بازی تیم ملی در تمرینات تیم حاضر شدم و انصافا بچه‌ها بسیار سرحال و قبراق هستند. همه دوست دارند در دربی بازی کنند و خوشبختانه رقابت و انگیزه خوبی در تیم حاکم است که کمک می‌کند خوب بازی و خواسته هواداران و کادرفنی را برآورده کنیم.

خیلی‌ها اعتقاد دارند که دربی 79 هم صفر - صفر خواهد شد.

تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنده از میدان خارج شویم اما نمی‌شود منکر این شد که اول به نباختن فکر می‌کنیم و قطعا حریف هم با همین تفکر به میدان می‌آید. باخت در دربی عواقب بسیار بدی دارد و هیچ یک از مربیان و بازیکنان دو تیم دوست ندارند بازنده از میدان خارج شوند. با توجه به استرسی که نزد بازیکنان دو تیم حاکم است باز هم احتمال نتیجه تساوی بدون گل وجود دارد.

قبول داری هافبک‌های دو تیم نتیجه بازی را تعیین می‌کنند؟

بله، مسلما همین طور است. در واقع دربی همیشه جنگ هافبک‌های این دو تیم بوده و هر تیمی که در مرکز میدان نفرات بهتری داشته؛ بازی را برده است. در حال حاضر خط هافبک دو تیم نقطه قوت آنهاست و این مسئله بر جذابیت بازی اضافه خواهد کرد.

اگر دربی پنالتی شود چه بازیکنی از پرسپولیس پشت توپ خواهد ایستاد؟

با توجه به اینکه پنالتی اومانیا در بازی قبل تبدیل به گل نشد نمی‌دانم درخشان چه بازیکنی را به عنوان پنالتی‌زن اول مدنظر دارد. اومانیا انصافا پنالتی‌زن خوبی است. من هم از این پس قصد پنالتی زدن دارم اما بعد از این دربی! آخرین بار در دربی پنالتی از دست دادم و به صلاح نیست که دوباره در دربی پشت ضربه پنالتی بایستم.

با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رسانده‌ای امیدار به گلزنی در بازی فردا هستی؟

می‌ترسم گل بزنم و مثل دربی 69 کمک داور آفساید بگیرد! دوست دارم این دربی را ببریم تا بعد از مدت‌ها دل هواداران شاد شود. هیچ وقت خوشحالی پرسپولیسی‌ها را بعد از برد 3 بر 2 فراموش نمی‌کنم و همواره از آن مسابقه به عنوان یکی از شیرین‌ترین خاطرات زندگی ورزشی‌ام یاد می‌کنم. گلزنی من در دربی خیلی اهمیت ندارد بلکه مهم بردن تیم است.

قرار است هافبک دفاعی باشی یا هافبک طراح؟

قطعا دوست دارم پشت مهاجم بازی کنم اما تصمیم با کادرفنی است و هر جا صلاح بدانند بازی خواهم کرد.

نتیجه بازی را پیش بینی می‌کنی؟

اهل پیش بینی نیستم اما این قول را به هواداران می‌دهم که بهترین عملکرد را در دربی داشته باشیم و نهایت تلاشمان را برای شکست استقلال انجام دهیم.

جنگ هافبک‌ها را کدام تیم می‌برد؟

خط هافبک دو تیم آماده است و همین موضوع باعث می‌شود بازی درگیرانه‌ای شاهد باشیم. باید دید کدام تیم از تک موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کند و به گل می‌رسد.

دربی قربانی هم خواهد داد؟

نباید این جو را ایجاد کرد که شکست هر تیم در دربی باعث می‌شود که مربیان آنها در خطر اخراج قرار می‌گیرند چرا که این مسئله باعث می‌شود هواداران دو تیم کم طاقت شده و در صورت باخت احتمالی تیمشان دنبال این باشند که یک نفر را مقصر بدانند. در فوتبال برد و باخت طبیعی است و یک شکست نباید باعث ناامیدی مطلق شود همان‌طور که یک برد نشانه بدست آوردن همه چیز نیست. از هواداران پرسپولیس می‌خواهم در دربی تیم را تا پایان بازی مورد حمایت خود قرار دهند و هر نتیجه‌ای رخ داد عکس‌العمل منفی از خود نشان ندهند.

(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها