جام جم ورزشی: مدیرعامل پیشین پرسپولیس گفت: با فرهاد مجیدی قرارداد بسته بودم اما وقتی گفت خودش و خانواده‌اش استقلالی‌ هستند، برگه قراردادش را پاره کردم.
کد خبر: ۷۳۸۹۵۴
افشاگری از قرارداد فرهاد مجیدی با پرسپولیس

امیر عابدینی درباره اظهارات حسین ماهینی بازیکن پیشین پرسپولیس مبنی بر اینکه حمیدرضا سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس، استقلالی است و ۷ میلیارد تومان به این تیم پول داده است، گفت: ماهینی حرف‌هایی را مطرح کرده که خودش باید پاسخگو باشد اما به نظرم بعید نیست چنین چیزی درست باشد. سیاسی دنبال منافع دیگری در فوتبال است.

وی در مورد عملکرد وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: عملکرد ورزش ما در بازی‌های آسیایی اینچئون، به ۷،۸ سال گذشته برمی‌گشت. در این سال‌ها کار شد تا چنین نتایجی در اینچئون رقم خورد. بازی‌های آسیایی اینچئون را نمی‌توانم مبنایی برای کارنامه وزارت ورزش تلقی کنم و در تورنمنت‌های آینده است که عملکرد این وزارتخانه مشخص خواهد شد. مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند تعیین کند که وزارت ورزش طبق برنامه از پیش تعیین شده عمل کرده و آیا انحرافی از برنامه‌‌ها داشته است یا نه.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس افزود: اگر مجلس در مورد این وزارتخانه صحبتی مطرح نکند، به این معنی است که از عملکرد وزیر ورزش راضی است. با این وجود، وزیر ورزش عنوان کرده که دست وزارتخانه برای فوتبال بسته است، در صورتی که اعتقاد دارم دست وزارت ورزش بسته نیست و هیئت‌ها می‌توانند با وزارتخانه ارتباط داشته باشند.

«ضرورتی ندارد که رئیس فدراسیونی را برداریم و فرد دیگری را به جای او انتخاب کنیم». عابدینی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: سپردن ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به خادم سرانجام بدی داشت. نمی‌توانم باور کنم که این دو باشگاه در آذرماه وارد بورس و خصوصی‌سازی می‌شوند چرا که مکانیزم آقایان درست نیست.

عابدینی ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان به عملکرد وزیر ورزش نمره داد. عملکرد وزیر ورزش در بازی‌ها و تورنمنت‌های آینده مشخص می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که به برکناری مهدی محمد نبی و هادی آیت‌اللهی ارتباط داشت، گفت: بحث برکناری نبی و آیت‌اللهی مطرح نیست، بلکه بحث خود هیئت رئیسه مطرح است. اینکه توپ را به زمین یک نفر بفرستیم، کار درستی نیست. هیئت رئیسه ادعا می‌کند تصمیماتی از سوی آنها گرفته شده که رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان مجری، آن را اجرا نکرده است. هیئت رئیسه می‌تواند بحث عدم کفایت رئیس فدراسیون را به مجمع ارائه دهد و آن موقع دست مجمع برای برکناری علی کفاشیان باز خواهد بود.

وی تاکید کرد: هیئت رئیسه باید این مسئله را مدنظر دهد که آیا مصوبات آنها از سوی فدراسیون اجرا شده است یا خیر؟ اگر مصوبات اجرا شده، انحرافی داشته است؟ عملکردهای مالی درست بوده است یا نه؟ در سطح نظارتی خوب عمل شده است؟ برای تیم‌های پایه ملی و بحث آموزش و در کنار آن نتایج تیم‌های ملی بررسی شده است؟

عابدینی در مورد اظهارات علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال مبنی بر اینکه پرسپولیسی‌ها داشتن علی کریمی را مدیون وی هستند، به تسنیم گفت: فتح‌الله‌زاده آنقدر پیر نشده است که آلزایمر بگیرد. یک بازی از علی کریمی در تیم فتح که سرمربی‌‌اش حسین شمس بود، دیده بودم و با پرداخت ۱۵ میلیون تومان به باشگاه فتح خواستار انتقال کریمی به پرسپولیس شدم. کریمی در تمرینات ما شرکت نکرد تا اینکه ۳،۴ نفر از هواداران تیم به همراه صادق درودگر وی را به تمرین پرسپولیس در کارگران آوردند. ممکن است کریمی با استقلال قرارداد داخلی امضا کرده باشد ولی اگر من با باشگاه فتح قرارداد نمی‌بستم به استقلال می‌رفت. فتح‌الله‌زاده لطفی در این زمینه نکرد، بلکه من بودم که کریمی را به پرسپولیس آوردم و بابت این مسئله افتخار می‌کنم.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در خصوص موضوع جذب فرهاد مجیدی در زمان حضورش در پرسپولیس گفت: مجیدی را شاهد می‌گیرم که پس از امضای قرارداد به او چه گفتم. با او قرارداد رسمی در فدراسیون فوتبال بسته بودم ولی از مجیدی پرسیدم که خودت و خانواده‌ات پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟ مجیدی پاسخ داد هم او و خانواده‌اش استقلالی هستند که پس از شنیدن این حرف، من هم برگه قرارداد ۴۰ میلیونی او را پاره کردم. همچنین خواستیم با ۱۷ میلیون تومان احمد مومن‌زاده را از سپاهان به پرسپولیس انتقال دهیم که رضایی مدیرعامل وقت سپاهان هم شاهد بود اما فتح‌الله‌زاده با پرداخت ۷۰ میلیون تومان به قول خودش «الکس دل‌پیرو» را جذب کرد!

وی در خصوص اینکه فائقی مدعی شده در دربی سال ۷۶ به پرسپولیسی‌ها در حالی که ۳ بر صفر جلو بودند، توصیه کرده مراعات استقلال را کنند، تصریح کرد: فائقی این مسئله را به داریوش مصطفوی گفت و مصطفوی به نیمکت پرسپولیس که خودم هم حضور داشتم توصیه کرد، مراعات کنیم. اگر علیرضا امامی‌فر در آن بازی به زمین می‌رفت نتیجه ۵ بر یک به سود پرسپولیس می‌شد.

عابدینی درباره دربی‌ که پرسپولیس ۹ نفره شد و فائقی مدعی شد به استقلالی‌ها گفتند که بازی باید با تساوی به پایان برسد، افزود: فراموش نکنیم که استقلال هر زمان قوی بوده به پرسپولیس رحم نکرده است. امیدوارم عادل فردوسی‌پور در برنامه نود آن دربی را نشان دهد و مردم ببینند که استقلال چطور مقابل پرسپولیس بازی می‌کرد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در مورد پیش‌بینی‌اش از دربی ۷۹ که یکشنبه ۲ آذر برگزار می‌شود، گفت: تجربه نشان داده شده هر زمان تیمی قوی بوده، نتیجه نگرفته است. روی کاغذ استقلال برنده است ولی داخل زمین پرسپولیس نشان می‌دهد که کم نمی‌آورد. امیدوارم مردم از دیدن دربی لذت ببرند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها