جام جم ورزشی: کنفدارسیون فوتبال آسیا داور سرشناس ژاپنی را 6 ماه از هرگونه فعالیت داوری محروم خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۷۱۱۹
فغانی تبرئه شد/محرومیت 6 ماهه در انتظار نیشیمورا

نیشیمورای ژاپنی قضاوت بسیار ضعیفی در دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت و دلیل اصلی شکست نماینده عربستان بود اما هیچ‌گونه محرومیتی برای فغانی در نظر گرفته نخواهد شد. تیم سیدنی وسترن استرالیا در دو بازی رفت و برگشت خود برابر الهلال عربستان در فینال لیگ قهرمانان آسیا با یک گل به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. قضاوت دیدار رفت دو تیم را علیرضا فغانی، داور فوتبال ایران بر عهده داشت و قضاوت دیدار برگشت هم بر عهده نیشیمورای ژاپنی بود.

سران باشگاه الهلال پس از شکست تیم‌شان به شدت به قضاوت فغانی و نیشیمورا اعتراض دارند و بر این باور هستند که "اشتباه‌های فاحش" این دو داور باعث شد تا نتوانند قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

پیش از این سران باشگاه الهلال از رئیس و اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستند تا تحقیقی را درباره انتخاب این دو تیم داوری برای دو دیدار رفت برگشت الهلال برابر سیدنی آغاز کنند؛ چرا که آنها معتقد هستند در حق تیمشان ظلم شده است و این دو تیم داوری با اشتباهات فاحش خود زمینه را برای قهرمانی سیدنی فراهم کردند.

سایت أخبار الریاضة به نقل از کانال الکاس قطر اعلام کرد که کمیته‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارزیابی عملکرد فغانی و نیشیمورا در فینال لیگ قهرمانان آسیا تعیین کرده بود؛ داور ژاپنی را 6 ماه از هرگونه داوری محروم خواهد کرد. این سایت نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا عملکرد نیشیمورا را در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا افتضاح دانست. این داور ژاپنی می‌توانست سه پنالتی برای الهلال بگیرد اما به راحتی از این خطاها صرفنظر کرد تا در نهایت نماینده استرالیا بتواند جام قهرمانی را بالای سر برد.

این سایت در حالی از محرومیت 6 ماهه نیشیمورا خبر داد که هیچگونه محرومیتی را درباره علیرضا فغانی اعلام نکرد و این نشان می‌دهد که کنفدارسیون فوتبال آسیا از عملکرد این داور ایرانی در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در استرالیا راضی است.

قبل از دیدار رفت فدراسیون فوتبال عربستان و سران باشگاه الهلال از انتخاب فغانی به عنوان داور دیدار رفت به شدت اعتراض کردند و از سران کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستند تا داور این دیدار را عوض کند اما این درخواست با مخالفت مواجه شد و در نهایت هم فغانی این دیدار را به خوبی قضاوت کرد؛ هر چند سعودی‌ها به قضاوت او هم اعتراض داشتند و این داور ایرانی را به جانبداری از حریف متهم کردند.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها