جام جم ورزشی: دیوید دخه آ سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد اکنون یکی از برترین دروازه بانان جهان به شمار می رود. او که سال ها در زیر سایه اسطوره ای به نام کاسیاس قرار داشت حالا کم کم خود را از زیر سایه او خارج می کند.
کد خبر: ۷۳۳۵۵۲
سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد از دیروز تا امروز+[مجموعه عکس ]

به گزارش جام جم ورزشی ، دیوید دخه آ در این فصل درخشش خاصی درون دروازه منچستریونایتد داشته هر چند تیمش چندان خوب در لیگ برتر انگلیس نتیجه نمی گیرد. دخه آ در حالی اکنون تبدیل به یکی از برترین دروازه بان های جهان شده که وقتی نوجوان بود کمتر کسی در آکادمی فوتبال آتلتیکومادرید روی او حساب می کرد. اما او به هر حال خود را بالا کشید و در حالی که یکی از مربیانش اصرار داشت او هافبک بازی کند با اصرار خود تبدیل به دروازه بان شد. دخه آ پس از اینکه مراحل رشد و نمو را در آکادمی آتلتیکو مادرید پشت سر گذاشت به تیم بزرگسالان پیوست. جالب است بدانید دخه آ پیش از اینکه مورد توجه فرگوسن سرمربی اسبق منچستریونایتد قرار بگیرد با پیشنهاد تیم رقیب یعنی منچسترسیتی روبرو شد اما به هر حال تصمیم خود را برای پیوستن به جمع شیاطین سرخ گرفته بود. در آن زمان نیز یونایتد علاوه بر دخه آ، سنگربانان دیگری نظیر مانوئل نویر و جو هارت را هم مد نظر داشت که اولی اکنون در بایرن مونیخ است و دومی در منچسترسیتی. اکنون اخباری شنیده می شود مبنی بر اینکه دروازه بان اسپانیایی یونایتدها مد نظر رئال مادرید قرار دارد و در واقع او به عنوان جانشینی برای ایکر کاسیاس افسانه ای در نظر گرفته شده است.

در ادامه تصاویری از کودکی و نوجوانی دیوید دخه آ می بینید، دروازه بانی که ابتدا در آتلتیکو مادرید ستاره شده و اکنون در منچستریونایتد یکی از برترین دروازه بان جهان محسوب می شود:

زمانی که دخه آ کار خود را به طور جدی در آکادمی آتلتیکومادرید شروع کرد تنها 11سال داشت:

در سال های بعد وقتی او بزرگ تر شد همچنان اصرار داشت که دروازه بان باقی بماند:

او پس از آن در بزرگسالان آتلتیکو مادرید نام خود را مطرح کرد:

و اکنون در منچستریونایتد ستاره ای است که مد نظر رئال مادرید قرار دارد:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها