نگاهی به فهرست ابتدایی فیفا

چرا این ستاره ها نیستند؟ +[مجموعه عکس]

جام جم ورزشی: جایشان خیلی خالی است. غیبت برخی از آنها حیرت و شگفتی بسیاری از کارشناسان را در پی داشته است.
کد خبر: ۷۳۳۰۱۷
چرا این ستاره ها نیستند؟ +[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، روز گذشته فیفا فهرست 23 نفره ای از کاندیداهای دریافت توپ طلای فوتبال دنیا در سال 2014 منتشر کرد. در این فهرست می توانید ستاره های رنگارنگ دنیای فوتبال را ببینید. اما با این وجود غیبت برخی از ستاره های تاثیر گذار در این فهرست به شدت توی ذوق میزند. چرا باید بازیکنی مثل یحیی توره در فهرست باشد اما روبین فن پرسی نه؟ ادن هازارد باشد اما فرانک ریبری نه؟ خاویر ماسکرانو با آن فصل پر از ناکامی در بارسلونا در این فهرست صاحب جایگاه باشد اما سرخیو آگوئرو نه؟ تکلیف داوید لوئیز و تیاگو سیلوا که در این فهرست نیستند چه می شود؟ یعنی آنها از بازیکنانی نظیر یعنی پل پوگبا و تیبو کورتوآ که در این فهرست هستند کمترند؟ به هر حال غیبت این 10 ستاره بزرگ در لیست منتخب فیفا بدجوری احساس می شود:

1- لوئیس سوارز(اروگوئه - بارسلونا)

قبلا درباره او نوشته ایم. او فصلی فوق العاده در انگلیس داشت و هم آقای گل انگلیس شد هم بهترین بازیکن فصل اما گاز جنجالی او در جام جهانی باعث شد فیفا او را از لیست خط بزند.

2- مت هوملس (آلمان- دورتموند)

او در جام جهانی ستاره بود و با آلمان به قهرمانی جهان رسید. همین برای حضورش در لیست منتخب فیفا کافی نبود؟

3- دیگو گودین(اسپانیا- آتلتیکومادرید)

او با آتلتیکومادرید به فینال رویایی لیسبون رسید و اگر بدشانسی با آتلتیکو همراه نمی شد تک گل او نخستین قهرمانی تاریخ باشگاه را در اروپا رقم زده بود. گودین با تیمش قهرمان لالیگا هم شد. او باید در لیست فیفا قرار می گرفت اما این اتفاق نیفتاد.

4- کوکه(اسپانیا- آتلتیکو مادرید):

در فصلی که آتلیتکو مادرید قهرمان شد او ستاره بود. گاهی اوقات در حد و اندازه هایی بیش از یک ستاره می شد. قهرمانی در لالیگا و نایب قهرمانی در اروپا به اضافه گلزن اول تیم بودن مولفه های خوبی برای قرار گرفتن در لیست ابتدایی کاندیداهای توپ طلایی محسوب می شد اما او هم مانند گودین جایی در این فهرست نداشت.

5- سرخیو آگوئرو(آرژانتین- منچسترسیتی)

هر چند او مصدوم بود اما فصل خوبی را پشت سر گذاشت. قهرمانی با سیتی زن ها در لیگ برتر و نایب قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی. غیبت او در این لیست خیلی عجیب است.

6- داوید لوئیز(برزیل- پاری سن ژرمن)

چه چیز باعث شد او در لیست ابتدایی فیفا حضور نداشته باشد، باخت فاجعه آمیز در نیمه نهایی جام جهانی مقابل آلمان؟! او را حداقل می توانستند به عنوان یکی از برترین مدافعان جهان در 2014 وارد این لیست کنند. جای او هم خیلی خالی است.

7- روبین فن پرسی(هلند- منچستریونایتد)

غیبت بازیکنی که در جام جهانی 2014 آن گل حیرت انگیز را به اسپانیا زد در لیست ابتدایی فیفا حیف نیست؟ او گلزن خوبی هم برای تیمش بود و با هلند هم به مقام سومی جام جهانی رسید. شاید اگر دیوید مویس سرمربی اسبق منچستر میراث فرگوسن را با خاک یکسان نمی کرد و نتایج ضعیف منچستر را سبب نمی شد مسئولان فیفا اجازه خارج کردن این بازیکن را از لیست ابتدایی به خود نمی دانند.

8 - تیاگو سیلوا(برزیل- پاری سن ژرمن)

یک فصل خوب با پاری سن ژرمن اما یک جام جهانی بد با برزیل. به هر حال او یکی از ستاره های فصل گذشته تیمش در لوشامپیونه بود. هیچ کس نمی تواند تاثیرگذاری او را کتمان کند. او هم باید در این فهرست جای می گرفت.

9- مارکو رویس(آلمان- دورتموند)

اگر آن مصدومیت لعنتی نبود و اگر جام جهانی را از دست نمی داد قطعا در فهرست جای می گرفت اما او حتی بدون جام جهانی آنقدر خوب بود که در این لیست قرار بگیرد. رویس حتی وقتی مصدوم بود مشتریانی از سراسر اروپا داشت.

10- فرانک ریبری(فرانسه- بایرن مونیخ)

فرانک سال گذشته تا آستانه کسب عنوان برترین بازیکن دنیا رفت و با مسی و رونالدو در لیست سه نفره نهایی قرار گرفت اما در نهایت سوم شد. بازیکنی که سال گذشته جز کاندیدای نهایی بود امسال حتی جز 23 نفر اول هم نیست. چه اتفاقی برای ریبری افتاد؟ او جام جهانی را از دست داد اما برای بایرن مونیخ ستاره بود. غیبت او در فهرست ابتدایی فیفا واقعا ناراحت کننده است. ئ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها