جام جم ورزشی: دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: رکوردشکنی در بازی‌های آسیایی انگیزه‌ام را بیشتر کرد اما این موضوع اصلا بازخورد خوبی نداشت.
کد خبر: ۷۲۹۸۸۵
گلایه بهداد سلیمی از مسوولان وزارت ورزش و کمیته المپیک

بهداد سلیمی پس از نمایشی که در بازی‌های آسیایی داشت و با مدال طلا و رکوردشکنی در یک ضرب، دو ضرب و مجموع همراه بود، این روزها مشغول آماده کردن خود برای رقابت سنگین‌تری است. در مسابقه‌های جهانی از سلیمی انتظار می‌رود که عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از روسلان آلبگوف روس پس بگیرد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی درباره وضعیت این روزهای خود اظهار کرد: بعد از بازی‌هایا آسیایی یک مقدار افت داشته‌ام و هنوز به آمادگی ایده‌آل نرسید‌ه‌ام، فکر می‌کنم 80 تا 85 درصد آماده باشم. البته همیشه بعد از مسابقه افت وجود دارد که باید این دوره سپری شود. با این حال از شرایط بدنی‌ام راضی هستم، دوران افت هم که سپری شود ان‌شاءالله از هفته آینده به شرایط رکوردی می‌رسم.

سلیمی در مورد رقبایش و توقعی که از او برای برگرداندن عنوان قوی‌ترین مرد جهان به ایران وجود دارد، بیان کرد: وضعیت دو وزنه‌بردار روس خوب است و آماده هستند، من می‌خواهم باز هم افتخارآفرین باشم و تمام تلاشم را می‌کنم اما مسابقه‌های جهانی سخت است و تمام رقبا قدر هستند، بناراین هر کسی که آماده‌تر باشد موفق می‌شود و همه چیز بستگی به شرایط مسابقه دارد که چه چیزی پیش می‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که صحبت‌هایی مبنی بر اینکه با وجود دو وزنه‌بردار روس، بهداد سلیمی نیز برای کسب مدال طلا به مشکل برمی‌خورد را شنیده‌اید،گفت: کسی به خودم چنین حرفی نزده اما اگر کسی انتقادی دارد با دلیل و مدرک به خودم بگوید من هم پاسخ می‌دهم، در غیر این صورت نیاز نیست به این مسائل فکر کنم.

وزنه‌بردار فوق سنگین ایران با بیان اینکه مسئولان، وزنه‌برداری را رها کرده‌اند، تصریح کرد: ما نباید بعد از بازی‌های آسیایی رها می‌شدیم. اما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بعد از بازی‌ها فکر کردند کارشان تمام شده و نتیجه‌ای که می‌خواستند را گرفتند، در حالی که برای وزنه‌برداری مسابقه‌های جهانی خیلی مهم است، زیرا در کنار کسب مدال، سهمیه المپیک هم باید بگیریم، بنابراین نباید رها شویم. مسئولان باید مانند قبل از بازی‌ها به اردوها بیایند و به ملی‌پوشان سر بزنند.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که علت نیامدن مسئولان نتایج ضعیف وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی نیست؟ گفت: تمام ملی‌پوشان تلاش خود را کردند و آن‌ها مقصر نیستند، شرایط آن طوری پیش آمد.

سلیمی درباره جو اردوی تیم ملی پس از بازی‌های آسیایی نیز بیان کرد: وضعیت تیم خوب است، البته من خیلی از انگیزه سایر ملی‌پوشان خبر ندارم اما خودم انگیزه زیادی دارم. رکوردشکنی در بازی‌های آسیایی خوب بود و باعث افزایش انگیزه‌ام شد اما به آن صورت بازتاب نداشت. به هر حال من هم تنها کسی از ایران بودم که رکورد بازی‌ها را جابه‌جا کردم اما متاسفانه اصلا بازخورد خوبی نداشت که علت آن را نمی‌دانم و شاید خیلی‌ها خواستند کوچک جلوه داده شود. انتظار داشتم بیشتر از این بحث رکوردشکنی مطرح شود.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی با اشاره به اینکه تیم وزنه‌برداری برای کسب سهمیه المپیک به جهانی می‌رود اظهار کرد:‌ در مسابقه‌های جهانی 2011 چهار نفر مدال گرفتیم در المپیک 2012 نیز از 4 نفری که مدال کسب کردند تنها 2 نفرمان به جهانی قزاقستان می‌روند. در سال 2013 نیز تنها یک مدال به دست آمد بنابراین همیشه شرایط به این شکل بوده که هر هشت نفر شانس کسب مدال نیستند و یکی، دو نفر شانس مدال هستند، سایرین برای این که رتبه تیمی بالا برود تلاش می‌کنند.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که در جهانی نیز باید شاهد رکوردشکنی او باشیم، گفت: اولویتم کسب مدال طلا است و باید ببینم چه چیزی پیش می‌آید.

وی درباره اینکه پس از بازی‌های آسیایی از او تقدیر شد یا خیر، بیان کرد: یک سری قول‌هایی داده شده قرار است در مازندران مراسمی برگزار شود که من به دلیل تمرین‌ها نمی‌توانم در آن مراسم حضور داشته باشم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها