جام جم ورزشی: ندا شهسواری می گوید با یک هفته اردو، پینگ پنگ بانوان ایران نتیجه ای بهتر از این نمی گیرد.
کد خبر: ۷۲۳۷۷۲
درد دل بانوی پینگ پنگ باز ایران در اینچئون؛ تنها در خانه!

ندا شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ باز ایران در بازیهای آسیایی در دور اول مقابل بازیکن رده 16 جهان از هنگ کنگ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. شهسواری در مورد عملکرد خود گفت: متاسفانه من نه در مسابقات تیمی شرکت داشتم و نه در دوبل. به همین خاطر به فضا و نور سالن و همچنین سرعت توپ عادت نداشتم. تا خواستم خودم را پیدا کنم مسابقه تمام شد.

شهسواری در گیم چهارم حتی از حریف هنگ کنگی خود 6-5 جلو افتاد و تا امتیاز 8-8 رقابت کرد اما در نهایت گیم چهارم را 11-8 باخت. شهسواری در این مورد گفت: به همین دلایلی که گفتم من اصلا به شرایط محیطی عادت نداشتم. وقتی کمی عادت کردم، بازی در گیم چهارم نزدیک شد اما دیگر دیر شده بود. اولین بار بود در این سالن بازی می کردم و حتی در این مکان تمرین هم نکرده بودم.

او در پاسخ به سوال که چرا وضعیت پینگ پنگ ایران تغییری نمی کند گفت: من با یک هفته تمرین به بازیهای آسیایی آمدم و قبل از آن تنها در خانه تمرین می کردم. برای حضور در رویداد مهمی مثل بازیهای آسیایی حداقل باید 6 ماه اردو و تمرین داشته باشی اما من فقط یک هفته اردو داشتم. در رشته های دیگر آنقدر در اردو هستند که خانواده هایشان را چند ماه نمی بینند اما من آنقدر در خانه هستم که خانواده ام می گوید چرا خانه هستی و اردویی ندارید.

وی همچنین گفت: ما ایرانی ها از نظر تکنیکی چیزی کم نداریم اما 70 درصد پینگ پنگ بدنسازی تخصصی، اردوهای ادامه دار و داشتن حریف تمرینی و مربی خوب است. بازیکنان خارجی آنقدر در اردوهای مشترک هستند که همه با هم دوست شده اند اما من فقط یک هفته در اردو بودم. در گذشته حتی وقتی دو هفته با بازیکنان مجار تمرین کردیم توانستم سهمیه المپیک بگیرم.

شهسواری در پایان گفت: اگر می خواهیم وضعیت پینگ پنگ ایران تغییر کند راهی جز این نداریم. البته فدراسیون هم می گوید بودجه ندارد که چنین امکاناتی را فراهم کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها