بازی های آسیایی اینچئون

خدابخشی در تکواندو فینالیست شد

جام جم ورزشی: تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم ایران با شکست نماینده تاجیکستان به مبارزه فینال بازیهای آسیایی اینچئون رسید.
کد خبر: ۷۲۳۳۶۹
خدابخشی در تکواندو فینالیست شد

به گزارش جام جم ورزشی، در رقابتهای تکواندوی دوازدهمین روز از هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون در وزن 80- کیلوگرم مردان، مهدی خدابخشی در مرحله نیمه نهایی "فرهود نگماتف" از تاجیکستان را شکست داد و فینالیست شد.

وی در راند اول یک بر صفر حریف را شکست داد و سعی داشت مبارزه را اداره کند، در راند دوم هر دو حریف حملاتی داشتند و حریف تاجیک دو اخطار گرفت که یک امتیاز دیگر به خدابخشی اضافه شد تا نتیجه دو بر صفر شود، در ثانیه‌های پایانی راند دوم بود که خدابخش یک حمله دیگر انجام داد و امتیاز سوم را گرفت.

در راند سوم حریف تاجیک به زدن ضربات بالا روی آورد و سعی کرد تا ضربه سه امتیازی بزند که خدابخشی روی هوشمندی خود توانست دو امتیاز دیگر بگیرد و کار 5 بر صفر شود، در ادامه حریف تاجیک روی یک ضربه خوب اولین امتیازش را کسب کرد. این مبارزه با احتیاط از سوی خدابخشی ادامه یافت تا در نهایت وی با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و راهی فینال شد.

مهدی خدابخشی چند ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان قهرمان شد و حریف تاجیکستانی او هیچ مدال مهمی در کارنامه ندارد.

وی برای رسیدن به فینال در دور اول "بهادر آریه" از نپال را با نتیجه 16 بر صفر و در دور دوم "هیدونری اباتا"از ژاپن را 5 بر یک شکست داده بود.

ملی پوش تکواندوی ایران در مبارزه فینال ساعت 18:32 دقیقه به وقت محلی باید با برنده نمایندگان ازبکستان و چین روبه‌رو شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها