جام جم ورزشی: آزاد کار وزن 61 کیلوگرم تیم ملی با پیروزی مقابل حریف هندی گردن آویز طلا در بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۷۲۲۵۹۰
هشتمین طلا برگردن مسعود اسماعیل‌پور/صعود ایران به رده پنجم

مسعود اسماعیل پور، نماینده وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، مقابل باجرنگ از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با پیروزی 6 بر 4 مقابل حریف خود گردن آویز طلا را از آن خود کند تا تیم ملی کشتی ایران تا این جای کار به دومین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست یابد.

در وقت اول اسماعیل‌پور یک بار حریفش را از تشک بیرون انداخت و به علت کم‌کاری حریف هندی یک امتیاز هم از اخطار او به دست آورد تا با برتری دو بر صفر نزد مربیان برود.

باجرنگ در وقت دوم به پاهای اسماعیل‌پور رسید و او را خاک کرد و کشتی 2 بر 2 شد تا با توجه گرفتن امتیاز درشت از او جلو بیفتد، اما آزادکار ایران به خوبی توانست او را در دایره قرمز کشتی خاک کند و 4 بر 2 پیش بیفتد، اما قدر برتری‌اش را ندانست و دو امتیاز دیگر از دست داد و باز هم کشتی 4 بر 4 شد و در آخرین ثانیه ها حریفش را خاک کرد و 6 بر 4 پیش افتاد و کشتی را پیروز شد.

حریف هندی اسماعیل پور در دیدار فینال قهرمانی آسیا در سال‌های 2010 و 2011 ، نایب قهرمانی آسیا در سال‌های 2012 و 2014 و برنز آسیا در سال 2013 را در کارنامه خود داشت.

اسماعیل پور در رقابت‌های صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اول جمشید کنجایف از ازبکستان را چهار بر یک شکست داد. سپس در دور دوم لی سئونگ چول از کره جنوبی را در یک کشتی زیبا و دیدنی هفت بر دو از پیش‌رو برداشت. سپس در نیمه نهایی مقابل دولت نیازبکوف، دارنده مدال برنز جهان در سال 2011 و سه برنز مسابقات آسیایی از قزاقستان هشت بر سه به پیروزی دست یافت و به فینال رسید.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهندسی پزشكی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
خسته نباشی دلاور . درود خدا و ملت قهرمان ایران بر تو .
مسئولین محترم ورزش به جای اینكه جیب فوتبالیست ها را پرپول كنن بیان زیر بال و پر كشتی رو بگیرن كه با كمترین امكانات ممكن دارن مدال طلا میگیرن وافتخار برای مملكت میارن . جام جم این درد و دل ما همه ورزشكار ها و رزمی كار هاست. یا حق
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها