جام جم ورزشی: تیم ملی بسکتبال ایران در دومین مسابقه خود از بازی های آسیایی فیلیپین را شکست داد.
کد خبر: ۷۲۱۲۵۵
پیروزی ملی‌پوشان بسکتبال ایران برابر فیلیپین

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از بازی های آسیایی به مصاف فیلیپین نایب قهرمان آسیا رفت و در این مسابقه دشوار با نتیجه 68 بر 63 حریفش را شکست داد تا فینال قهرمانی آسیا در سال 2013 تکرار شود.

ملی پوشان بسکتبال ایران با ترکیب شروع کننده مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شدند و کوارتر نخست را با نتیجه 29 بر 17 به پیروزی رسیدند.

از کوارتر دوم فیلیپین با پرتاب های پیرامونی خود و استفاده از بازی سرعتی صاحب توپ و میدان شد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد. نایب قهرمان آسیا در کوارتر دوم با دفاع خوبی که داشت توانست برابر ایران با نتیجه 17 بر 7 به پیروزی برسد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که ایران 36 بر 34 پیش بود. فیلیپینی ها در این کوارتر نیز عملکرد بهتری داشتند و با استفاده از دفاع خوب و بهره مندی از ضد حمله از قهرمان آسیا پیش افتادند. کوارتر سوم نیز با نتیجه 19 بر 14 به سود فیلیپین به پایان رسید.

در کوارتر چهارم دو تیم پایاپای بودند و ایران سعی داشت تا با استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد فاصله امتیازی را جبران کند و به برتری برسد. هر دو تیم در حمله موفق بودند و به امتیاز می رسیدند. بازی 59 بر 53 به سود فیلیپین بود که اشتباه های بازیکنان ایران به حریف فرصت امتیاز گیری می داد.

چهار دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که مهدی کامرانی گارد راس بی نظیر بسکتبال ایران یک تنبه نتیجه بازی را عوض کرد و با 5 امتیازی که کسب کرد و بازی 61 بر 60 به سود ایران شد. در یک دقیقه پایانی دو تیم پایاپای بودند که در نهایت ایران با نتیجه 68 بر 63 توانست به پیروزی برسد.

کوارتر چهارم نیز 18 بر 10 به سود ایران تمام شد.

صمد نیکخواه بهرامی با 21 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد و حامد حدادی با 20 امتیاز و 15 ریباند بهترین بازیکن میدان نام گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها