جام جم ورزشی: کیانوش رستمی به شکلی تراژیک طلای رقابت های آسیایی را از دست داد.
کد خبر: ۷۲۰۸۳۱
کیانوش رستمی در وزنه برداری نقره گرفت/تقیان چهارم شد

به گزارش جام جم ورزشی ، در پنجمین روز بازی های آسیایی اینچئون ، هشت وزنه بردار در دسته 85 کیلوگرم به رقابت پرداختند که کیانوش رستمی و رسول تقیان برای ایران بر روی تخته بازی ها حاضر شدند.

در پایان این رقابت کیانوش رستمی با ثبت رکورد 172 کیلوگرم یک ضرب، 208 کیلوگرم دوضرب و مجموع 380 کیلوگرم نایب قهرمان بازی‌های آسیایی شد. تقیان هم چهارم شد.

حرکت یک ضرب

رستمی حرکت اول خودرا با وزنه 166 کیلوگرم آغاز کرد که در مهار این وزنه موفق نبود. این در شرایطی بود که وزنه برای او کاملا سبک بود و توانست در حرکت دوم آن را بالای سر ببرد. برای او در آخرین حرکت یک ضرب وزنه 172 کیلوگرم درخواست داده شد که در مهار آن هم موفق بود.

بنابراین رستمی با ثبت رکورد 172کیلوگرم حرکت یک ضرب را به پایان رساند و با یک کیلوگرم اختلاف نسبت به نماینده میزبان در رده نخست قرار گرفت.

حرکت دوضرب

رستمی برای این که اولین مدال طلا وزنه برداری را کسب کند، در حالی در حرکت اول پشت وزنه 208 کیلوگرم قرار گرفت که حریف کره‌ای دو بار وزنه‌هایش را انداخته بود. رستمی با بالا بردن این وزنه کار را برای حریفان بسیار سخت کرد. حریف کره‌ای که دو بار وزنه 207 را انداخته بود این بار درخواست 210 کیلوگرمی داد اما آخرین بار هم ناکام بود و اوت کرد.

رستمی در حرکت دوم وزنه 212 را درخواست داد، اما در حالی که وزنه را بالای سر برده بود نتوانست قامتش را راست کند و این وزنه برایش محسوب نشد تا برای بار سوم روی تخته ظاهر شود. رستمی در شرایطی که خیلی خسته بود نتوانست این وزنه را مهار کند.

بنابراین با ثبت رکورد 208 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 380 کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی رسید.

کیانوش رستمی در حالی بر روی تخته بازی ها حاضر شد که بهداد سلیمی، بهادر مولایی و نواب نصیر شلال با در دست داشتن پرچم ایران او را تشویق می کردند.

کیومرث هاشمی، احمد دنیا مالی و دکتر رازی نیز تماشاگر رقابت رستمی و تقیان در دسته 85 کیلوگرم بودند.

در سومین شب رقابتهای وزنه برداری بالاخره برق لبخند برد روی لبان رضازاده نشست. او پس از اینکه رستمی موفق شد وزنه 172 کیلوگرم در یک ضرب را بالای سر ببرد خوشحال و خندان به استقبال او رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها