مهاجم منچستریونایتد تا رکورد بهترین گلزن لیگ برتر​85 گل فاصله دارد

راه طولانی رونی

در تاریخ لیگ برتر انگلیس که هم‌اکنون برترین لیگ فوتبال در جهان محسوب می‌شود گلزنان زیادی بازی کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۰۴۷۸
راه طولانی رونی

لیگ برتر انگلیس به شکل حرفه‌ای‌تر و با تعداد تیم‌های بیشتر از سال 1992 برابر با سال 71 شمسی راه‌اندازی شد که از آن زمان تاکنون که 22 سال می‌گذرد آلن شیرر، اسطوره بی‌بدیل باشگاه نیوکاسل در صدر برترین گلزنان تاریخ این لیگ قرار دارد. اما بتازگی وین رونی مهاجم 28 ساله منچستریونایتد با بهبود رکورد خود در زمینه گلزنی به تعداد گل‌های تیه ری هانری اسطوره آرسنال در رده سوم رسیده است، اما برای این‌که به صدر برسد 85 گل کم دارد که همین تعداد گل نشان می‌دهد رونی چه کار سختی برای شکست رکورد شیرر پیش روی خود می‌بیند، هرچند او تنها بازیکنی است که رویای شکستن این رکورد را در سر دارد؛ رویایی که در حال حاضر بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد. با پنج گلزن برتر تاریخ لیگ برتر بیشتر آشنا می‌شویم؛ گلزنان برتری که جزو برترین بازیکنان تاریخ فوتبال لیگ برتر و اروپا ​ هستند.

آلن شیرر (260 گل)

بزرگ‌ترین اسطوره تاریخ باشگاه نیوکاسل در تیم‌هایی نظیر ساوتهمپتون و بلکبرن هم بازی کرده، اما عمده حضور او در لیگ برتر به زمان حضورش در نیوکاسل برمی‌گردد. او سال 96 به نیوکاسل پیوست و به مدت ده سال برای این تیم به میدان رفت. این گلزن بزرگ که همیشه بعد از گلزنی دست راستش را بالا می‌برد 434 مرتبه در لیگ برتر به میدان رفت و 260 بار پایش به گلزنی باز شد. شیرر از این تعداد گل، 303 گل را در زمان حضورش در نیوکاسل وارد دروازه تیم‌های لیگ برتری کرد. او با 260 گل، در صدر برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر قرار دارد و دست نیافتنی هم به نظر می‌رسد. رکورد او تا مدت‌ها دست نخورده باقی خواهد ماند؛ حداقل تا سه سال آینده.

اندی کول (189 گل)

اندی کول یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد است که از سال 95 میلادی تا 2001 در این تیم بازی کرد اما کول علاوه بر منچستریونایتد در تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتری بازی کرده است، از آرسنال و فولام گرفته تا ساندرلند و ناتینگهام فارست. او در تمام سال‌های حضورش در لیگ برتر 189 گل به ثمر رساند که از این تعداد 93 گل را در زمان حضور در منچستریونایتد به ثمر رساند. کول روی هم رفته 468 بار در لیگ برتر به میدان رفت. به احتمال زیاد رونی در این فصل به رکورد کول برسد و جای او را در رده دوم بگیرد.

تیه ری هانری (175 گل)

این مهاجم فرانسوی در تمام مدت دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس فقط در یک تیم بازی کرد؛ آرسنال. مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه اکنون به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ باشگاه شناخته می‌شود. هانری برای توپچی‌های لندن از سال 99 تا 2007 بازی کرد و در این مدت 174 بازی انجام داد و 254 گل به ثمر رساند. البته همین هفته پیش، وین رونی به رکورد او رسید و احتمالا در هفته‌های آینده با پشت سر گذاشتن این فرانسوی به تنهایی در رده سوم قرار می‌گیرد اما رکورد هانری از رونی با ارزش‌تر به نظر می‌رسد ،چرا که رونی در 377 بازی موفق به ثمر رساندن این تعداد گل شده، حال آن‌که تیه‏‌ری آنری در 258 بازی چنین میزان گلی را به ثمر رسانده است.

وین رونی (175 گل)

کاپیتان منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس در دیدار با کویینز پارک رنجرز در لیگ فصل جدید به رکورد هانری رسید. در دیداری که منچستر با چهار گل به پیروزی رسید رونی گل دوم را زد تا رکورد جدیدی از خود بر جا بگذارد. او حالا با اسطوره فرانسوی آرسنال برابر است. به نظر می‌آید رونی با تمام فراز و فرودهایش در این فصل شانس خوبی برای رسیدن به رتبه دوم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر داشته باشد. رونی اگر 14 گل دیگر بزند به اندی کول می‌رسد. برای رونی که پیش از این برترین گلزن فصل در لیگ برتر انگلیس شده به نظر نمی‌آید زدن این تعداد گل در فصل جاری کاری غیرممکن باشد. البته کاپیتان منچستری‌ها برای رسیدن به رده نخست، کار بسیار دشوارتری دارد. مهاجم شیاطین سرخ اگر می‌خواهد جای شیرر را در رده نخست بگیرد باید 85 گل دیگر بزند. اگر رونی را در بهترین حالت ممکن تصور کنیم و برای هر فصل حداقل بیست گل را برایش کنار بگذاریم با سه فصل دیگر بازی کردن در لیگ برتر به این رتبه می‌رسد، البته این احتمال کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد چرا که رونی اکنون هم در بیست و هشت سالگی طراوت و شادابی سال‌های نخست حضورش در منچستریونایتد را ندارد.

رونی از 175 گل لیگ برتری خود 15 گل را زمانی که در اورتون بازی می‌کرد به تیم‌های مختلف لیگ برتری زد و بقیه گل‌های او در زمان حضور در منچستریونایتد ثبت شد.

فرانک لمپارد (171 گل)

لمپارد سال‌هایی خاطره‌انگیز و مملو از افتخار را در چلسی پشت سر گذاشت و هر افتخاری را به دست آورد. از فتح لیگ برتر گرفته تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. او اکنون در منچسترسیتی بازی می‌کند. لمپارد از سال 95 در لیگ برتر بازی می‌کند. این بازیکن سابق تیم ملی انگلیس ابتدا در وستهام و سپس برای سوانسی به میدان رفت. لمپارد ​سال 2001 به چلسی پیوست و تا 13 سال آینده برای این تیم بازی کرد. این ملی‌پوش سابق انگلیسی‌ها در پایان فصل گذشته از چلسی جدا شد و به نیویورک‌سیتی پیوست، اما در نهایت به‌طور قرضی سر از منچسترسیتی درآورد. این بازیکن سابق چلسی 564 مرتبه در لیگ برتر به میدان رفت و 171 گل زد. لمپارد 147 گل خود را در چلسی به ثمر رساند. او در منچسترسیتی شانس خوبی برای افزایش تعداد گل‌های زده‌اش دارد اما مسلم است ​ به رکورد شیرر نخواهد رسید.

هیلدا حسینی خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها