جام جم ورزشی: استقلال و فولادخوزستان، تیم های دوم و چهارم جدول رده بندی مسابقات لیگ در هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۷۱۸۶۴۷
پیش بازی استقلال ـ فولاد+اینفوگرافی

به گزارش جام جم ورزشی: پیش از آغاز دیدار استقلال و فولاد نگاهی به دیدارها و آمارهای گذشته این دو تیم می اندازیم:

1. فولاد و قهرمان سال گذشته بود اما تنها تیمی که هر 2 بازی رفت و برگشت برابر قهرمان برنده شد، استقلال بود که در هر 2 بازی رفت و برگشت فولاد را برد.

2. فولاد در سال 83 که قهرمان لیگ شد، در 2 بازی رفت و برگشت استقلال را برد و این فرق قهرمانی سال 83 و 92 فولاد برابر استقلال بود.

3. استقلال در صورت پیروزی 21امتیازی شده و برای صدرنشینی باید به امید توقف تراکتورسازی 19 امتیازی برابر استقلال خوزستان بنشیند.

4. اگر فولاد برنده شود، 17 امتیازی شده و در صورت توقف سپاهان 15 امتیازی برابر صبا، به رتبه سوم جدول رده بندی لیگ صعود می‌ کند.

5. طی سالیان گذشته نفراتی مثل؛ احمد مومن زاده، افشین حاجی پور، محمد قاضی، سهراب بختیاری زاده، اسماعیل شریفات، ایمان موسوی، کوروش بختیاری زاده، عادل حردانی در هر 2 تیم بازی کرده اند.

6. در 12 بازی اخیر یعنی از زمان بازگشت فولاد به لیگ‌برتر، عملکرد استقلال بهتر بوده است. استقلال در این مدت 6 برد، 2 مساوی و 4 باخت، 16 گل زده و 13 گل خورده به دست آورده است و عملکردی بهتر داشته است.

7. بهترین برد استقلال در روز 17 فروردین 85 با نتیجه 4 ـ 1 و بهترین برد فولاد در روز 28 آذر 89، آن هم با نتیجه 4ـ1 ثبت شده است.

8. امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان و جاسم کرار، سه بازیکن 2 اخطاره و در آستانه محرومیت استقلال هستند اما فولاد تنها یک بازیکن یعنی اسماعیل شریفات را در آستانه محرومیت دارد.

9. آخرین بازی 2 تیم روز 17 فروردین 93 انجام شد. در این بازی فولاد در زمین خود یک ـ صفر بازنده شد.

10. عملکرد استقلال و فولاد در 6 بازی از 8 بازی لیگ برابر تیم های مشابه برگزار شده است. هر 2 تیم راه‌آهن، گسترش فولاد و بهتر بوده است. استقلال سایپا را 3ـ2 و پیکان را 3ـ صفر برده است اما فولاد با سایپا صفر ـ صفر کرده و به پیکان یک ـ صفر باخته است، برابر سپاهان اما فولاد بهتر کار کرده است، فولاد با سپاهان یک ـ یک کرده حال اینکه استقلال به سپاهان 3ـ1 باخته است.

11. فولاد در لیگ هشتم حرفه ای با پیروزی 4 ـ 1 برابر ذوب‌آهن که صدرنشین لیگ بود، قهرمانی لیگ را از این تیم گرفته و آن را در هفته سی و چهارم به استقلال بخشید .

12. هر 2 تیم یک بازیکن در تیم‌ملی امید دارند. این بازیکن در استقلال یعقوب کریمی و در تیم فولاد یوسف وکیا هستند که هر 2 در این بازی غایب خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها