گفتگو با پدیده ورزش بیلیارد

دختری که نابغه بیلیارد ایران است +عکس

جام جم ورزشی: وقتی نام ستاره ورزشی به گوشمان می خورد بی درنگ یک ورزشکار مذکر را در ذهنمان تصور می کنیم اما ستاره ها همیشه قرار نیست مرد باشند.
کد خبر: ۷۱۶۴۹۳
گران ترین ورزشکار زن ایرانی چه کسی است؟

به گزارش جام جم ورزشی ، در ورزش ایران هم زنان ورزشکار موفقی دارند که هر کدام برای خود در رشته هایی که فعالیت می کنند ستاره هستند اما بنا به دلایل زیادی نام آنها کمتر به گوش می رسد. دستمزد بازیکنان و ورزشکاران زن نیز به هیچ عنوان با دستمزد همتایان مذکرشان قابل قیاس نیست اما در سال های اخیر به موازات پیشرفت ورزش زنان دستمزدهای آنها نیز افزایش یافته هر چند هنوز نمی توان به هیچ عنوان این دستمزدها را با دستمزد ورزش حرفه ای مردان مقایسه کرد. به هر حال بد نیست نگاهی به پردرآمدترین ورزشکاران زن ایرانی بیندازیم:

بسکتبال:

در بسکتبال بانوان میزان رقم قراردادها نسبت به گذشته افزایش یافته است. می گویند ادنا تینا عیسائیان بسکتبالیست تهرانی بیشترین میزان دستمزد را میان سایر بازیکنان دارد و معمولا قراردادهای چهل میلیون تومانی می بندد. او گران ترین ستاره بسکتبال بانوان است.

فوتبال:

مریم رحیمی همچنان برترین بازیکن فوتبال ایران است. او هجده میلیون تومان به ازای هر فصل میگیرد. البته ارقام ضد و نقیضی درباره این موضوع وجود دارد.

فوتسال:

میزان رقم قراردادها در فوتسال بانوان از مرز 15، 16 میلیون تومان عبور نمی کند. فاطمه اعتدادی که در چند سال اخیر یکی از برترین بازیکنان فوتسال بانوان بوده گران ترین ستاره محسوب می شود و در همین حدود پول می گیرد.

والیبال:

نمی توان بازیکن خاصی را در حوزه والیبال بانوان به عنوان برترین بازیکن معرفی کرد اما در این دسته از بازیکنان می توان مائده برهانی را مطرح ترین معرفی کرد. فرنوش شیخی هم همین طور. در والیبال بانوان سقف قراردادها از بیست میلیون تومان عبور نمی کند.

تنیس:

تنیسورهای زن ایرانی رفته رفته صاحب درآمد بیشتری از این رشته می شوند. غزال ترکمن ممکن است پردرآمدترین باشد. پاداش تورنمنت های تنیس از مرز هفت میلیون تومان عبور نمی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها