فوتبال قهرمانی جوانان آسیا - میانمار

شروع ضعیف شاگردان دوستی مهر با شکست از تایلند

جام جم ورزشی: وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاشم این بوده که در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کوچکترین دخالتی نداشته باشم، خبر رسانه‌ها کذب بود و سرمربی برتر از کی‌روش در اروپا و آمریکای لاتین بسیار است.
کد خبر: ۷۱۲۹۱۱
تکذیب دخالت وزارت در قرارداد کارلوس کروش

محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت که صبح امروز چهارشنبه 12 شهریورماه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: دو بازی آسیایی را در پیش رو داریم که از اواخر شهریورماه شروع شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد که دو گروه ورزشکاران را اعزام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه اول کسانی هستند که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند و تعداد آنان 285 نفر ورزشکار، 165 نفر کادر فنی و تعدادی همراه است که نزدیک به 550 نفر در این کادر هستند که البته به لحاظ کمی از دوره قبلی کاهش چشمگیری داشته است.

گودرزی ادامه داد: گروه بعدی نیز در خصوص جانبازان و معلولان است که 450 نفر اعزام می‌شوند و بعد از بازی‌های آسیایی صورت می‌گیرد که تقاضا می‌کنیم رسانه‌ها به این امر بپردازند که شرایطی فراهم شود که ورزشکاران بتوانند با آرامش مقام‌های خوبی کسب کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: یکی از این مراسم‌ها بدرقه رسمی کاروان است و برنامه دیگر جشن تجلیل از قهرمانان است که این امر 4 سال به تعویق افتاده و باید مطالباتی که از مسابقات جهانی و المپیک به جا مانده است به ورزشکاران پرداخت شود که دولت یازدهم این امر را در دستور کار قرار داده است و با دستور رئیس‌جمهور و نوبخت تلاش‌هایی کرده‌اند تا با وجود محدودیت منابع بتوانیم به مطالبات مادی و معنوی ورزشکاران پاسخ دهیم و ورزشکاران بتوانند با روحیه بهتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر درگیری لفظی با ملی‌پوش کشتی به نام امید نوروزی گفت: من معمولا از اردوهای ورزشی بازدید می‌کنم که طبعا دوستان مطالباتی دارند و طبیعی است که در این دیدارها نسبت به بدهی فدراسیون خود سوال کرده و خواستار کمک بیشتر دولت در این زمینه شوند که به آنان پاسخ داده می‌شود و هرچند صبر ورزشکاران کم است اما به مطالبات آنان پاسخ داده می‌شود.

گودرزی ادامه داد: تقاضا دارم رسانه‌ها بحث‌هایی را که میان پدر و پسر مطرح می‌شود و بحثی که در واقع مطالبه حقی است را به یک مجادله و مناقشه تبدیل نکنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که بحث قرارداد با کی‌روش به کجا رسید، و گزینه وزارت ورزش برای سرمربی بهتر از کی‌روش چه کسی است، تصریح کرد: در خصوص امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال، انتخاب و عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال است و وزارت وزش تلاش می‌کند کوچکترین دخالتی در گزینش، رقم قرارداد و مفاد آن نکند و فدراسیونها در این راستا مستقل هستند و اگر مشورتی خواستند ما تنها به آنها مشورت می‌دهیم.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملی فوتبال حتما باید توسط فدراسیون انتخاب و گزینش شود و در این زمینه اگر کمک مالی از فدراسیون درخواست کنند ما در چارچوب قوانین و مقرارت کمک خواهیم کرد و دخالت مستقیم و غیر مستقیم در این گزینش نداریم.

گودرزی با تکذیب برخی اخبار از سوی خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه وزارت ورزش مانع امضای قرارداد با کی‌روش است، تصریح کرد: گفت اینها کذب هستند و صحت ندارد. حرف در خصوص بهترین گزینه این بود که در اروپای شرقی و آمریکای لاتین گزینه‌های خوبی وجود دارد و بحث من کاملا کارشناسی بود و نبایدبه آن جهت اجتماعی یا سیاسی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: تا این لحظه مشکلی از اسپانسرهای فوتبال به من گزارش نشده و تیم استقلال و پرسپولیس از سوی دولت به خوبی اداره می‌شود در حالی که در گذشته بخش عمده بودجه خود را از دولت می‌گرفتند اما امسال مطلقا هزینه بر عهده دولت تحمیل نشده است وامیدوارم سایر تیم‌ها که به نحوی وابسته به دولت هستند جذب اسپانسر کنند.

گودرزی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر گرفتن کارت زرد از مجلس گفت: وزارت ورزش و جوانان کمترین تعداد سؤال را از مجلس شورای اسلامی داشته است که این امر ناشی از تعامل خوب با نمایندگان حرکت بر ثبات قانون حرکت اصولی است که موجب شده است با مشکلی همراه نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر حکم صادر شده از سوی روحانی برای وی به عنوان دبیر عالی شورای ورزش و شورای عالی جوانان گفت: این یک قاعده است که وزیر ورزش و جوانان می‌تواند در دو شورا ریاست داشته باشد. قبلا اشکال قانونی در این امر وجود داشت که این اشکال قانونی در جهت برطرف شدن است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها