جام جم ورزشی: علی دایی و افشین پیروانی دوستانی صمیمی برای یکدیگر هستند اما بدبین ها می گویند که پیروانی با هدف دیگری قبول کرده دستیار دوست صمیمی خود باشد.
کد خبر: ۷۰۶۸۶۷
افشین پیروانی، دستیار یا آلترناتیو دایی؟

حضور افشین پیروانی روی نیمکت پرسپولیس آن هم به عنوان دستیار علی دایی کمی عجیب به نظر می‌رسد. چرا که پیروانی در یک برهه زمانی کوتاه در 11 بازی از لیگ هشتم سرمربی پرسپولیس شد! البته نتایج بدی هم نگرفت و در مجموع آمار نسبتا خوبی از خودش به جا گذاشت. پرسپولیس با پیروانی 5 برد، 3 تساوی و 3 باخت کسب کرد. بعد هم جایش را به ادواردو نلو وینگادا داد. اما امروز که به عنوان دستیار روی نیمکت و کنار دایی می‌نشیند، حرف و حدیث‌های فراوانی ایجاد کرده است.
اهالی فوتبال غیر از مبلغ قرارداد 500 میلیونی‌اش که در سایت سازمان لیگ هم قابل مشاهده است، به مسائل دیگری هم توجه کرده‌اند. این دو نفر البته از دیرباز روابط دوستانه‌ای با هم داشته‌اند. اما منتقدینی هستند که می‌گویند دایی پیروانی را صرفا به این خاطر به پرسپولیس آورده است که سر و صدای مربوط به اعتراض‌ها به وزن کادر فنی و دستیارانش را بخواباند. این حرف‌ها سال گذشته هم دقیقا با همین محتوا و مضمون درباره کریم باقری شنیده می‌شد. اما امسال کریم حاضر به همکاری با پرسپولیس نشد تا دایی مجبور شود پیروانی را جایگزین او کند.
اما بدبین‌ترها در این باره چه می‌گویند؟ برخی معتقدند که دایی امسال را با پرسپولیس به آخر نمی‌رساند. گذشته از مشکلات فنی که پرسپولیس دارد و خیلی‌ها را نسبت به توفیق این تیم بدبین کرده است، مسئله اختلاف با مدیران و اسپانسرهای پرسپولیس هم چیزی است که باعث شده شائبه کنار رفتن دایی از نیمکت پرسپولیس شنیده شود. این اتفاقی است که به نظر این عده دیر یا زود خواهد افتاد. چون کاملا مشخص است که در هیات مدیره پرسپولیس افرادی هستند که منتظر تداوم ناکامی‌های دایی در این تیم هستند. حتی خود دایی هم به این نتیجه رسیده و در کنفرانس خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن در کنایه‌ای آشکار به مدیران پرسپولیس این جمله را به زبان آورد: «با این برد کسانی را که منتظر باخت پرسپولیس بودند ناراحت کردیم!».
حالا این سوال پیش می‌آید که در صورت رفتن دایی از پرسپولیس چه کسی جانشین او می‌شود. پاسخ کاملا روشن است: «افشین پیروانی». بدبین‌ها می‌گویند اصلا پیروانی به همین دلیل به پرسپولیس آمده است که در موقع مناسب جایگزین دایی شود. این عده برای درستی ادعای‌شان به ماجرای لیگ دوازدهم استناد می‌کنند. جاییکه یحیی گل محمدی در اواسط نیم فصل اول سرمربی‌گری صبای قم را رها کرد و به عنوان دستیار مانوئل ژوزه به پرسپولیس آمد و در اولین فرصت جانشین او شد! البته این داستان با داستان ژوزه کمی تفاوت دارد. دایی خودش پیروانی را آورد اما ژوزه تحت فشار مدیران و کمیته فنی! پرسپولیس یحیی را پذیرفت. با این حال این دو داستان شباهت‌های انکارناپذیری هم با هم دارند. انتظار را برای همین مواقع گذاشته‌اند. پس منتظر می‌مانیم ببینیم بدبین‌ها خوب دیده بودند یا نه!(ورزش یک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها