هفته سوم لیگ برتر فوتبال

نصف جهان علیه سرخابی

هفته سوم لیگ برتر می تواند هفته سرنوشت سازی برای دایی باشد. او که در دو هفته گذشته فشار زیادی را بر روی خود احساس کرده به دنبال نخستین پیروزی است.
کد خبر: ۷۰۵۰۵۳
نصف جهان علیه سرخابی

به گزارش جام جم ورزشی ، هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال از روز روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و دو تیم استقلال و پرسپولیس باید به مصاف حریفان اصفهانی بروند. هفته سوم لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که سرخ های پایتخت بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند و به هر شکل ممکن باید پیروزی کسب کنند در غیر اینصورت باز هم به بحران بیشتری فرو می روند. با هم نگاهی به بازی های این هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال خواهیم داشت:

سپاهان – استقلال

سپاهان و استقلال همیشه مصاف های حساسی با یکدیگر داشته اند و تقابل های این دو تیم در لیگ برتر همیشه به فینال زودرس تعبیر می شود. این دیدار همیشه حساسیت ها و جذابیت های خاص خودش را داشته است. زردپوشان و آبی پوشان در این فصل همه مدعیان قهرمانی محسوب می شوند. استقلال و سپاهان در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که یک نکته مشترک دارند؛ پیروزی در هر دو بازی قبلی خود. در طول هفته سپاهانی‌ها برای استقلال حسابی کری خواندند و حتی محمدرضا خلعتبری مدعی شد که حتما به استقلال گل می‌زند؛ غیبت امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده بهترین فرصت برای مهاجمان خطرناک سپاهان است اما قطعا کادر فنی استقلال فکری برای مهار پریرا، شریفی و خلعتبری سه مهاجم زهردار سپاهان کرده‌اند.

در آن سوی میدان هم آرش برهانی و شهباز‌زاده امیدهای اول استقلال برای گلزنی هستند اما امیر قلعه‌نویی نشان داد روی نیمکت هم در این فصل برگ‌ برنده‌های زیادی دارد. علیرضا رمضانی جوان یکی از ذخیره‌های طلایی استقلال است. نبرد تاکتیکی قلعه‌نویی و کرانچار قطعا دیدنی‌ترین صحنه‌ها را خلق خواهد کرد. استقلال 3 گل زده و فقط یک گل کمتر از سپاهان به ثمر رسانده است با این حال خط دفاع زردپوشان مستحکم است و تاکنون گلی دریافت نکرده‌اند. برنده این دیدار به تنهایی در صدر می‌ایستد اما تساوی به نفع تیم‌های دیگر خواهد شد بنابراین دو تیم برای پیروزی بازی خواهند کرد نه نباختن! تیم برنده این دیدار به صدر جدول می رسد.

سایپا - گسترش فولاد تبریز

سایپا در حالی گام به هفته سوم می گذارد که هنوز هیچ گلی نزده است ، حتی با وجود مهاجمان کهنه کاری که به خدمت گرفته اند یعنی سید مهدی سید صالحی و میلاد میداوودی. البته گسترش فولاد هم از لحاظ گلزنی چندان موفق نبوده و در دو هفته گذشته تنها یک گل زده است.

هر دو تیم در این مسابقه به دنبال اولین برد هستند البته شانس سایپا روی کاغذ برای پیروزی بیشتر است.

راه‌آهن - فولاد خوزستان

راه آهن که این روزها حاشیه های زیادی را تجربه می کند در مقابل فولاد قرار می گیرد تیمی که هفته گذشته در یک بازی جنجالی پرسپولیس را شکست داد. البته راه آهنی ها هم که حمید استیلی را به عنوان سرمربی دارند هفته گذشته به پیروزی رسید تا اکنون با روحیه ای خوب گام به هفته سوم بگذارد. از سویی اسکوچیچ هفته گذشته سه امتیاز از علی دایی گرفت و اکنون می‌خواهد دومین برد متوالی خود را مقابل دومین مربی پرسپولیسی لیگ به دست بیاورد و استیلی را هم شکست بدهد. این مسابقه که در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود بعید است تماشاگر زیادی داشته باشد. رامین رضائیان تنها مهاجم دو گله لیگ برتر اگر در این بازی هم موفق به گلزنی شود، می‌تواند خود را به عنوان یک چهره شاخص در لیگ چهاردهم مطرح کند. در فولاد هم مهاجمانی مثل شریفات هستند که برای گلزنی انگیزه‌ای دوچندان دارند.

پدیده مشهد- صبای قم

پدیده مشهد با یک حاشیه بزرگ در رابطه با بازیکن خارجی اش گام به هفته سوم می گذارد اما آنها فعلا تیم خوبی هستند که به دنبال نخستین پیروزی خود هم هستند. پدیده هنوز در مشهد پیروز نشده است و بازیکنان این تیم می‌خواهند اولین بردشان را در خانه به دست بیاورند. البته صبای قم هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست و مرفاوی با بازیکنان جوان تیمی قابل احترام برای لیگ درست کرده اما صبا کم‌تجربه‌تر از پدیده است. رضا عنایتی مهاجم قدیمی فوتبال ایران که فصل گذشته هم در تیم صبا بود اکنون در تیم پدیده مشهد است و مهار او خیلی سخت است.

پیکان - نفت مسجد سلیمان

تیم پرستاره پیکان هنوز بردی به دست نیاورده است و شاید این بازی بهترین فرصت برای شاگردان ابراهیم‌زاده است که بتوانند اولین سه امتیاز خود را در لیگ برتر مقابل ارزان‌ترین تیم لیگ دشت کنند. نفت مسجد سلیمان تیم جوانی است که بازیکنان اسم و رسم‌دار زیادی ندارد. میلاد زنیدپور و رضا محمدی دو بازیکن مطرح این تیم محسوب می‌شوند و بازیکنان نامدار پیکان باید بتوانند از سد چنین تیم جوانی با اتکا به توانایی‌های فنی و تجربه خود عبور کنند. نفت اگر در این بازی امتیاز بگیرد شگفتی خلق کرده است. نفتی‌ها در هفته اول لیگ هم از تیم سایپا امتیاز گرفته بودند اما پیکان پرستاره روی کاغذ بسیار قدرتمند‌تر از سایپاست.

تراکتورسازی - ملوان

تراکتورسازی برای اینکه نشان بدهد در این فصل هم جز مدعیان است چاره‌ای جز شکست دادن ملوان ندارد. البته در رسانه‌ها حاشیه‌ها و شایعه‌های زیادی برای تراکتورسازی ساخته شد؛ از درگیری در رختکن تا دعوا بر سر بازوبند کاپیتانی سرخپوشان، بازیکنان تراکتورسازی تمام این شایعه‌ها را تکذیب کردند و اکنون باید در میدان هم به هواداران پرشور و پرشمار تراکتورسازی نشان بدهند که تیمی متحد هستند و فقط برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند، ملوان هم در این بازی به احتمال فراوان مازیار زارع را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و باید دید در غیاب کاپیتان، ملوانان باز هم همان تیم مقتدر در ساختار دفاعی هستند یا نه؟ ایراندوست اعلام کرده با مساوی‌های متوالی، ملوان سقوط می‌کند زیرا با 30 امتیاز نمی‌توان تیم را در لیگ برتر نگه‌داشت مگر اینکه ملوانی‌ها در روش خود تغییر ایجاد کنند که البته پیروز شدن ملوان در تبریز امری بعید به نظر می‌رسد.

استقلال خوزستان - نفت تهران

علیرضا منصوریان هنوز نتوانسته با نفت به پیروزی برسد و این هفته او باید اولین بردش را مقابل یک تیم استقلالی دشت کند تا لیگ را با آرامش بیشتری دنبال کند. تیم‌ نفت هفته گذشته مقابل تیم راه آهن شکست خورد تا اهمیت این بازی برای شاگردان منصوریان دوچندان شود البته عبدالله ویسی هم که هفته گذشته در دقیقه 91 سه امتیاز از دست داد، دوست ندارد بعد از باخت به امیر قلعه‌نویی مقابل یک مربی استقلالی دیگر بازنده شود.

پرسپولیس - ذوب آهن

علی دایی و یحیی گل محمدی دوباره به هم رسیدند آن هم در حالی که دایی نسبت به همتایش در ذوب آهن فشار بسیار بیشتری را تحمل می کند. پرسپولیس و ذوب آهن بسیار پرتماشاگر است.

البته دو مربی پرسپولیسی که البته وضعیت هر دو در لیگ برتر از نظر نتیجه‌گیری یکسان است و فقط یک امتیاز از دو بازی اول گرفته‌اند اما با این حال شرایط متفاوتی دارند. برخی عدم نتیجه گیری دایی در این مسابقه را به پایان کار وی در این تیم تعبیر می کنند. پرسپولیسی ها با کوهی از حاشیه در حالی به مصاف حریف اصفهانی می روند که نه پیام صادقیان را به همراه دارند و نه حسین ماهینی. دغاغله هم مصدوم است و مشخص نیست پرسپولیس با این تعداد محروم و مصدوم چه عملکردی مقابل ذوب آهن خواهد داشت. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس هفته پرحاشیه‌ای را سپری کرد، از اختلاف مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گرفته تا اولتیماتوم به دایی که البته همه اینها تکذیب شد! با این حال علی دایی اگر بتواند اولین برد را در لیگ چهاردهم به دست بیاورد هم دل هواداران را به دست آورده و هم می‌تواند خودش و تیمش را از زیر فشار انتقادها نجات بدهد اما شکست یا مساوی احتمالی ممکن است حاشیه‌های پرسپولیس را بیشتر کند. گل‌محمدی هم باید در این مسابقه نتیجه بگیرد زیرا او و مدیرعامل باشگاه به نوعی تحت فشار هستند. از نکات جالب توجه این بازی این است که گل‌محمدی و علی دایی هر دو به دلیل اعتراض به داوری جریمه مالی شده‌اند البته گل‌محمدی 2 میلیون و دایی 5 میلیون جریمه شدند بنابراین مربی بازنده در این مسابقه بعید است که از داور انتقاد کند و او را مقصر قلمداد کند. قاسم دهنوی و محسن مسلمان دو بازیکن فصل قبل پرسپولیس چهره‌های ویژه این بازی هستند. پرسپولیس هر دوی این بازیکنان را می‌خواست اما در نهایت آنها از پرسپولیس جدا شدند.

برنامه کامل هفته سوم به شرح زیر است:

پنجشنبه 23 مرداد

سپاهان- استقلال ساعت 19 و 15 دقیقه ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سایپا- گسترش فولاد تبریز ساعت 18 ورزشگاه انقلاب کرج

راه‌آهن- فولاد خوزستان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

پدیده مشهد- صبای قم ساعت 17 و 30 دقیقه ورزشگاه ثامن مشهد

پیکان- نفت مسجد سلیمان ساعت 19 و 25 دقیقه ورزشگاه دستگردی

جمعه 24 مرداد

تراکتورسازی- ملوان ساعت 18 ورزشگاه یادگار امام تبریز

استقلال خوزستان- نفت تهران ساعت 19 و 25 دقیقه ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس- ذوب‌آهن ساعت 19 و 20 دقیقه ورزشگاه آزادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها