جام جم ورزشی - سایت «Vavel» در گزارشی به تمجید از توانایی‌های بازیکن ایرانی روبین‌کازان روسیه پرداخت.
کد خبر: ۷۰۲۶۷۲
سایت آمریکایی: سردار آزمون، پسر شگفت‌انگیز

«Vavel» در گزارشی در خصوص سردار آزمون نوشت: مهاجم 19 ساله که بحث پیوستنش به لیگ‌های بزرگ اروپا و تیم‌هایی چون آرسنال، بارسلونا و آث میلان مطرح شده بود، در ذهن بسیاری از هواداران فوتبال رخنه کرده است اما توانایی‌های وی از نظر هواداران این تیم‌ها نسبتا ناشناخته است مگر اینکه آنها تماشاگران پر و پا قرص فوتبال روسیه باشند.

بازیکن ایرانی که در لیگ روسیه برای روبین‌کازان بازی می‌کند، در فصل گذشته در 18 مسابقه به میدان رفت، پنج گل زد و سه پاس گل داد و بعد از گذراندن این فصل شایعات زیادی در خصوص انتقال وی به تیم‌های دیگر مطرح شد.

شاید این آمار رکورد جالبی به نظر نرسد. وی در هفت مسابقه به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و در تیمی که از کمبود خلاقیت رنج می‌برد و برای گلزنی تقلا می‌کند، این آمار بسیار خوب است. آزمون برترین گلزن در میان بازیکنانی است که تمام فصل را در روبین کازان سپری کردند. تنها سالومونو روندون که در زمستان از این تیم جدا شد، گل‌های بیشتری نسبت به آزمون زد.

وی که هنوز نوجوان است، لقب «مسی ایرانی» را از سوی رسانه‌ها به خود اختصاص داده که با مقایسه این اسم با شیوه بازی وی، به نظر دقیق نمی‌رسد و می‌تواند بیشتر روی پیتانسیل‌های وی اشاره داشته باشد. هرچند او هنوز بی‌تجربه است اما مطمئنا توانایی‌هایی دارد که می‌تواند برای تبدیل شدن به برترین گلزن اروپا به او کمک کند.

توانایی‌ وی در بازی هوایی کاملا خارق‌العاده است. وی از پرش و ضربه سر عالی برخوردار است و می‌تواند به خوبی خودش را به پاس‌ها برساند. توانایی سرزنی وی باعث می‌شود که شانس خوبی برای گلزنی داشته باشد.

علاوه بر این او می‌تواند سرعت و شتاب حرکت خود را به راحتی با توانایی برای رسیدن به پاس یا شوت بازیکنان تغییر دهد و بنابراین می‌تواند پشت سر مهاجمان یا در جناحین بازی کند. تمام کنندگی وی هنوز فراز و فرود دارد. وی گل‌های خوبی مقابل روستوف و آنژی به ثمر رساند و مقابل زنیت توپ‌دزدی کرد اما در برخی بازی‌ها مانند شکست دو بر صفر مقابل اسپارتاک که وی در موقعیتی تک به تک توپ را به پاهای دروازه‌بان زد، نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند.

آمادگی خوب وی در فصل گذشته با دعوت به ترکیب اولیه تیم ملی فوتبال ایران برای رقابت‌های جام‌جهانی پاسخ داده شد. در حالی که بسیاری از هواداران خواهان حضور وی در تیم ملی بودند اما پس از دو بازی در دیدارهای تدارکاتی، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت ترکیبی دفاعی انتخاب کند و او را از تیم کنار بگذارد.

در حالی که روبین از سیستم 4-2-3-1 استفاده می‌کند و سرمربی در اولین بازی فصل مقابل اسپارتاک او را به مارکو دویچ، بازیکن باتجربه اوکراینی ترجیح داد، آزمون باید برای برای بازی در یک فصل کامل آماده باشد و اگر مصدوم نشود و با توجه به عملکرد فصل گذشته شانس زیادی برای جلب توجه دوباره آرسنال دارد. آیا آزمون از توانایی‌هایی که مطمئنا در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد یا روابط ضعیف وی در شبکه‌های اجتماعی که مورد انتقاد دوستداران فارسی زبانش قرار گرفته، مانع پیشرفت وی می‌شود؟ تنها زمان می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد اما او مطمئنا تلاش و اراده لازم برای انجام یک کار بزرگ را دارد؛ اگر در روسیه نشد، مطمئنا در یکی از پنج لیگ بزرگ دنیا این کار را خواهد کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها