احساسم می‌گوید نایمخن، اما عاقلانه تصمیم می‌گیرم

جهانبخش: کروش از این به بعد تأثیرگذارتر است

مهاجم ملی‌پوش نایمخن هلند گفت: کروش هم شناخت خوبی از تیم ملی پیدا کرده و از این به بعد هم می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری روی فوتبال ایران داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۸۷۲۶
جهانبخش: کروش از این به بعد تأثیرگذارتر است

به گزارش جام جم ورزشی ؛ علیرضا جهانبخش، جوان اول فوتبال ایران روزهای حساسی را از این جهت سپری می‌کند که باید طی روزهای پیش‌رو تصمیم‌ سرنوشت‌سازی را برای آینده فوتبالش بگیرد. هرچند که خودش اعتقاد دارد تصمیم عقلانی می‌تواند برای هر فوتبالیستی مفیدتر باشد، اما احساس می‌کند ماندن در نایمخن هم می‌تواند به تثبیت فوتبالی‌اش در اروپا کمک زیاد کرده و موجب پیشرفت او شود.

با جهانبخش که در جام جهانی هم برای دقایقی به میدان رفت ذقایقی همکلام شدیم که متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

از بازگشتت به هلند بگو؟

شنبه گذشته به هلند برگشتم و در همان روز به اردوی تیم رفته و با مربی جدید تیم آشنا شده و با بازیکنان نایمخن نیز پس از مدت ها دیدار کردم. در این روز بازی دوستانه داشتیم که به همین خاطر بازی را از روی سکوها تماشا کردم.

مربی‌تان تغییر کرده است؟

بله. آقای رود بروت این فصل به نایمخن آمده است. او فصل گذشته نتایج خوبی در لیگ برتر هلند گرفت. البته امسال باشگاه ماه هزینه های زیادی انجام داده تا بتوانیم با قهرمانی در لیگ دسته اول، دوباره به لیگ برتر صعود کیم.

چه زمانی به تمرینات اضافه شدی؟

دو روز پیش نخستین تمرینم را با نایمخن انجام دادم که تمرینی سبک بود.

وضعیت خودت چطور است؟ پیشنهادهایت به کجا رسید؟در نایمخن می‌مانی؟

گویا صحبت هایی با باشگاه شده است اما هنور با مدیران تیم و تصمیم گیرندگان در این خصوص صحبتی انجام نداده ام. قرار است به زودی با مدیربرنامه ها و مدیران باشگاه جلسه ای را برگزار کرده و در این مورد پس از بررسی شرایط، تصمیم نهایی را بگیرم.

قطعا در هلند می‌مانی؟

خودم به شخصه دوست دارم تا یکی دو سال دیگر در هلند بمانم اما برای انتقال به دیگر تیم های این کشور نیز باید باشگاهم موافقت کند چون دو سال دیگر با نایمخن قرارداد دارم. از طرف دیگر دوست دارم تصمیمی بگیرم که به پیشرفت فوتبالم کمک کند و از لحاظ سطح کیفی نیز بر روی فوتبالم تأثیرگذار باشد.

اما ماندن در نایمخن هم باعث می شود در اوج جوانی، از لحاظ رسانه ای کمتر دیده شوی.

قبول دارم. اما فکر می‌کنم چون نایمخن می‌خواهد دوباره به لیگ برتر بازگردد، مسئولانش قصد ندارند اقداماتی انجام دهند که باعث تضعیف تیم شود. شاید از این لحاظ تفکرشان این باشد که بخواهند من را نگه دارند.

خودت دوست داری چه تصمیم بگیری؟

تصمیم من 50 - 50 است. از طرفی به تیم تعهد دارم و اگر بمانم مطمئناً شرایط زندگی ام در این شهر تثبیت شده و در بین هواداران محبوبیتم بیشتر خواهد شد اما از سوی دیگر دوست دارم دیده شوم چون به اروپا آمده‌ام تا از لحاظ سطح کیفی پیشرفت کنم.

اما قبول کن که برای موفقیت نباید احساسی تصمیم گرفت.

درست است. تصمیمی که روی عقل باشد به طور حتم می توان بیشتر روی نتیجه‌اش حساب باز کرد. در نهایت اینکه امیدوارم بتوانم تصمیم خوبی بگیرم.

در خصوص جام جهانی صحبت هایی مفصلی انجام دادی در گذشته. بزرگترین دستاورد این مسابقات برای شخص تو و تیم ملی چه بود؟

برای خودم به شخصه نظمی بود که همه تیم‌ها داشتند. یک بازیکن مثل رودریگز نشان داد که بدون شناخت قبلی از یک فوتبالیست هم می‌توان در رقابت بزرگی مثل جام جهانی موفق بود و حتی آقای گل هم شد.

برای تیم ملی هم بزرگ ترین درس این بود که اگر به طور واقعی و به معنای حقیقی کلمه یک تیم باشیم و رابطه بازیکنان با هم نزدیک باشد، قطعا موفقیت نیز به دنبال آن خواهد آمد.

فکر می‌کنی برای جام جهانی 2018 می‌توانیم چشم انداز صعود را برای تیم ملی ایران تدوین کنیم و به این موضوع امیدوار باشیم؟

اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و به همین روند رو به رشد ادامه دهیم قطعاً می‌توان به صعود به این جام هم امیدوار بود.

بهترین لحظه جام جهانی برایت کدام لحظه بود؟

پاسی که در بازی با آرژانتین به قوچان‌نژاد دادم که اگر خوش‌شانس بودم می‌توانست آن پاس، پاس گل باشد.

اینکه آرژانتین به فینال رفت، تو را خوشحال نکرد؟ چون فینالیست جام جهانی را خیلی اذیت کردیم.

درست است و من هم چنین عقیده‌ای دارم و از این موضوع به تیم ملی ایران افتخار کردم. فکر می‌کنم به عنوان یک تیم حاضر در جام خوب کار کردیم. واقعا خوب بود که از تیمی مثل آرژانتین یک بر صفر شکست خوردیم که فینالیست جام جهانی شد. مقابل آرژانتین ما در ثانیه‌های پایانی و وقت اضافه از حریف گل خوردیم در حالیکه بهترین موقعیت‌ها را داشتیم.

برخی می‌گویند اگر مارادونا در فینال جای مسی بود، شاید آرژانتین قهرمان جام جهانی 2014 برزیل می‌شد؟

در این مورد نظر دادن سخت است چون هر کدام در دوره خود بهترین بودند. در حال حاضر مسی هم بازیکن فوق العاده ای است و توانست گل های مهمی را برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. در این خصوص انتخاب سخت است اما خود مارادونا هم در مصاحبه ای گفته بود که خود مسی هم قبول دارد که حقش نبود تا بهترین بازیکن جام شود اما گویا به خاطر اسم مسی و شرایطی که وجود داشت او باید بهترین بازیکن جهان می‌شد.

بهترین بازیکن جام جهانی چه کسی بود؟

من شنیدم که بهترین بازیکن باید از فینال انتخاب می‌شد که در این صورت آلمان هم بازیکنانی مانند تونی کروز را داشت که حقش بود تا به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود. از طرفی در تیم ملی آرژاتین حق خود مسی بود که به این عنوان برسد.

در فینال طرفدار کدام تیم بودی؟

واقعیتش طرفدار تیم ملی آرژانتین.

بحث قرارداد کروش این روزها نقل محافل فوتبالی ایران است. در این خصوص چه نظری داری. تو موافق ماندن کروش هستی؟

100 درصد موافق ماندن او هستم چون کروش می‌تواند به فوتبال ملی‌مان کمک کند. او هم شناخت خوبی از تیم ملی پیدا کرده و از این به بعد هم می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری روی فوتبال ایران داشته باشد. امیدوارم هر تصمیمی گرفته می‌شود تصمیمی باشد که بتواند به فوتبال ایران کمک کند.

می‌توانی در بازی‌های آسیایی تیم ملی امید را همراهی کنی؟

فکر می‌کنم باشگاه نایمخن چون زمان این بازی‌ها در فیفادی نیست با همراهی من مخالف کرده است. با این حال باید صبر کرد و منتظر روزهای آینده ماند. خودم به شخصه دوست دارم تیم امید را کمک کنم اما از سوی دیگر یک مقدار قوانین دست و پای بازیکنان را بسته و کار را برای همراهی دشوار کرده است. با این حال فکر می‌کنم تیم ملی امید شرایط بسیار خوبی دارد و حتی می‌تواند با شگفتی‌سازی پس از سال‌ها راهی المپیک شود.

برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها که مشکلی نداری؟

فکر می‌کنم زمان جام ملت‌ها فیفادی باشد و مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشته باشم.

اگر به جای کروش هر مربی دیگری به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شود هم حاضر هستی تحت هر شرایطی به تیم ملی بیایی؟

برای من همراهی تیم ملی در هر شرایطی افتخار است. به واقع فوتبال حرفه‌ای است و فمر نمی‌کنم هیچ بازیکن دیگری هم با اسم سرمربی مشکلی داشته باشد و هر انتخابی هم باشد تمام بازیکنان تیم ملی به آن احترام می‌گذارند.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها