از خواب عمیق سابیا تا ملخ برزیلی

10 لحظه خنده‌دار جام جهانی 2014 + عکس

جام جهانی 2014 بامداد امروز با قهرمانی تیم ملی آلمان به کار خودش پایان داد. اما این رقابت جهانی با همه بزرگی اش هم با صحنه های خنده داری مواجه بود.
کد خبر: ۶۹۵۵۴۴
10 لحظه خنده‌دار جام جهانی 2014 + عکس

به گزارش جام جم ورزشی، فوتبال همان قدر که می‌تواند هیجان فوق‌العاده‌ای داشته باشد و گل‌های زیادی را به نمایش بگذارد، می‌تواند لحظاتی را رقم بزند که از ته دل بخندیم و آنها را به یاد بسپاریم. این لحظات جذاب و جالب را باهم مرور می‌کنیم.

خواب عمیق سابیا

گونزالو ایگواین در خط حمله قرار داشت و یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های تیمش را در برابر سوئیس از دست داد تا الخاندرو سابیا طبق عادت همیشگی چشمان خود را ببندد و حسرت موقعیت از دست رفته را بخورد، اما همین که چشم‌هایش را بست و بدنش را به عقب خم کرد، از شیب جلوی نیمکت به پشت پرت شد و فقط اعضای کادر فنی تیم توانستند او را مهار کنند. این مربی پنجاه و نه ساله چشم‌هایش را بست و به عقب رفت تا یکی از عجیب‌ترین لحظات جام جهانی را ایجاد کند.

یک ضربه ایستگاهی فاجعه‌بار

چهار بازیکن پشت توپ ایستاده بودند. مشخص بود که برای این ضربه ایستگاهی مانند همه ضربه‌های قبلی نقشه‌ای دارند، اما این نقشه در بازی مقابل الجزایر در مرحله یک‌هشتم نهایی با همه برنامه‌های قبلی متفاوت بود. گویا می‌خواستند حریف آفریقایی‌شان را سورپرایز کنند. توماس مولر پس از حرکت باستین شواین اشتایگر برای زدن ضربه حرکت کرد، اما پیش از این که پایش به توپ برسد، به زمین افتاد تا صحنه‌ای خارق‌العاده را رقم بزند و پس از او یکی دیگر از بازیکنان تیم توپ را به شکل چیپ مستقیم به دیوار دفاعی الجزایر کوبید. پس از بازی مدافع آلمان‌ها، بندیکت هوودیس مدعی شد که زمین خوردن مولر بخشی از نقشه آنها بود. «ما روی این نوع ضربه ایستگاهی در تمرینات کار کرده بودیم، اما ضربه چیپ پایانی نباید این گونه زده می‌شد.»

نیمار سقوط کرد

در این جام جهانی چشم همه دنیا به دنبال جشن پس از گلزنی برزیلی‌ها بود. شاید در لحظه این جشن کمتر کسی توجهی به تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین داشته باشد، اما در بازی با کلمبیا و پس از گل اول برزیل به وسیله تیاگو سیلوا، پسر طلایی سله‌سائو در کنار این تابلوها دیده می‌شد. او پس از این گل به سوی هم‌تیمی‌هایش دوید، اما پیش از رسیدن به سیلوا به کنار تابلوهای تبلیغاتی سقوط کرد. جشن بزرگ‌تر برزیلی‌ها در پایان بازی بود که توانستند از کلمبیا عبور کنند، اما خشونت بیش از اندازه زونیگا و مصدومیت شدید ستاره بارسلونا، قلب آنها را شکست.

کودک بزرگ برای بازیکن کوتاه

متیو والبوئنا فقط 167 سانتی‌متر قد دارد، پس می‌توان گفت فیفا در انتخاب کودکی برای همراهی‌اش تا میان میدان در ابتدای بازی کمی با اغماض تصمیم‌گیری کرده است چراکه این کودک در بازی فرانسه مقابل آلمان تقریبا همقد والبوئنا بود و این بازیکن بسختی از پشت این کودک دیده می‌شد. والبوئنا در حالی با این کودک قدبلند به میدان آمد که پل پوگبا که بلندترین بازیکن فرانسه است با کوچک‌ترین کودک وارد زمین شد.

شوخی کمک داور با کاسیاس

همه ما این کار را انجام می‌دهیم. پیش از آن که کسی دستش را به طرفمان بلند کند، پیشدستی می‌کنیم تا آن احترامی را که شایسته‌اش هستیم از طرف مقابل دریافت کنیم، اما این کاری نبود که کمک داور بازی شیلی و اسپانیا در تونل ورودی ورزشگاه انجام دهد. او که شاید اولین بار با ایکر کاسیاس روبه‌رو می‌شد، شوخی عجیبی با کاپیتان اسپانیایی‌ها داشت و در حالی که کاسیاس دستش را به سوی او بلند کرده بود، دستش را خیلی سریع دزدید و عرق سرش را خشک کرد. البته پس از آن شوخی‌اش را با کاسیاس در میان گذاشت و با او خوش و بش کرد.

گاز گرفتن مضحک سوارس

بعضی چیزها فقط خاص یک بازیکن است. مانند دندان‌های تیز و گاز گرفتن که فقط مخصوص سوارس است. حتی اگر بخواهید دندان‌های خود را در بدن حریفتان فرو ببرید قطعا زمانی که می‌خواهید زمین را ترک کنید درد شدیدی در فک شما وجود خواهد داشت، اما شاید باورکردنی باشد که سوارس در این جام جهانی برای سومین بار در طول دوران فوتبالش این کار را انجام داد. تصویر جای دندان‌های سوارس روی شانه جورجیو کیه لینی یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام بود. گرچه بعد از بازی ،سوارس در توضیح رفتار خود گفت که این تنها برخورد با شانه حریفم بود و با سینه‌ام به شانه او خوردم، نه چیزی بیشتر.

یک مرده در برزیل

پس از این که انگلستان بدترین عملکردش را در جام‌جهانی از سال 1958 بر جای گذاشت، رئیس اتحادیه فوتبال این کشور، گرک دیکه در حال خواندن کتابی با عنوانی عجیب و البته وحشتناک به نام «یک مرده در برزیل» دیده شد. او در حالی در حاشیه تمرینات تیم ملی در حال خواندن این کتاب بود که پس از شکست مقابل اروگوئه و ایتالیا حذف این تیم از جام جهانی قطعی شده بود.

تاثیرپذیری ونگر از دنیل کریگ

دنیل کریگ و آرسن ونگر، دو نامی که شاید هرگز تصور نمی‌کردید این دو نام را روزی کنار هم و در یک جمله قرار بدهید، اما زمانی که سرمربی آرسنال با یک مایو آبی رنگ با همان ژست کریگ در فیلم‌هایش، در ساحل کوپاچابانا دیده و از وی عکس گرفته شد، تصویر این دو شخصیت در ذهن به یکباره در کنار هم قرار گرفت. پس از شنا در دریا، ونگر شصت و دو ساله به ساحل آمد و مهارت‌های فوتبالی‌اش را در یک فوتبال ساحلی نشان داد. وقتی او تلاش می‌کرد تا گل دیدنی رابین فن‌پرسی در بازی مقابل اسپانیا را برای مردمی که او را تماشا می‌کردند، به نمایش بگذارد، می‌شد متوجه شد که تا چه اندازه او تحت تاثیر دنیل کریگ قرار گرفته است.

جیمز و ملخ غول‌پیکر

او یک صدای تازه در فوتبال جهان بود اگرچه جیمز رودریگز که یکی از ستاره‌های جام جهانی بود پایانی خوشی در برزیل نداشت و حتی پنالتی‌اش مقابل برزیل هم نتوانست مانع کنار رفتن او و هم‌تیمی‌هایش از جام بیستم شود. تیم او در مرحله یک‌چهارم نهایی 2بریک مغلوب برزیل شد و تک‌گل کلمبیا را او از روی نقطه پنالتی زد، اما هنگام بازگشت از نقطه پنالتی و پس از موفقیت در گلزنی ملخی غول‌پیکر روی بازوی او نشست و برچسب روی پیراهنش را پاره کرد، اما ناراحتی از شکست برای جیمز به حدی بود که این ملخ هم نتوانست توجهش را جلب کند.

آب‌بازی لاوتزی

یکی از جدی‌ترین مشکلات آرژانتین در جام جهانی این بود که بازیکنان آن احترام معمول را در رختکن به سرمربی تیمشان نمی‌گذاشتند. این مشکل در بازی مقابل نیجریه دستخوش یک اتفاق جالب دیگر شد و ازکوئل لاوتزی با رفتاری که از خود نشان داد، سابیا را بیش از گذشته ناراحت کرد. در حالی که این بازیکن پاری‌سن‌ژرمن برای خوردن آب به کنار زمین آمده بود، سابیا به سمت وی رفت تا نکاتی را گوشزد کند، اما لاوتزی با فشار دادن قمقمه آب خود کت و شانه سرمربی تیمش را خیس کرد تا سوژه جالبی را رسانه‌های تصویری شکار کنند.

منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها