حاشیه‌های اردوی تدارکاتی پرسپولیس در ترکیه

برخورد سرخپوشان با جباری و آندو در استانبول

جام جم در گفتگوی اختصاصی بررسی می‌کند

حسین هدایتی چقدر ثروت دارد؟

حسین هدایتی را همه می شناسند. سرمایه داری که پایش به فوتبال این کشور باز شد و حاشیه های فراوانی برای خود به وجود آورد .برخی او را به رانت خواری متهم کرده اند و بعضی در باره ثروتش حرف و حدیث هایی گفته‌اند.
کد خبر: ۶۹۳۸۳۴
حسین هدایتی چقدر ثروت دارد؟

سرمایه داری که صفرهای پول هایش را دیگر نمی‌شود شمرد، از کارخانه ها و پالایشگاههایش گرفته، تا باغ ها و ویلاهایش در لواسان و املاکش در عسلویه و سهام هایش در بورس و ... .
اما حسین هدایتی این همه پول را از کجا آورده است؟ خودش به زبان ساده به جام جم توضیح می‌دهد.

توضیحاتی که هم آدم را قانع می‌کند، هم نه : 35 سال است من مشغول کاسبی هستم. از زمانی که یک نوجوان پانزده ساله بودم. همین کارخانه استیل‌آذین، جرقه‌اش برای من از پانزه سالگی خورد، زمانی که سوم راهنمایی بودم. به عبارتی شروع همه این درآمدها از یک مغازه پرسکاری بود که من در آن واشر می‌زدم. بعد رفتیم سراغ ساخت تجهیزات پرده و بعد هم رسیدم به استیل‌آذین. آن زمان که من ماهی 50 هزار تومان درآمد داشتم بلیت هوایی تهران ـ‌ مشهد رفت و برگشت فقط 600 تومان بود. کمتر از هزار تومان.

هدایتی در ادامه می‌گوید: کارخانه استیل‌آذین را سال 58 راه‌اندازی کردم و اولین ساختمان سازی‌ام در سال 65 بود. شاید باور کردن این صحبت‌ها برای خیلی‌ها آسان نباشد، اما زمانی که من بابت فعالیت کارخانه استیل‌آذین ماهی 50 هزار تومان درآمد داشتم زمین در دماوند و فیروزکوه متری 10 تومان بود!

الان در مخیله یک جوان بیست ساله نمی‌گنجد که بتواند ملاک شود، اما آن زمان امکان‌پذیر بود و خدا هم به من کمک کرد. سال 65، یعنی 27 سال پیش من یک زمین به مساحت صد هکتار در جاده خاوران خریدم یک میلیون تومان. الان قیمت همین زمین چقدر است؟ 17 سال بعد زمین دیگری را به مساحت 530 هکتار در لواسان خریدم دو میلیارد تومان. یعنی تقریبا متری 400 تومان. الان زمین در لواسان شده متری 10 میلیون تومان.

یا 400 هکتار زمین در عسلویه خریدم 700 میلیون تومان که ده سال پیش ارزشش به 120 میلیارد تومان رسیده بود و حالا هزار میلیارد تومان هم برایش کم است. یا همین کارخانه کاشان را من سال 84 در جریان خصوصی‌سازی از وزارت صنایع خریدم 50 میلیارد تومان. امروز ببینید سهام فولاد امیرکبیر در بورس چقدر ارزش دارد؟ همین ویلایی که در لواسان دارم سال 63 متری هزار تومان خریدم. الان زمین در لواسان متری 12 میلیون تومان است. یا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم در کمتر از ده سال ارزش آن از یک میلیارد و 600 میلیون به 40 میلیارد تومان رسیده است. اگر تورم در کشور باعث شده املاک مردم گران شود، آیا این اسمش رانت‌خواری است؟ آیا من کار خلافی انجام داده‌ام؟ تنها جرم من خرید ملک بوده است. زمینی را که 13 سال پیش متری 13 هزار تومان خریده‌ام، الان می‌توانم متری 5 یا 10 میلیون تومان بفروشم. در کنار آن در عرصه تولید هم فعالیت دارم؛ این‌طور نبوده که فقط به دنبال درآمدهای اینچنین باشم. از محل درآمدهایم علاوه بر پرداخت وجوهات قانونی و شرعی، به ورزش هم کمک کرده‌ام. آیا این اشکال دارد؟ خوشبختانه در تمام این سال‌ها وجوهات پولم را هم پرداخت کردم. نه یک ریال بدهی مالیاتی دارم و نه بابت پرداخت نکردن حق بیمه پولی بدهکار هستم.

اما مهم این است که یک ریال هم خارج از ایران سرمایه‌گذاری نکردم. این‌که می‌گویند هدایتی در دبی برج دارد دروغ است. من حتی می‌توانستم در خارج از ایران تیم‌داری کنم. برای خرید یک باشگاه و تیم‌داری در کشورهای انگلیس، یونان، ترکیه و جمهوری چک حتی پای میز مذاکره هم نشستیم. من می‌توانستم تیم چارلتون انگلیس را بخرم، اما به توصیه مراجع نظارتی این کار را نکردم. با این حال برخی هنوز می‌گویند هدایتی امتحانش را پس نداده است. نمی‌دانم آقایان به دنبال چه چیزی هستند. شاید چون از کنار من به منفعت مالی نرسیده‌اند، اینچنین علیه من موضعگیری می‌کنند.

گفت و گوی اختصاصی رضا پور عالی با حسین هدایتی را فردا در روزنامه جام جم صفحه هفت بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
m.f.z
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
۰
۰
نوش جونت داداش حالشو ببری .....ولی چند سال دیگه زنده ای اگه میتونی دستگیر باش گرفتار زیاد داریم .......
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
سلام جناب هدایتی عزیز نوش جونت هر چی داری حالشو ببر . ما كه چیزی نداریم حالشو ببریم به جای ما هم زندگی كن صفا كن

نیازمندی ها