سرمربی تیم ملی برزیل پس از شکست برابر آلمان عنوان کرد، او مسئول این نتیجه است و باید سرزنش شود. اسکولاری همچنین عنوان کرد این تیم برای پیروزی در دیدار رده‌بندی تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۳۷۸۷
واکنش« فیل بزرگ» به تحقیر فوتبال برزیل مقابل آلمان

به گزارش جام جم ورزشی، تیم ملی برزیل با نتیجه 7 بر یک برابر آلمان شکست خورد تا با نتیجه‌ای تحقیرآمیز به دیدار رده‌بندی جام بیستم برود.

لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی تیم ملی برزیل پس از شکست سنگین تیمش برابر آلمان در نشست خبری خود حاضر شد و گفت: چه کسی مسئول این نتیجه سنگین است؟ این سوال همه شماست، درست است؟ من مسئولم، من. کسی که باید برای این شکست فاجعه‌بار مورد سرزنش واقع شود من هستم نه بازیکنان. تاکید می‌کنم خود من. همه ما اکنون غمگین هستیم و باید این شکست سنگین را باور کنیم اما کسی که ترکیب را انتخاب می‌کند و کسی که تاکتیک را برمی‌گزیند، من بودم. پس این من هستم که باید مورد سرزنش واقع شوم و نباید هیچ بازیکن برزیلی را برای این باخت سنگین مورد سرزنش قرار دهید.

اسکولاری ادامه داد: از همان ابتدا به دنبال گلزنی بودیم. می‌توانستیم به پیروزی در این دیدار برسیم. در واقع تیم من توانایی این را داشت که به فینال جام جهانی راه یابد. فراموش نکنید که ما برابر تیم بزرگی چون آلمان بازی داشتیم. فکر می‌کنم بازیکنان در این دیدار تمام تلاش خودشان را کردند تا نتیجه خوبی برابر آلمان کسب کنیم اما پس از آنکه دروازه‌مان در دقیقه 10 باز شد به هیچ وجه نتوانستیم واکنش خوبی به گل آلمان نشان بدهیم و همین زمینه را برای شکست سنگین ما فراهم کرد.

سرمربی تیم ملی برزیل در ادامه گفت: حتی خود آلمانی‌ها هم نمی‌توانند توضیح بدهند که چگونه در این دیدار به پیروزی رسیدند. باید به آنها احترام گذاشت. توانایی بازیکنان این تیم باعث شد که آلمان به این پیروزی بزرگ و باارزش دست یابد. اکنون پیام‌ من به مردم برزیل این است لطفا ما را به خاطر این نمایش ضعیف ببخشید! متاسفم که نتوانستیم به فینال ماراکانا راه یابیم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم رتبه سوم را به دست آوریم. هنوز می‌توانیم برای به دست آوردن چیزی هرچند کوچک بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی برزیل در پاسخ به این سوال که این تیم شخصیت قهرمانی در جام جهانی نداشت، گفت: اصلا حرف‌تان را قبول ندارم. ما با حریفان آسانی بازی نکردیم. با مکزیک و شیلی در این جام به میدان رفتیم که یک تساوی برابر مکزیک به دست آوردیم و شیلی را هم در ضربات پنالتی شکست دادیم. کلمبیا را هم در جریان بازی با یک نمایش خوب شکست دادیم. از لحاظ تاکتیکی تیم من هیچ ضعفی نداشت. در بازی برابر آلمان نیز هیچ تفاوتی با بازی‌های قبل نداشتیم تا زمانی که گل اول را دریافت کردیم. این گل سرنوشت بازی را به طور کل تغییر داد. پس از آن در 6 دقیقه 4 گل دریافت کردیم. سعی کردیم که در نیمه دوم ریسک کنیم. مدافعان تنها در زمین باقی ماندند و تمام بازیکنان ما در زمین آلمان حاضر بودند. توانستیم چندین فرصت گلزنی نیز در نیمه دوم ایجاد کنیم. مطمئنم خود آلمانی‌ها هم این نتیجه را باور نمی‌کنند. هیچ آلمانی فکر نمی‌کرد بتواند این تعداد گل به ما بزند.

اسکولاری در پاسخ به این سوال که آیا از سمت خود استعفا خواهد داد یا خیر گفت: به هیچ وجه استعفا نمی‌دهم. کاملا به کارم اعتماد دارم و سعی می‌کنم این نتیجه را جبران کنم. قبول می‌کنم، امشب شکست بسیار تلخی را تجربه کردیم. خیلی ترسناک بود این شکست اما حداقل در این جام با افتخار پیراهن برزیل را به تن کردیم. شکی ندارم که من برای موفقیت به اعتماد سران فوتبال برزیل نیاز دارم. در جام جهانی 2002 ما قهرمان شدیم. در این جام شکست خوردیم. دقیقا هم مثل هم بود و هیچ تفاوتی نداشت. هرچند فراموش نکنید که ما شنبه یک بازی مهم داریم که تلاش می‌کنیم رتبه سومی را به دست آوریم.

سرمربی برزیل درباره اینکه آیا دوران فوتبال برزیل به پایان رسیده یا نه، گفت: خیر این طور نیست. بازیکنانی که در اختیار دارم، تا جام جهانی 2018 کنار هم خواهند بود. این را فراموش نکنید که بازیکنان فعلی آلمان در یورو 2008 و جام جهانی 2010 کنار هم بودند و شناخت بسیار خوبی از هم دارند اما ما این طور نبودیم. این شکست، شکست بسیار تلخ و تحقیرآمیزی بود اما با آن کنار می‌آییم و سعی می‌کنیم که در آینده اتفاق‌های بهتری رقم بزنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا در نیمه نخست تعویضی نکرد گفت: شما هم اگر جای من بودید و تیم‌تان در 6 دقیقه 4 گل می‌خورد چه کار می‌کردید؟ سعی کردم که با بازیکنانم صحبت کنم. تعویض یکی دو بازیکن دردی را دوا نمی‌کرد. بار دیگر از تمام مردم برزیل عذرخواهی می‌کنم که به فینال نرسیدیم. به صورت صمیمانه دست تمام مردم برزیل را می‌فشارم که در این جام پشت ما بودند و به خوبی از ما حمایت کردند. اکنون هیچ حرفی از روی شرمساری ندارم که به آن‌ها بگویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها