بخش انگلیسی سایت «البوابه» نوشت

9 دلیل برای عاشق تیم ملی ایران شدن

این نگاهی به تیم ملی ایران از بیرون است. سایت البوابه در مطلبی به دلایلی که باعث می‌شود تیم ملی ایران یکی از تیم‌های دوست‌داشتنی جام باشد، اشاره کرده است که با هم می‌خوانیم.
کد خبر: ۶۸۸۱۴۲
9 دلیل برای عاشق تیم ملی ایران شدن

به گزارش جام جم ورزشی، این سایت می نویسد: گاهی اوقات لازم است با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنیم و فقط جنبه‌های منفی یک چیز را نبینیم. تا پیش از جام‌جهانی نگاه به تیم ملی ایران منفی بود و هیچ کس به نقاط قوت یا آنچه ممکن است این تیم را محبوب و دوست‌داشتنی کند، نینداخته بود. می‌توانیم 9 دلیل بیاوریم تا شما را عاشق تیم ملی ایران کنیم. پس حالا که اینجا هستیم، این دلایل را با هم نگاه می‌کنیم تا شاید این تیم، تیم محبوبتان بشود.

1ـ نماینده خاورمیانه

ایران و الجزایر تنها کشورهای خاورمیانه هستند که توانستند سال گذشته جواز حضور در جام‌جهانی برزیل را کسب کنند. یک عملکرد فوق‌العاده از این تیم ها ثابت کرد که این منطقه باستانی، علاوه بر اخبار منفی که از رسانه‌های غربی منتشر می‌شد چیزهای دیگری هم دارد که می‌تواند مردم آنجا را خوشحال کند.

2 ـ بازیکنان دوست‌داشتنی

این مهم نیست که آنها بتوانند نتایج خوبی از خودشان در جام‌جهانی بر جا بگذارند یا نه اما این تیم آنقدر بازیکن خوش‌تیپ و خوش‌چهره دارد که تماشای بازی آنها خالی از لطف نباشد. در بازی اول این تیم مقابل نیجریه، دروازه‌بان تیم ملی علیرضا حقیقی بیش از هر بازیکنی به خاطر مدل موهایش مورد توجه قرار گرفت. گرچه او در بازی بعدی مقابل آرژانتین فقط به این دلیل نگاه‌ها را به خود جذب نکرد، بلکه عملکردش هم دیدنی بود و یکی از بهترین‌های میدان نام گرفت. بعد از بازی با نیجریه پیغام‌های زیادی برای حقیقی از سراسر دنیا ارسال شد. البته بازیکنانی دیگر چون رضا قوچان‌نژاد، دانیال داوری و علیرضا جهانبخش می‌توانند در طول بازی نظر تماشاگران را به خود جلب کنند. هم با ظاهر خود، هم با کیفیت بازی‌شان.

3 ـ تماشاگران پرشور

تهران و ریو در دورترین فاصله ممکن قرار دارند. با این حال هر گاه تیم ملی نیاز به حمایت داشته باشد، هواداران این تیم خود را بسرعت در هر جای دنیا آماده می‌کنند تا خودشان را برای این تیم فدا کنند. آنها حتی حاضر هستند 13هزار کیلومتر مسافرت کنند تا تیم خود را تنها نگذارند. حتی تاخیر در پرواز هواپیما هم نمی‌تواند مانع این شود که آنها با لذت و تعصب برای تیمشان فریاد حمایت سر ندهند. یکی از روزنامه‌نگاران ایرانی حاضر در کوریتیبا می‌گوید «ایرانی‌های زیادی در کوریتیبای برزیل حاضر هستند. آنها هزاران کیلومتر مسافرت کرده‌اند و به معنای واقعی کلمه این شهر را در اختیار خود گرفته‌اند. فقط امیدواریم برای بازی مقابل بوسنی، تماشاگران بیشتری برای حمایت به ورزشگاه بیایند.»

بازی ایران و نیجریه باعث شد یکی از حساس‌ترین مراحل مذاکرات هسته‌ای میان وزیر امورخارجه ایران و گروهش با قدرت‌های جهان به مدت 90 دقیقه متوقف شود و ظریف و تیم همراهش به تماشای بازی تیم ملی کشورشان بنشینند. این بازی حتی رئیس‌جمهور ایران را هم با لباس تیم ملی به پای تلویزیون کشاند تا یک تصویر کمیاب از رئیس‌جمهور روحانی ببینیم. روح جام‌جهانی در خیابان‌های ایران جاری است و غوغای فوتبال را هر روز صبح می‌توانیم مقابل دکه‌های روزنامه‌فروشی‌های این کشور مشاهده کنیم. حتی یک تساوی بدون گل هم توانست مردم را در میانه شب به خیابان بکشد و موجب شادی آنها شود.

4‌ـ تیم ملی و تحریم

جدا از سه کشور بزرگی که ایران در طول جام‌جهانی 2014 در گروه ششم رقابت‌ها با آنها روبه‌رو شده و یکی دیگر از آنها را امروز ملاقات می‌کند، این کشور در طول یک‌سال گذشته با حریف بزرگ‌تری روبه‌رو بود که آن تحریم‌های اقتصادی بود. سنگ‌اندازی‌های غرب در برابر برنامه هسته‌ای ایران و فشار آنها برای متوقف شدن برنامه هسته‌ای، ایران را از نظر اقتصادی با سختی‌هایی مواجه کرد. حتی فشار غرب موجب محدودیت‌هایی در ورزش این کشور شد که البته هیچ ارتباطی به برنامه هسته‌ای ایران نداشت. این شرایط باعث شد فدراسیون ایران نتواند با برندهای بزرگی قرارداد ببندد تا آل‌اشپورت ـ که یک برند کمتر شناخته شده آلمانی است اسپانسر این تیم شود و لباس‌هایش را تولید کند. با همه این مشکلات و نگرانی‌هایی که هواداران تیم ملی برای مسائل مختلفی چون بازی نکردن با تیم‌های بزرگ و کمبود لباس در اردوی تیم داشتند تیم ایران مقابل تیم‌هایی که برندهای مطرح ورزش دنیا را بر تن داشتند، بازی خوبی به نمایش گذاشت و تا اینجا یک امتیاز ذخیره کرده است. تحریم محدودیت‌هایی را برای تیم ملی از جمله انجام نشدن بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و لغو چند کمپ تمرینی را برای تیم ملی به همراه داشت، اما این تیم در دو بازی قبلی خود نشان داد که می‌تواند با این تحریم بجنگد و کار خودش را بخوبی انجام دهد.

5 ـ رسیدن به دور دوم

با وجود همه این مسائل، بازیکنان این تیم مصمم هستند در برزیل تاریخ ساز شوند و اولین تیم ایرانی باشند که توانسته‌اند به جمع شانزده تیم برتر جام‌جهانی راه پیدا کنند. این تیم در اولین بازی خود مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسید و امتیازات این بازی را تقسیم کرد تا اولین تیم ایرانی باشد که در بازی افتتاحیه‌اش در جام‌جهانی شکست‌نخورده است. این نتیجه امیدهای تیم را برای صعود به دور بعد زنده نگه داشت. بازیکنان تیم ایران در صورت صعود به دور دوم، جایزه خوبی نصیبشان می‌شود که تصمیم دارند برای حفظ کارلوس کرش، آن را به فدراسیون فوتبالشان بدهند.

6 ـ سخت مانند پولادی

وقتی نام بهترین بازیکنانی را که فیفا در دور اول مسابقات اعلام کرد، مرور می‌کنید به یک نام ناآشنا می‌رسید. بله نامش پولادی است و البته معادل انگلیسی‌اش steely می‌شود که بدون شک دفاع پولادینش تیمش را از شکست نجات داد. فیفا در توضیح عملکرد خط دفاعی ایران پس از بازی مقابل نیجریه نوشت «دفاع دقیق و اثربخش ایران مقابل نیجریه باعث شد دروازه این تیم بسته بماند و این تیم را در کنار مکزیک قرار دهد.» فیفا اشاره به بازی خوب سیدجلال حسینی داشت. کسی که در سه بازی دوستانه پیش از جام‌جهانی اجازه نداد توپی از خط دروازه ایران عبور کند. فیفا در ادامه اضافه کرد «عملکرد پولادی که شامل 6 تکل و یک ضربه سر دیدنی در برابر شولا آمئوبی بود، فرصت را از نیجریه گرفت. او در یک سوم خط دفاعی ایران بسیار مقاوم بود و از شش پاسی که داد پنج پاس صحیح بود.»

7 ـ احساس و اراده

ایرانی‌ها مردمی احساساتی و میهن‌پرست شناخته می‌شوند. در طول مرحله انتخابی جام‌جهانی این تیم فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد. پس از شکست‌های ناباورانه مقابل لبنان و ازبکستان امیدهای این تیم کمرنگ شد. گرچه ایران در سه بازی نهایی‌اش مقابل سه حریف قدرتمند به پیروزی رسید و با قرار گرفتن در رده اول گروهش، بالاتر از کره‌جنوبی ایستاد ـ که سرمربی‌اش پیش از بازی مقابل ایران عنوان کرده بود که بازیکنان ایران باید جام‌جهانی را در خانه و از تلویزیون تماشا کنند ـ به جام‌جهانی صعود کرد. کره جنوبی خوش‌شانس بود که ازبکستان نتوانست گل‌های بیشتری وارد دروازه قطر کند تا کره با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم به جام‌جهانی راه پیدا کند. جدال میان مربیان ایران و کره‌جنوبی در بازی پایانی گروه، نقش انگیزشی برای بازیکنان ایران ایفا کرد.

8 ـ فرهنگ، زبان و تنوع قومی

بازیکنان این تیم از قومیت‌های مختلف و گسترده و پس‌زمینه‌های فرهنگی متنوع انتخاب شده‌اند تا یک دموکراسی دوست‌داشتنی و کامل را برای انتخاب بازیکنان در این تیم شاهد باشیم. برخی بازیکنان خارج از کشور زاده یا بزرگ شده‌اند؛ آلمان، هلند، آمریکا و انگلستان و بقیه بازیکنان ترک، فارس، عرب، کرد و حتی ارمنی هستند. شهرهای این بازیکنان با یکدیگر تفاوت دارد و از شمال (اردبیل و بندرانزلی در حاشیه دریای خزر قرار دارند) تا جنوب (بوشهر در کنار خلیج‌فارس دیده می‌شود) بازیکنانی در تیم ملی حضور دارند. دانیال داوری دروازه‌بان ذخیره تیم، تنها بازیکنی است که سه ملیت متفاوت ایرانی، آلمانی و لهستانی دارد.

9 ـ پیام زیست‌محیطی

شاید پیراهن تیم ملی بهترین پیراهن جام‌جهانی نباشد، اما چیزهای جذابی در موردش وجود دارد که می‌توانیم به آن توجه کنیم. روی پیراهن تیم ملی تصویر یوزپلنگ ایرانی نقش بسته تا ایران اولین کشوری باشد که در جام‌جهانی با یک پیام زیست‌محیطی حضور پیدا می‌کند. جدا از قالیچه زیبای ایرانی که در همه بازی‌ها کاپیتان این تیم به حریفانش می‌دهد، جواد نکونام یک توپ خاص را به لیونل مسی هدیه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها