ورود تیم ملی ایران به برزیل با اقدامات امنیتی ویژه

کروش: مطمئنم برای رقبا دردسرساز خواهیم شد

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه قیاس کردن تیم ملی 2006 با تیم ملی الان کار درستی نیست، تاکید کرد: هر کدام از این دو تیم ملی در شرایط زمانی متفاوت، ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند و امیدواریم در این مقطع بتوانیم در جام جهانی 2014 موفق باشیم.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۸
نکونام: قیاس تیم 2006 با تیم فعلی درست نیست

جواد نکونام در نشست خبری که بامداد امروز در ساعت 4:30 در سالن سی آی پی فرودگاه امام (ره) برگزار شد، با ابراز خوشحالی دوباره از راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 ، اظهار کرد: الان بسیار خوشحالم هستیم که راهی برزیل می شویم. تمام تلاشمان را می کنیم تا در جام جهانی موفق باشیم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به حضورشما در جام جهانی 2006، فکر می‌کنید تیم ملی در آن زمان چه تفاوتی با تیم ملی 2014 دارد و چقدر امکان موفقیت در برزیل داریم، تصریح کرد: من این دو تیم را به هیچ وجه با یکدیگر مقایسه نمی کنم و قیاس کردن این دو را کار درستی نمی‌دانم. هر کدام از این دو تیم ملی دارای ویژگی‌های فنی و تاکتیکی مختص به خودشان بودند. شرایط هر کدام از آنها با هم فرق می کند.

نکونام در ادامه در واکنش به اینکه فکر نمی‌کنید تیم ملی 2006 مهره‌های بین المللی بیشتری داشت و الان باید بخاطر کاهش تعداد بازیکنان بین‌المللی تیم ملی نگران باشیم، خاطرنشان کرد: فوتبال از 8 سال پیش تاکنون بسیار فرق کرده است و همانطور که گفتم هر کدام از این تیم‌های ملی در شرایط خاص خودشان کار کرده و می‌کنند. ضمن اینکه لزوما داشتن بازیکن بین المللی بیشتر نمی‌تواند عامل موفقیت باشد. وضعیت فنی و تاکتیکی هر دو تیم کاملا متفاوت است. الان در فوتبال درباره سال آینده هم نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت چه برسد به قیاس گرفتن الان با 8 سال پیش.

کاپیتان تیم ملی افزود: هر دو تیم در کارهای تاکتیکی، نفر به نفر و خصوصیات دیگر از هم تفاوت دارند. در تیم ملی 2006 بزرگان زیادی از فوتبال ایران حضور داشتند اما در عین حال معتقدم در تیم ملی الان هم بازیکنانی هستند که می‌توانند تبدیل به بزرگان فوتبال ایران شوند.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به اینکه تاکنون چه شناختی از حریفان تیم ایران در جام جهانی پیدا کرده‌اید و کدام تیم برای ملی پوشان آنالیز شده است، تصریح کرد: بازیکنان تاکنون یک بازی و کادر فنی دو بازی از تیم نیجریه دیده اند. همچنین برای آنالیز بازی آینده این تیم هم برنامه‌ریزی شده است. بحث اصلی ما فعلا نیجریه است چرا که بازی با آنها برای تیم ایران فوق العاده حساس و کلیدی خواهد بود.

نکونام در ارزیابی‌اش از روند آماده سازی تیم ملی در اردوهای اخیر نیز اظهار کرد: قطعا اگر کل تیم ملی در اردوی آفریقا حضور داشت، شرایط بهتر بود اما این اتفاق نیفتاد و تیم ملی با مشکلات خاصی در آن اردو مواجه شد. اما در اردوی اتریش سایر بازیکنان و لژیونرها اضافه شدند و شرایط آمادگی تیم روز به روز بهتر شد تا اینکه به هماهنگی تاکتیکی خوبی رسیده‌ایم. امیدوارم در آینده مصدومیت گریبانگیر بازیکنان تیم ملی نشود و بتوانیم در برزیل بازی های خوبی انجام دهیم.

کاپیتان تیم ملی همچنین در واکنش به اینکه چه پیامی برای چند بازیکن خط خورده تیم ملی در آخرین لحظات دارید نیز تصریح کرد: واقعیت این است که از اولین روز آماده سازی تیم ملی بازی‌های انتخابی جام جهانی تا به امروز تغییرات زیادی در لیست تیم ایجاد شد. خیلی‌ها برای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی زحمت کشیدند و الان در لیست تیم نیستند و از طرفی بعضی بازیکنانی که الان در لیست هستند یک بازی هم برای تیم ملی در انتخابی جام جهانی انجام ندادند و حتی در لیست هم نبودند اما در تمرینات آنقدر خوب کار کردند که در لیست نهایی قرار گرفتند.

وی افزود: به هر حال ما نباید از زحمات همه بازیکنانی که باعث راهیابی تیم ایران به جام جهانی شدند چشم بپوشیم. حتی کسانی که 10 دقیقه بازی کردند تا کسانی که برای تیم ملی گل زدند تلاش‌شان بسیار ارزشمند بوده است اما من به عنوان دوستان آنها که مدتی در کنار هم زندگی کردیم، از زحمات همگی‌شان تشکر می کنم چون این چند سال برای تیم ملی به خوبی سپری شد. تیم ایران از این نظر شرایط ایده‌آلی داشت و امیدوارم این بازیکنان در جام ملت‌های استرالیا و همینطور جام جهانی 2018 بتوانند موفق باشند و در لیست تیم ملی جای بگیرند. برخی از آنها بازیکنان جوانی هستند که آینده برای آنهاست و فوتبال ملی ایران به همه آنها نیاز دارد. امیدوارم که در مسیر زندگی‌شان موفق باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها