کد خبر: ۶۷۹۷۳۶
از بازی مختلط بانوان با پسران تا عملکرد ضعیف در مربیگری/ واسطه منصوریان کیست؟
از بازی مختلط بانوان با پسران تا عملکرد ضعیف در مربیگری/ واسطه منصوریان کیست؟

علیرضا منصوریان در حالی به عنوان سرمربی جدید نفت تهران انتخاب شد که برخلاف عملکردش در دوران بازیگری، کارنامه ضعیفی از خود در دوران مربیگری بر جا گذاشته است.

بسیاری از هواداران قدیمی فوتبال، علیرضا منصوریان را به واسطه سال ها درخشش در ترکیب استقلال و حضور در تیم ملی و باشگاه های مختلف اروپایی و خارجی می شناسند.

اخذ مدرک در عرض 3 سال


منصوریان از سال 1993 کار خود را با بازی در پارس خودرو آغاز کرد و در سال 2008 (27 خرداد 1387) بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی، برای همیشه کفش هایش را آویخت.


او خیلی زود وارد عرصه مربیگری شد که البته به توفیقات چندانی در این عرصه دست نیافت.


منصوریان یکی از ده ها بازیکنی بود که با تغییرات و تحولات کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و حضور مرتضی محصص در رأس کار، حکم رسمی گرفت و خیلی زود و در عرض دو سه سال توانست مدرک A آسیا را نیز بگیرد؛ این در حالی بود که برای گرفتن این مدرک حداقل هفت هشت سال زمان نیاز است.


او به همراه خیلی دیگر از چهره های سرشناس سابق تیم ملی، با ارفاق وارد کلاس ها شد و بدون آنکه همه دوره های تخصصی را با پشت سر بگذارد، مدرک گرفت.

جنجال بازی بانوان و پسران استقلال در مرغوبکار


منصوریان پس از کناره گیری از فوتبال و با حکم علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت استقلال به عنوان مدیر آکادمی این باشگاه مشغول به کار شد. همه چیز در چند ماه اول خیلی خوب پیش می رفت، تا اینکه در بهمن همان سال تیم بانوان استقلال در ورزشگاه مرغوبکار مقابل تیم نوجوانان پسر استقلال به میدان رفت و این تازه اول یک جنجال بزرگ بود. بعد از این ماجرا عده ای برگزاری چنین مسابقه ای را تأیید و عده ای دیگر نیز تکذیب کردند، تا اینکه ماجرا با جریمه خاطیان از جمله جریمه پنج میلیونی منصوریان به عنوان مدیر آکادمی استقلال توسط واعظ آشتیانی، مدیرعامل جدید استقلال خاتمه یافت. بعد از این اتفاق، تیم بانوان استقلال نیز منحل شد.


نتایج ضعیف پاس همدان


هافبک سابق استقلال و تیم ملی با جدایی از آکادمی استقلال و به توصیه کاظم اولیایی، مدیرعامل پاس همدان روی نیمکت سرمربیگری این تیم نشست، اما نتایج بد و ضعیف این تیم در لیگ برتر اجازه نداد منصوریان رنگ آخر فصل را ببیند و جای خود را به اصغر مدیرروستا داد. منصوریان 10 بار روی نیمکت پاس نشست و به یک برد، 3 تساوی و 6 باخت دست یافت.

دستیاری قطبی در کارنامه منصوریان


علیرضا منصوریان با توصیه یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که لابی هایش شهره عام و خاص است، به عنوان دستیار به کادر فنی تیم ملی در جام ملت های آسیا در سال 2011 اضافه شد و چند وقتی در کنار افشین قطبی کار کرد. او همچنین پس از جدایی قطبی، سرمربی تیم ملی ایران در بازی دوستانه مقابل روسیه شد؛ دیداری که ایران با گل محمدرضا خلعتبری حریفش را شکست داد.

سرمربی تیم امید و ماجرای قلیان‌کشی در کیش


هافبک تیم ملی در جام جهانی 1998 با وجود آن که کارنامه درخشانی در مربیگری نداشت، اما باز هم با توصیه عده ای از فدراسیون نشینان هدایت تیم امید را بر عهده گرفت. با این وجود با رقم خوردن یک جنجال دیگر، منصوریان عطای سرمربیگری در تیم امید را به لقایش بخشید. این جنجال مربوط به قلیان کشی برخی از بازیکنان تیم امید در اردوی کیش بود که رسانه ای شد تا منصوریان نیز پس از این اتفاق بی خیال ادامه کار شود.

دستیاری زوری کی‌روش؟


منصوریان حضور به عنوان یکی از دستیاران کارلوس کی روش را نیز در کارنامه دارد. این اتفاق در حالی رخ داد که پیشنهاد دستیاری منصوریان در سال اول حضور کی روش در ایران به او شده بود، اما مرد پرتغالی آن زمان زیر بار نرفته بود.


زمانی هم که در سال 92 این امر محقق شد، بسیاری از تحمیلی بودن منصوریان حرف زدند که تقریباً واضح بود. با این حال عباس ترابیان، سرپرست آن زمان تیم ملی گفت: منصوریان نقش بسیار ارزنده‌ای در تیم ملی داشته و از جمله جوانانی است که مشتاق بیشتر یاد گرفتن است. دانش‌ فنی‌اش خوب و بسیار بالاست و این نکته بسیار مهمی است که جوانانی مثل او در کنار مربیان و تفکرات بزرگ بیشتر یاد بگیرند. در این خصوص باید تاکید کنم که منصوریان قبل و بعد از آمدن کی‌روش اصلاً به ما مراجعه نکرده و کسی هم دنبال کارش نبوده است. من شخصاً بعد از صحبتی که با علی کفاشیان داشتم، به منصوریان زنگ زدم و از او خواستم که آمادگی همکاری داشته باشد.


تکذیب واسطه گری نبی


منصوریان سال قبل مصاحبه ای با یکی از رسانه ها داشت و در آن هر گونه واسطه گری مهدی محمد نبی، دبیر فدراسیون فوتبال برای رسیدن به پست های مختلف را تکذیب کرد. او گفت: من دوستی صمیمی‌ام با نبی را به هیچ وجه تکذیب نمی‌کنم. دوستی‌ام با او به سال 70 و همان زمان پارس‌خودرو برمی‌گردد . نبی، رئیس باشگاه من بود، اما همان سال او معاون پرسپولیس شد و من به استقلال رفتم. هر کسی مسیر خودش را رفت، اما دوست و برادر من ماند. اصلاً خانواده ما یکی است، در حالی که الان 17 ماه است قرارداد ندارم! ولی هیچ‌وقت نیامده پا در میانی کند. من از او گله کردم. به نبی گفتم از بیرون مردم را می‌سوزانید و از درون خودم را. وقتی سرمربی تیم ملی شدم گفت قرارداد و پاداش‌هایت را خودت باید پیگیری کنی و من کمکت نمی‌کنم. بارها و بارها از من مشاوره گرفته و به من مشاوره داده است. نبی دوست صمیمی من است و اصلاً یکی از دلایلی که من در حوزه تیم ملی احساس آرامش دارم همین آدم است. در فدراسیون فوتبال نبی از دوستان صمیمی ام است و هر وقت به فدراسیون می‌روم اول یک‌راست می‌روم طبقه سوم. اما در مسیری که داشتم به من کمک نکرده است.


و حالا سرمربیگری در نفت آسیایی


جدیدترین تجربه منصوریان در مربیگری می تواند سخت ترین آنها نیز باشد. او باید هدایت نفتی را بر عهده بگیرد که فصل قبل در لیگ سوم شد و باید در پلی آف صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت کند. کارنامه مربیگری منصوریان تاکنون منفی بوده، اما او امیدوار است بتواند این بار خودش را به منتقدان ثابت کند. او عملکرد ضعیف در پاس، ماجرای بازی مختلط بانوان با پسران استقلال و قلیان کشی بازیکنان تیم امید در کیش را در کارنامه دارد و برای پاک کردن آنها کار سختی پیش رویش قرار گرفته است.


این انتصاب هم با واسطه بود؟


گفته می شود با توجه به حضور قنبرزاده در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی جدید نفت تهران خیلی هم بدون فشار از سوی برخی مسئولان فدراسیون نبوده است. ( خبرگزاری دانشجو )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
حالا ایشان اگر قرمز بود همه این مشكلات حل بود!مگر گلمحمدی چه كارنامه ای داشت!چرا نمی گویید بازیكنان قرمز قلیان كشیدند تا مربی را خراب كنند!كمی عدالت بد نیست!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
من پرسپولیسی هستم . اتفاقا منصوریان مربی خوبی است . این را قبلا در تیم امید و تیم ملی نشان داده . چرا حق را زیر پا می گذارید ؟!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها