سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: شما فدراسیون تان دولتی است، باشگاهتان دولتی است، مربی و داور دولتی، سیستم اداری دولتی است.
کد خبر: ۶۷۷۹۱۳
هزینه سرخابی‌ها سالانه 100 میلیارد تومان است

سایت جام جم ورزشی - سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در مورد ساماندهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تعامل فراکسیون با وزارت ورزش و جوانان دیدگاههای خود را بیان کرد.

حسینی در مورد واگذاری دو باشگاه گفت: به نظر ما قانون مسیر را معین کرده است و هرگونه تعللی در واگذاری سبب می شود یک سال دیگر موضوع فساد در ورزش و فساد در فوتبال در جامعه رسانه ای و ورزش ما نقل مجلس باشد. وزارت ورزش باید قبل از رسیدن فصل فوتبال، باشگاه های دولتی را در اختیار سازمان خصوصی سازی بگذارد و سازمان خصوصی سازی آن ها را برای مزایده مهیا کند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار با اشاره به ناموفق بودن دولت قبل در اجرای قانون برای واگذاری این دوباشگاه گفت: ما در فراکسیون ورزش مجلس به عنوان حامیان ورزش در مجلس در خدمت بچه های ورزش، وزارت ورزش، وزیر ورزش و ارکان ورزش مثل فدراسیون های ورزشی هستیم. اصرار ما رعایت قانون است و اگر در اجرای قانون مشکل دارند ما کمک می کنیم.

حسینی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی اعلام کند و باشگاه را با توجه به اموال آنها به مزایده بگذارد و هر گروهی برنده شد وزارت ورزش باید حاضر باشد تا اهلیت خریدار با شرایطی که تعیین می کند تایید کند. ممکن است این مزایده یکی د وماه و شاید 4 ماه طول بکشد، اگر اتفاق نیفتاد مزایده را تجدید می کنیم و اگر باز هم نشد باشگاه باید با این هیات مدیره ادامه دهد تا شرایط مهیا شود.

* نگفتم وزیر را استیضاح می‌کنیم

این نماینده مجلس در مورد نقل قولی که از او در مورد احتمال استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح شده گفت: آنچه در برخی رسانه ها از من نقل شده صحیح نیست من نگفتم که وزیر ورزش و جوانان را استیضاح می کنیم اما در مورد واگذاری و روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گودرزی نامه نوشتم و خواستم که برخی موارد را اصلاح کند و در این مورد با فراکسیون ورزش تعامل بیشتری داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس افزود: ما در سلامت خادم تردید نداریم و یک تار موی او را با هزار سرمایه دار عوض نمی کنیم ولی ورزش امروز چالش بین مردم و حاکمیت شده چرا که همه چیز دولتی است.

حسینی در مورد شفاف سازی قراردادهای فوتبال هم گفت: برنامه گودرزی برای شفاف سازی کار بسیار قشنگی است که باید تداوم داشته باشد منتها با خصوصی سازی باشگاه چرا که اگر همچنان باشگاه ها دولتی باشد همان اتفاقات گذشته تکرار می شود.

* چه کسی می‌تواند با دولت کشتی بگیرد؟

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سوال که اگر پروژه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس با شکست مواجه شود مدیریت کشور را زیر سوال نمی برد گفت: شما از من شنیده اید تا حالا استقلال و پرسپولیس بگویم؟ من همیشه می گویم باشگاه های دولتی. چرا شکست بخورد؟ در دنیا چند باشگاه خصوصی و چند باشگاه دولتی داریم؟ پس اگر باشگاه های خصوصی در دنیا توانسته اند موفق شوند در ایران هم می توانند. شما فدراسیون تان دولتی است، باشگاهتان دولتی است، مربی و داور دولتی، سیستم اداری دولتی است. چه کسی می تواند با دولت مسابقه دهد؟ شما می توانید با دولت کشتی بگیرید؟

وی افزود: جامعه شناسی می گوید اعتماد اجتماعی بزرگترین سرمایه است. ما با دولتی نگه داشتن این دو باشگاه و یا بقیه باشگاه ها اگر اعتماد ملی را از بین ببریم به نظرشما کار خوبی کردیم؟ دولت های ما خوب عمل نمی کنند. ما پایمان را بکشیم کنار ببینیم مردم خوب عمل می کنند. البته نمی گوییم باشگاه ها تحت پوشش شرکت های دولتی کار نکنند اما نباید این شیوه هم ادامه یابد. به نظر من مجموع هزینه این دو باشگاه هر کدام شاید سالانه 100 میلیارد تومان باشد بهتر نیست با این سرمایه گذاری به شکل منطقی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم را بدست آوریم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
۰
۰
اقای حسینی حالا كه هیچ با این شرایط 100 سال دیگه هم هیچكس تایید نمیشود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها