تا کفاشیان هست فوتبال ایران پیشرفت نمی کند

کروش پرده از کابوس خود برداشت

کد خبر: ۶۷۷۳۸۸
فدراسیون فوتبال چندان هم بی پول نیست


فدراسیون فوتبال هم چنان می نالد.آنها حتی اگر آهی هم در بساط نداشته باشند که با ناله اش سودا کنند سرخ نگه داشتن صورت با سیلی را یاد نگرفته اند. در مجلسی نبوده که علی کفاشیان ننشیند و بگوید:«پول نداریم!» رییس فدراسیون فوتبال در آخرین نطقش در جمع خبرنگاران ترک عادت نکرد و یک بار دیگر گفت:«ما حتی پول نداریم تا شماها را به به برزیل ببریم.» این ناله ها تمامی ندارد و اصلا مشخص نیست، کفاشیان که فدراسیون تحت هدایتش گردش مالی خوبی دارد چرا مدام می گوید:«ندارم،نیست و بی پولیم؟»

شرکت ائل خودرو ارس

نام این شرکت زمانی سرزبان ها افتاد که علی کفاشیان در یکی از مصاحبه هایش گفت:«اسپانسر جدید قرار است قرارداد خوبی را با ما امضا کند.» چند روز بعد و در مراسمی که با حضور مسئولان فدراسیون و روسای این خوردو سازی برگزار شد کفاشیان بادی در غبغب انداخت و گفت:« امروز فدراسیون فوتبال در آستانه کار جدیدی است. سال‌های سال این خرده را از فدراسیون فوتبال می‌گرفتند که چرا نمی‌تواند اسپانسری را برای تیم ملی پیدا کند. البته در سالیان درازی که پشت‌سر گذاشته‌ایم، برخی از اسپانسرها پا پیش گذاشتند اما به دلیل این که شان فوتبال بالاتر از پیشنهادهای مطرح شده بود، نمی‌توانستیم آنها را بپذیریم.»

آن زمان قرار بود این شرکت تا پایان رقابت های جام جهانی تیم ملی را با 15 میلیارد تومان حمایت کند(همان مبغلی که فدراسیونی ها می گویند برای حضور ایران در جام جهانی لازم است) اما به یک باره خبر رسید که اسپانسر تیم ملی ناپدید شده است و مسئولان فدراسیون فوتبال با فسخ یک طرفه قرارداد از این شرکت به مراجع قضایی شکایت کرده اند. خبرها حکایت از آن دارد که از مبلغ 15 میلیاردی رقمی نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان دست فدراسیون را گرفته است.

اما این تنها پول رسیده به فدراسیون فوتبال نیست. حتی اگر قرارداد با همراه اول(که کفاشیان می گوید فناپ به عنوان اسپانسر اولیه فدراسیون طرف حساب با آنهاست) را هم فاکتور بگیرم همین شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان و البته شرکت سبز تا اینجای کار رقمی در حدود 4.5 میلیون تومان را به بدنه فدراسیون تزریق کرده اند. دو شرکتی که تا پایان جام جهانی حامی مالی تیم ملی هستند و شکی وجود ندارد که به بخشی از تعهدات خود عمل کرده اند اگر نه کفاشیان این حرف را نمی زد:« من به این دلیل می گویم خبرنگاران باید خودشان به برزیل بروند و به صورت خودجوش در جام جهانی حاضر شوند چون ما پولی نداریم که خبرنگاران را اعزام کنیم، پول اسپانسرها را خورده‌ایم و تمام شده است.»

نیاز به هیچ ماشین حسابی نیست؟ حسابی سرانگشتی به خوبی مشخص می کند که تا اینجا نزدیک به 7 میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده است.به این عدد باید 2.5 میلیارد کمک وزارت ورزش را هم اضافه کرد که رقمی در حدود 9.5 میلیارد تومان می شود. با این وجود باز هم علی کفاشیان می گوید نداریم و نیست!

رییس در حالی این حرف ها را می زند که هنوز منابع دیگری که پول را وارد فدراسیون کرده اند وجود دارد. اجاره دادن تبلیغات محیطی به ارزش 24 میلیارد تومان. کاملا مشخص است که ده درصد از رقم ذکر شده به حساب فدراسیون واریز می شود؛ یعنی دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان.

اما باز هم این پایان کار نیست.همین چند روز پیش خبری خوب فوتبال ایران را فرا گرفت. این که پس از مدت ها سرانجام اجازه واریز پول های بلوکه شده ایران داده شد و فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)یک میلیون دلار پولی که طلب ایران از سال های قبل بود را به حساب فدراسیون واریز کرد. با قیمت تقریبی هر دلار 3000 هزار تومان یک میلیون دلار می شود 3 میلیارد تومان. سه میلیارد تومانی که اگر به 11 میلیارد و ۹۰۰ میلیون قبل اضافه شود، عددی به دست می آید که 100 میلیون تومان با برآورد فدراسیونی ها(15 میلیارد تومان) برای سفر به جام جهانی (از برگزاری اردوها،بازی های تدارکاتی و...) اختلاف دارد.

100 میلیون تومانی که در این 15 میلیارد آن چنان به چشم نمی آید که آه و ناله فدراسیونی ها را به همراه داشته باشد.

نکته دیگر اینکه هنوز پول صعود ایران به جام جهانی از طرف فیفا واریز نشده است، هنوز اسپانسر ها متعهد به انجام وظایفشان هستند و هنوز...حالا نمی دانیم واقعا پول نداریم یا اینکه به قول کفاشیان آنها را خورده اند و تمام شده است؟(خانواده بزرگ ورزش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها