رونالدو در رتبه اول قرار گرفت، مسی در رتبه هفتم

20 بازیکن برتر این فصل اروپا

رقابت‌های این فصل فوتبال اروپا به پایان رسید و لیگ‌های مختلف قهرمان‌هایشان را شناختند.
کد خبر: ۶۷۶۹۰۴
20 بازیکن برتر این فصل اروپا

نشریه دیلی‌میل به سنت هر ساله، 20 بازیکن برتر فصل را فهرست کرده است؛ مطمئنا نکته جالب این فهرست، قرار گرفتن کریس رونالدو در رتبه اول و لیونل مسی در رتبه هفتم است!

20ـ کارلوس ولا (رئال سوسیداد)

کدام یک از هواداران آرسنال انتظار داشتند که کارلوس ولا در این لیست قرار گیرد؟ او شش سال در آرسنال حضور داشت اما نتوانست نظر مثبت آرسن ونگر را به خود جلب کند. با این حال کارلوس ولا این فصل یکی از ارکان باشگاه رئال سوسیداد محسوب می‌شد. کارلوس ولا به عنوان یک بال، 15 گل برای تیمش زد و 11 پاس گل نیز برای هم‌تیمی‌هایش فرستاد. اصلا عجیب نخواهد بود که توپچی‌ها در تابستان دوباره برای بازگشت او وارد عمل شوند.

19ـ چیرو ایموبیله (تورینو)

ایموبیله مطمئنا نامی بزرگ در لیگ ایتالیا محسوب نمی‌شود اما در هر صورت نمایش خیره‌کننده‌اش او را به آفای گل سری A تبدیل کرده است. ایموبیله 21 گل برای تورینو به ثمر رسانده است و بالاتر از بازیکنانی همچون کارلوس ته‌وز و ماریو بالوتلی قرار گرفته است. ایموبیله در آستانه نهایی کردن انتقال خود به دورتموند قرار دارد.

18ـ مهدی بن عطیه (رم)

رم شروعی خیره‌کننده در این فصل داشت، آنها هر 10 بازی ابتدای فصل خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. در کنار بازیکنانی همچون ژروینیو و ده روسی، مهدی بن عطیه نیز بدون شک یکی از ارکان این شروع خیره‌کننده محسوب می‌شد. او یکی از ارکان خط دفاعی بود که در این 10 بازی فقط یک بار دروازه‌اش باز شده بود. بن عطیه تابستان سال گذشته از اودینزه راهی پایتخت ایتالیا شده بود.

17ـ کارلوس ته‌وز (یوونتوس)

یوونتوس برای سومین بار پیاپی فاتح اسکودتو شد و در این راه بدون شک باید مدیون مهاجم آرژانتینی خود باشد. کارلوس ته‌وز که در تابستان سیتی را ترک کرده بود، این فصل به تنهایی 19 گل برای یوونتوس به ثمر رساند تا شایستگی‌های خودش را بیش از پیش به رخ بکشد. با این حال بسیار تلخ خواهد بود که باوجود سپری کردن فصلی فوق‌العاده او نمی‌تواند تیم ملی کشورش را در جام جهانی همراهی کند.

16ـ مانوئل نویر (بایرن مونیخ)

رئال مادرید دروازه نویر را به آتش کشید اما با این حال او هنوز هم یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا محسوب می‌شود. پپ گواردیولا نیاز به دروازه بانی دارد که همانند یک دفاع آخر عمل کند و همچنین بتواند واکنش‌های تاثیر‌گذاری داشته باشد. بدون شک مانوئل نویر برای او بهترین گزینه محسوب می‌شود.

15ـ کوکه (اتلتیکو مادرید)

نمی‌توان از دیگو کاستا و کورتوا به عنوان ارکان اتلتیکو مادرید اسم برد اما یادی از کوکه نکرد. او بدون شک در کنار این دو بازیکن از مهم‌ترین ستون‌های اتلتیکو مادرید در این فصل محسوب می‌شود. کوکه با خلاقیت و ابتکاری که در بازی از خود نشان می‌دهد بخوبی توانسته تیمش را در لالیگا و لیگ قهرمانان به موفقیت برساند.

14ـ آرتورو ویدال (یوونتوس)

بانوی پیر مجموعه‌ای از هافبک‌هایی با توانایی‌های بالا در اختیار دارد. بسیار دشوار است که بازیکنی را از این جمع جدا کنیم با این حال آرتورو ویدال می‌تواند در این امر گوی سبقت را از پل پوگبا و آندره‌آ پیرلو برباید. انرژی و قدرتی که ویدال در بازی از خود نشان می‌دهد دقیقا به همان اندازه‌ای است که در لیگی فیزیکی همچون سری A نیاز است. او 11 گل نیز در فصل جاری به ثمر رسانده است و به نفع فوتبال خواهد بود که او بتواند هر چه سریع‌تر مصدومیتش را پشت سر بگذارد تا در جام جهانی حضور داشته باشد.

13ـ آنخل دی ماریا (رئال مادرید)

زمانی که گرت بیل با مبلغی هنگفت راهی سانتیاگو برنابئو شد کمتر کسی فکر می‌کرد که دیگر فضایی برای دی ماریا باقی بماند. اما او بخوبی توانست وضعیتش را در مادرید با بازی‌های خوب خود بهبود ببخشد. او 20 پاس گل در لالیگا و لیگ قهرمانان برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. سرعت او در ضدحملاتی که کارلو آنچلوتی طراحی می‌کند، بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود.

12ـ روبرت لواندوفسکی (دورتموند)

او دومین بازیکن دورتموند است که در دو سال اخیر راهی بایرن مونیخ می‌شود. یورگن کلوپ بدون شک دلتنگ هنرنمایی‌های لواندوفسکی در فصل آینده خواهد شد. مهاجم لهستانی ترکیبی از سرعت و قدرت را در نوک خط حمله دورتموند به وجود آورده بود و خط دفاع‌های زیادی را در سراسر اروپا تحت تاثیر خود قرار داده بود. او در این فصل همچون ماریو مانژوکیچ 18 گل در بوندس لیگا به ثمر رساند.

11ـ آرین روبن (بایرن مونیخ)

آرین روبن بدون شک یکی از بهترین بال‌های دنیا محسوب می‌شود. او دارای مجموعه‌ای از بهترین توانایی‌ها و خلاقیت‌های فردی است. هافبک تیم ملی هلند در فصل جاری نیز برای مونیخ بسیار موثر ظاهر شد. او در لیگ قهرمانان و بوندس لیگا در مجموع 15 بار دروازه حریفان را باز کرده است.

10ـ مارکو رویس (بوروسیا دورتموند)

گرچه دورتموند در فصل تازه به پایان رسیده بوندس لیگا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است اما مارکو رویس هیچ گاه آمادگی‌اش را از دست نداد. او 16 بار در بوندس لیگا موفق به گلزنی شد و 5 بار هم در لیگ قهرمانان دروازه حریفان را باز کرد. رویس بخوبی تیمش را تا آستانه بازگشت مقابل رئال مادرید در وست فالن رهبری کرد اما میختاریان قدر این فرصت را ندانست!! کلوپ باید تمام تمرکزش را در تابستان روی حفظ رویس معطوف کند، بایرن مونیخ (همچون همیشه) و منچستر یونایتد بشدت وضعیت این بازیکن را تحت نظر گرفته‌اند.

9ـ لوکا مودریچ (رئال مادرید)

لوکا مودریچ یکی از دو بازیکن سابق تاتنهام است که جایی برای خود در این فهرست دست و پا کرده است. تیم شروود همراه با او بدون شک می‌توانست فصل موفقیت‌آمیزتری را پشت سر بگذارد اما در هر حال لوکا هنر خود را در این فصل در سانتیاگو برنابئو به نمایش گذاشت.

گرچه مودریچ فصل گذشته به انتخاب خوانندگان روزنامه مارکا بدترین خرید رئال در تابستان انتخاب شد، اما این فصل بخوبی همه آن خوانندگان را از انتخاب خود پشیمان کرد. مودریچ بخوبی در میانه میدان برای مادرید کار کرده است. وی یکی از ستون‌های این تیم محسوب می‌شود.

8ـ فرانک ریبری ( بایرن مونیخ)

فرانک ریبری می‌تواند خودش را بدشانس بداند که نتوانست در ماه دسامبر توپ طلا را از آن خود کند. گرچه فرانک ریبری نتوانست فرم بی‌نظیر خودش را در فصل قبل ادامه دهد اما با این حال او ده گل در 18 بازی که از ابتدا در بوندس لیگا به میدان رفته، به ثمر رسانده است.

7ـ لیونل مسی (بارسلونا)

سال گذشته تقریبا در همین زمان، لیونل مسی شاید می‌توانست در صدر چنین فهرستی قرار گیرد اما مصدومیت بد زمانی او را زمینگیر کرد. مسی نتوانست در روزهایی که بارسا بیش از همیشه به او و هنرش نیاز داشت، خودش را نشان دهد. با این حال مسی در 27 بازی، 28 گل به ثمر رسانده است که آماری استثنایی محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که مسی نتوانست در بازی‌های کلیدی به مدد بارسا بیاید؛ بازی‌هایی همچون فینال کوپا دل ری یا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان.

6ـ گرت بیل (رئال مادرید)

رقم باور نکردنی قرار داد گرت بیل فشاری مضاعف روی شانه‌های او به وجود آورده بود، با این حال او بخوبی توانست شرایط را کنترل کند. گل او در فینال کوپا دل ری دقیقا همین چیزی بود که رئال برای به دست آوردنش آن پول هنگفت را پرداخت کرده بود. آنچلوتی اعتقاد دارد که بیل فصل آینده بهتر نیز خواهد شد اما باید پذیرفت او در فصل جاری نیز خارق‌العاده عمل کرده است.

5ـ فیلیپ لام (بایرن مونیخ)

گواردیولا بارها از فیلیپ لام در پست غیرتخصصی‌اش استفاده کرد، اما در کیفیت فوق‌العاده بازی او هیچ تغییری به وجود نیامد. فیلیپ لام بخوبی توانست در تیکی تاکای پپ وظایف خودش را انجام دهد. بیش از 92 درصد پاس‌های او در فصل جاری صحیح بوده است که بخوبی بیانگر توانایی‌های متفاوت این بازیکن خاص است.

4ـ تیبو کورتوا (اتلتیکو مادرید)

بسیار دشوار است که دروازه بانان بتوانند بیشتر از مهاجمان هواداران را تحت تاثیر قرار دهند. اما کورتوا بخوبی این فصل چنین کاری را انجام داده است. کورتوا یکی از مهم‌ترین بازیکنان اتلتیکو محسوب می‌شود و در بازی‌های حساس عملکردی فوق‌العاده از خود ثبت کرده است. این بهترین فرصت برای چلسی و ژوزه مورینیو خواهد بود که او را به استمفوردبریج بازگردانند.

3ـ زلاتان ایبراهیموویچ (پاری‌سن‌ژرمن)

کار بسیار ساده‌ای است که زلاتان را در جمع بهترین‌های هر فهرستی قرار دهیم. شاید او جذاب‌ترین بازیکن دنیای فوتبال باشد. ایبرا در این فصل 25 گل برای تیمش به ثمر رساند و 11 بار نیز باعث شد تا هم‌تیمی‌هایش دروازه حریفان را باز کنند. شاید اگر لوران بلان این جواهر را در استمفوردبریج در اختیار داشت، نتیجه‌ای دیگر برایش رقم می‌خورد.

2ـ دیگو کاستا (اتلتیکو مادرید)

کاستا شاید سورپرایز بزرگ این فهرست باشد. اما این بازیکن تیم ملی اسپانیا حتی از فالکائو نیز برای اتلتیکو بهتر کار کرده است. 35 گلی که او برای تیمش در لا لیگا و لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است بخوبی گویای همه چیز است. چلسی و ژوزه مورینیو بخت خوبی برای به خدمت گرفتن این بازیکن در تابستان خواهند داشت، بدون شک او بهترین مهره‌ای است که می‌تواند مشکلات چلسی را در خط حمله برطرف کند.

1ـ کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

62 گل در 60 بازی، آماری باور نکردنی محسوب می‌شود. مجموعه‌ای از حرکات تکنیکی و ناب، ضربات ایستگاهی فوق‌العاده و گل‌های استثنایی همه و همه توانایی‌های غیرقابل انکار این بازیکن تیم ملی پرتغال را نشان می‌دهد. برنده توپ طلا در سال گذشته، شانس خوبی خواهد داشت که در صورت ادامه فرم فوق‌العاده‌اش در جام جهانی، بار دیگر این عنوان را تکرار کند. با این حال اکنون مهم‌ترین مساله برای او فینال لیسبون محسوب می‌شود، جایی که او می‌تواند به تاریخ‌سازی خود ادامه دهد.

بهنام جعفرزاده / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها