کیفیت لباس‌ها بهتر هم خواهد شد

تیموریان: فوتبال پل دوستی‌هاست

یک روزنامه چاپ اتریش از قول هافبک استقلالی تیم ملی ایران نوشت: فوتبال پل دوستی‌ها است.
کد خبر: ۶۷۶۸۴۹
تیموریان: فوتبال پل دوستی‌هاست

سایت جام جم ورزشی - روزنامه وینر‌سایتونگ در گزارشی وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان را مورد تحلیل و ارزیابی قرارداده است. این نشریه چاپ شهر وین عنوان کرد: در اشتگرباخ، جایی که تیم ایران اردوی آماده‌سازی برپا کرده، هیچکس در مورد سیاست حرف نمی‌زند. همه صحبت‌ها حول و حوش فوتبال و بحث جام جهانی در برزیل و در نهایت افتخارآفرینی پارسیان است. این شعار که غرور ملی و امید‌ را یکدست می‌کند، قرار است که برای تیم ملی ایران موفقیت به بار آورد که البته روی اتوبوس مخصوص ایران در جام جهانی نیز حک شده است.

این روزنامه ادامه داد: حتی در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بیشتر به خاطر بحث چالش اتمی و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابقش در رسانه‌های اروپایی مطرح بوده، تیم ملی ایران که اکنون اردوی آماده‌سازی 3 هفته‌ای را در اتریش به انجام می‌رساند، چهره متفاوتی از ایران را به به معرض نمایش خواهد گذاشت.

برای این منظور 28 بازیکن منتخب بی وقفه مشغول کار و تمرین هستند. در کنار رژیم غذایی بسیار دقیق و جلسات تمرینی کاملا تعریف شده، فرصت‌های نیز مثل انجام تست‌های دوپینگ توسط فیفا و یا انجام مصاحبه در محل اردو وجود دارد. البته شمار اعضایی که اعتماد می‌کنند و با رسانه‌های غربی مصاحبه می کنند، کم است و آن دسته هم که حاضر به صحبت می‌شوند، از پرداختن به موضوعات بحث‌انگیز خودداری می‌کنند.

به باور ستاره‌ای مثل آندرانیک تیموریان که با 31 سال سن ستاره ثابت تیم ایران است، فوتبال هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.

این نشریه سپس از قول هافبک فصل گذشت استقلال تهران نوشت: اما فوتبال می‌تواند پل دوستی‌ها شود.

وی که هدف تیم ملی را صعود به دور بعد جام جهانی می‌داند، در مورد داستان لباس‌های تیم ملی که در چند وقت گذشته نیز بحث‌انگیز شد، اظهار داشت: بحث لباس‌ها تمام شد. به قدر کافی اینجا لباس داریم و امیدواریم در آینده بازهم کیفیت‌شان بهبود یابد.

*کار دشوارتر می‌شود

به باور تیموریان کار و تمرین با توجه در روزهای آینده سخت‌تر خواهد شد.وی اظهار داشت: ما در یک و ماه نیم اخیر کاملا سخت و پرفشار تمرین کرده‌ایم و گمان نمی‌کنم در چند سال گذشته چنین تیم ملی داشته باشیم. با این حال می‌دانیم که کار دشوار خواهد شد.

روزنامه اتریشی سپس عنوان کرد: 3 بازی دوستانه در 3 هفته‌ای که تیم ایران در اردوی اتریش است، در دستور کار قراردارد که یکی از این مسابقات که بلاروس بود، با تساوی بدون گل انجام گرفت. در این نبرد کارلوس کی‌روش در کاپفن‌برگ و برابر 1500 نفر تماشاگر از کل کادر بازیکنانش تقریبا استفاده کرد.تنها دنیل داوری و اشکان دژاگه که در گذشته در بوندس‌لیگای آلمان بازی کرده ،‌ مورد استفاده واقع نشدند.

در شرایطی که در خود اتریش حدود 30 هزار ایرانی مهاجر حضور دارند، صدها نفر راهی این بازی به عنوان تماشاگر شدند تا از تیم ملی کشورشان حمایت کنند. یکی از این نفرات آرش است.

وی اظهار داشت: باید در بازی‌ها حضور داشته باشیم تا دنیا بینید ایران به جز بحث اتمی چیزهای دیگری نیز برای عرضه دارد. تیم ملی ایران یکی از قوی‌ترین و بهترین تیم‌های آسیا است. به همین دلیل بود که برای جام جهانی برزیل انتخاب شد.در رنکینگ فیفا در سال ماه مه، ایران با 750 امتیاز در رده 37 جای داشت.

این نشریه در پایان علت برگزاری اردوی آماده‌سازی در اتریش را مناسبات خوب میان تهران و وین توصیف کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها