دروگبا، مهاجم ساحل‌عاجی گالاتاسرای:

یک ستاره نباید گذشته خود را فراموش کند

کد خبر: ۶۷۵۶۲۸
یک ستاره نباید گذشته خود را فراموش کند

اولین و تنها قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا با ضربه ستاره‌ای به دست آمد که هنوز در سی‌وپنج سالگی در لیگ ترکیه می‌درخشد و مشتریان زیادی هم دارد، اما بدون او، چلسی بار دیگر به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان راه پیدا کرده و باید در این مرحله با تیم آماده اتلتیکو مادرید بازی کند. به همین دلیل، نشریه GQ که مربوط به پوشاک و مد است، مصاحبه‌ای اختصاصی با این مهاجم باتجربه انجام داده که در ادامه می‌خوانیم. ملاقات با دیدیه دروگبا در محل تمرین گالاتاسرای بسیار لذت بخش بود. او به همان اندازه‌ای که در فینال آلیانز آره‌نا (2012) خونسرد بود، آرام و متین است. دروگبا که یکی از بهترین مهاجمان دنیا محسوب می‌شود پاسخگوی پرسش‌ها پیرامون مسائل مختلفی بود.

بعد از جدایی از چلسی کسی نتوانسته جای خالی تو را پر کند. به نظرت چه کسی می‌تواند مشکل گلزنی چلسی را حل کند؟

فکر می‌کنم بازیکنانی که اکنون آنجا حضور دارند، بازیکنان خوبی هستند. وقتی من آنجا بودم تیم کاملا متفاوت بود. شاید مهاجم‌های آنها بازیکنانی نباشند که 35‌گل در یک فصل به ثمر برسانند، اما آنها گل‌های بسیار مهمی زده‌اند.‌ دمبابا مقابل پی اس جی از روی نیمکت به بازی آمد و باوجود این‌که مدت زیادی بود بازی نکرده بود، اما گلزنی کرد. وقتی چلسی به استانبول آمد، کسی فکر نمی‌کرد فرناندو (تورس) در ترکیب اصلی باشد، اما او بازی کرد و گل مهمی زد. آنها بازیکنان بزرگی هستند و مهاجمان بزرگ در بازی‌های بزرگ خودشان را نشان می‌دهند. ساموئل اتوئو هم برای چلسی گل‌های بسیار مهمی به ثمر رسانده است. به نظرم زمان تغییر کرده است و این چلسی، تیمی متفاوت و در عین حال موفق خواهد بود.

ترجیح می‌دهی کدام اتفاق امسال رخ دهد؛گالاتاسرای قهرمان لیگ شود یا چلسی قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان؟

من قهرمانی در لیگ با گالاتاسرای را انتخاب می‌کنم. من با چلسی سه‌بار قهرمان لیگ شدم اما با گالاتاسرای فقط یک بار این کار را کرده‌ام! (می‌خندد)

بهترین نصیحتی که مورینیو به تو کرده، چه ‌بود؟

او یک بار یک داستان درباره پرتقال بد و خوب برایم تعریف کرد‌. ما بازی داشتیم و من مصدوم بودم، اما نمی‌خواستم به او بگویم. برای این که وقتی شما مصدوم باشید اجازه پرواز ‌ندارید. ‌ من به ساحل عاج رفتم و دو روز بعد برگشتم و صبح به او گفتم، مربی، من نمی‌توانم تمرین کنم. من احساس درد می‌کنم و به کمی استراحت نیاز دارم. بعد او به من گفت، (سعی می‌کند مانند مورینیو صحبت کند) می‌دونی دیدیه؟ می‌خواهم یک چیزی رو بهت بگم. پرتقال‌ها رو می‌بینی؟ وقتی یکی از اون‌ها رو داخل یک سبد بندازی و اون پرتقال خراب باشه چه اتفاقی می‌افته؟ بقیه هم خراب می‌شن. پس سعی کن که اون خرابه نباشی! (می‌خندد)

بهترین مدافعی که رو به روی تو بازی کرده چه کسی است؟

پرسش سختی است. دوست دارم کسانی را بگویم که بارها مقابلشان بازی کرده‌ام. برای این‌که شاید در مقابل یک بازیکن بازی کرده باشم که روز خوب یا روز بد او بوده باشد. پس این‌گونه قضاوت کردن سخت است. مدافعانی که مقابل من عالی بودند و خوب می‌جنگیدند جمی کرگر، نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند بودند، اما من هم بخوبی بازی می‌کردم. همیشه یک هفته قبل از بازی فکر می‌کردم که چگونه باید گلزنی کنیم.

کدام بازیکن ‌‌بیشترین وسواس را در لباس پوشیدن دارد؟

فکر می‌کنم کلودیو پیزارو که خیلی شیک بود، اما از بازیکنان حال حاضر چلسی احتمالا اشلی کول.

به عنوان یک مرد جوان که زمان زیادی را در پاریس گذرانده‌ای، آیا از نحوه لباس پوشیدن آنها تاثیر گرفته‌‌‌ای؟

البته. فکر می‌کنم تاثیر زیادی بر لباس پوشیدن من داشته است. برای این که فرانسوی‌ها خوش‌لباس هستند و امیدوارم من هم مانند آنها باشم.

تا حالا در انتخاب استایل و پوشش خود اشتباهی مرتکب شده‌ای؟

شاید، اما قطعا در مورد ساعت‌هایم نبوده است. ساعت‌ها سرمایه خوبی هستند، زیرا هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهند.

خوش لباس‌ترین مرد در ساحل عاج این روز‌ها چه لباسی می‌پوشد؟

آفریقایی‌ها دوست دارند خوب لباس بپوشند و ظاهر خوبی داشته باشند. پس هر چیزی که برای شما خوب به نظر برسد، برای آنها هم خوب به نظر می‌رسد.(با خنده) من طرفدار لباس‌های ازوالد و بواتنگ هستم. برای این‌که با آن ظاهر خوبی پیدا می‌کنم و همچنین این لباس با فرهنگ آفریقا مرتبط است.

آیا تا به حال احساس کرده‌ای بازیکنان آفریقایی باید مسئولیت بیشتری در کشورشان داشته باشند، چون از طرفی به سرمایه‌گذاران و تبلیغات وابسته هستند و ازطرف دیگر باید در بهترین و بالاترین سطح ممکن بازی کنند؟

نمی‌خواهم بگویم این یک فشار روی ماست، اما بازیکنان لازم است فراموش نکنند از کجا آمده‌اند. فکر این را بکنند که دیگران شانس این را نداشته‌اند که بیایند و به این سطح برسند و با این که تلاش زیادی می‌کنند، نمی‌توانند به این موفقیت برسند.

‌نیاز ما این است که ذهنیات را در این قاره تغییر دهیم. ما باید قادر باشیم این شانس را فقط به افراد پولدار ندهیم.

تفاوت زیادی بین افراد پولدار و فقیر وجود دارد. ‌‌وقتی از یک خانواده فقیر مانند من و خیلی دیگر از بازیکن‌های آفریقایی هستید، می‌دانید از کجا آمده‌اید و می‌دانید طی این راه چقدر دشوار است.

آیا این باعث می‌شد در زمین با تعصب‌تر بازی کنی‌؟

فکر می‌کنم ارتباط داشته باشد. با خودم می‌گویم، می‌روم و با تعصب بازی می‌کنم، اما فقط به سبب این است کـه کاری را که انجام می‌دهم، واقعا دوست دارم. علاوه بر این در آفریقا روحیه جنگندگی و شکست‌ناپذیری وجود دارد. در آفریقا همه تلاش می‌کنند و می‌جنگند؛ برای این که همواره شانسی برای شما وجود دارد، تقریبا مثل چمپیونز لیگ 2012.

مترجم: بهنام جعفرزاده / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها