نگاهی دیگر به نارضایتی خادم از داوری های کشتی جهانی

حسرت نداشتن صندلی داغ در مناسبات جهانی ورزش

رسم است هر بار که حق ورزشکاران ما ضایع می شود یادی از نداشتن کرسی های بین المللی کنیم و حسرت نداشتن مناسبات جهانی را بخوریم.
کد خبر: ۶۷۴۷۵۰
حسرت نداشتن صندلی داغ در مناسبات جهانی ورزش

جام جم ورزشی / محمد رضاپور؛ کرسی های بین المللی ورزش و دست کوتاه ورزش ایران از کرسی ها و مناسبات بین المللی . مسئله همین است. فدراسیون های ورزشی در ابعاد داخلی به دلیل نوع مدیریت گاه سنتی و غیر علمی با مشکلات زیادی روبه رو هستند چه برسد به ارتباطات بین المللی که بخواهند آن را گسترش دهند و در مجامع بین المللی کرسی های مهم بگیرند. در ورزش ایران معمولا رسم است هر بار با به اصطلاح ناداوری و گرفتن حق و حقوق ورزشکاران ایرانی در عرصه های مختلف بین المللی ، اعتراض هایی صورت می گیرد و حرف هایی مطرح می شود که ریشه همه آنها یک جمله بیشتر نیست؛ ارتباطات بین المللی ما ضعیف است.

چندی پیش وزارت ورزش و جوانان نشست هایی در همین ارتباط برگزار کرد و از روسای فدراسیون ها خواست تا زمینه های ارتباط و مناسبات بین المللی را تقویت کنند اما باید توجه داشت خارج از شعار های معمول که هر از چند گاهی در ورزش ما سر داده می شود باید علاوه بر رقابت در عرصه پیکارهای ورزشی، در خارج از میدان نیز باید دیپلماسی قوی برقرار کرد.

در چند روز گذشته با فتح قله جهانی کشتی فرنگی توسط کشتی گیران ایران صحبت از ضعف داوری به ویژه از سوی رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به میان آمد اما یکی باید از خادم بپرسد چرا داوران حتی زمانی که ما میزبان مسابقه ها هستیم سعی در اجحاف یا ضایع کردن حق و حقوق کشتی گیران مان را دارند؟ آیا لابی های قوی نداریم و نتوانسته ایم در فیلا نفوذ کنیم آن هم با همه افتخاراتی که کشتی مان دارد؟

رسول خادم به عنوان مدیر جوان که همه دوره های کشتی را اعم از قهرمانی در آسیا ، جهان و المپیک در کارنامه دارد و در شرایط کنونی که با رویکرد علمی این ورزش را در همه ابعادش به علم گرایی نزدیک می کند باید بتواند زبان مدیریت بین المللی ورزش را نیز فرا بگیرد و در رئوس برنامه های کلان کشتی قرار بدهد. لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی (فیلا) در تهران و از نزدیک به جایگاه خاص کشتی ایران در آسیا و حتی در دل مردم ایران پی برد بنابراین زمینه های لازم برای به دست آوردن کرسی های بین المللی فراهم است . با توجه به حضور مردانی مانند خادم و حیدری می توان به آینده مناسبات برای گرفتن صندلی های مهم بین المللی در دل فیلا بیشتر امیدوار بود به شرط آنکه از امروز تا پیکارهای بعدی کشتی دست روی دست نگذاریم و فقط در صورت ضایع شدن حق کشتی گیران ، یاد کرسی های بین المللی نکنبم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها