آیا فدراسیون فوتبال آخرین مقصر عدم بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی است یا پس از جام جهانی مقصر تازه‌ای تراشیده می‌شود؟
کد خبر: ۶۷۴۵۵۴
توپ خداحافظی از تیم ملی باز هم به زمین رحمتی افتاد/ سند

هفته‌نامه تماشاگران امروز در ادامه نوشت: مهدی رحمتی از اول بهمن 1391 که از او تیم ملی موقتا خداحافظی کرد، مقصرانی برای این خداحافظی تراشید. ابتدا قرعه به نام جواد نکونام افتاد. مهدی رحمتی در برنامه پربیننده 90 به کنایه گفت که نمی‌تواند به زبان اسپانیایی حرف بزند تا با مربی ارتباط برقرار کند. فردای آن روز وقتی خبرنگاران جواد نکونام را در کمپ تیم ملی دیدند میکروفن به دست مقابلش ظاهر شدند تا از او در این باره بپرسند. کاپیتان تیم ملی سعی می‌کرد ناراحتی‌اش را بروز ندهد گفت: "این موضوع به من ارتباطی ندارد. این یک تصمیم شخصی است، امیدوارم رحمتی به تیم ملی بازگردد..."

اما مقصر اول خداحافظی زمانی از قصه حذف شد که مهدی رحمتی و جواد نکونام دوباره طرح رفاقت ریختند. این شد که بعدها گلر استقلال گفت کاپیتان تیم ملی کوچک‌ترین نقشی در خداحافظی‌اش از تیم ملی نداشته است.

قسمت دوم این سریال بازیگر جدیدی داشت "هوشنگ مقدس". طرفداران فوتبال از او شناختی ندارند ولی مهدی رحمتی و دوستانش از دو سال قبل به خوبی او را شناخته‌اند. مقدس مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال است و دوست بسیار نزدیک کارلوس کی‌روش به حساب می‌آید. رحمتی سه هفته قبل در مصاحبه‌ای او را به عنوان دوست نزدیک کی‌روش و عامل دوری‌اش از تیم ملی خواند. اما آیا قدرت مقدس به اندازه حرف‌هایی بود که رحمتی به زبان آورد؟ پاسخ این سوال را به خوبی می‌توان از مصاحبه بعدی او فهمید. وقتی این بار دیگر حرفی از دوست نزدیک کی‌روش نشد و رحمتی در برنامه زنده تلویزیونی، مهدی نبی دبیرکل فدراسیون را عامل دوری‌اش خواند، او که گویا با دست پر به این برنامه رفته بود، دست به افشاگری زد و گفت: آقای کی‌روش گفته‌اند حرف‌هایم در برنامه 90 کافی نیست و باید نامه عذرخواهی مورد نظرش را امضا کنم. علیرضا منصوریان تماس گرفت و گفت20 دقیقه دیگر آقای نبی تماس می گیرد و می‌گوید باید چه کار کنم... البته هنوز این 20 دقیقه تمام نشده است!

این یعنی نبی با سهل‌انگاری یا هر نوع اقدام دیگری عامل دوری رحمتی از تیم ملی بوده است. دبیرکل فدراسیون وقتی با این سوال روبه‌رو می‌شود به هفته‌نامه تماشاگران امروز می‌گوید "من عادت ندارم به کسی پیغام بدهم که 20 دقیقه بعد زنگ می‌زنم. این طور وقت‌ها خودم تماس می‌گیرم اما در آن زمان اصلا در ایران نبودم..."

نبی ادامه می‌دهد "شما درباره صحت این موضوع از منصوریان بپرسید. من و آقای کفاشیان به موریس رفته بودیم و قرار شد رحمتی پیش آقای آیت‌اللهی نایب رییس اول فدراسیون برود و بعد از آن هم دیگر پیگیری نکردیم چه اتفاقی افتاده است."

اما پیگیری‌های تماشاگران امروز مدرک دیگری را در این زمینه افشا کرد. فدراسیون فوتبال در تاریخ 19 می 2013 (29 اردیبهشت 1392) برای مهدی رحمتی ویزای سفر به امارات را گرفت. تیم ملی ایران روز اول اردیبهشت ماه راهی این اردو شد و قرار بود پس از آنکه گلر استقلال نامه‌ی عذرخواهی را امضا کند، سریعا به دیگر ملی‌پوشان ملحق شود. افشای این مدرک نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال ایران اتفاقا علاقه‌مند بوده که رحمتی دوباره به تیم ملی بازگردد. علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال هم با تایید چنین موضوعی می‌گوید: "ببخشید ما اگر دوست نداشتیم برگردد، اصلا چرا باید واسطه می‌شدیم؟ من که در دفترم نشسته بودم و کارم را می‌کردم. سالیان سال این همه بازیکن به تیم ملی می‌آیند و می‌روند اما چون دوست داشتم رحمتی باشد پیشقدم شدیم. وقتی پیشقدم شدیم چطور خودمان نخواستیم برگردد؟"

حال کنار هم قرار دادن مستندات توپ را به زمین مهدی رحمتی بازمی‌گرداند. آیا قرار است این داستان شخصیت دیگری داشته باشد؟

ویزای رحمتی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
سید عزیز استقلال را عشقه همین یعنی نصف ایران هوا خواه تو هستند
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
واقعا اگر دست از سر رحمتی بردارید بیشتر صواب دارد!بنظر من رسانه ها در دامن زدن این قضیه بیشترین اثر را داشته اند!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها