رکورد شکنی در لیگ قهرمانان اروپا

توتی مسن ترین گلزن تاریخ فوتبال قاره سبز

غایبان بزرگ جام جهانی

کریمی کنار کاکا و توتی

تنها کارلوس کروش نبوده که در آستانه جام جهانی روی نام‌‌‌های بزرگ خط قرمز کشیده است.
کد خبر: ۶۷۴۴۲۱
کریمی کنار کاکا و توتی
بعد از انتشار لیست ٣٠ نفره تیم ملی، خیلی‌‌‌ها از سید مهدی رحمتی و علی کریمی به عنوان غایبین بزرگ تیم ملی در جام جهانی ٢٠١٤ نام می برند.به اعتقاد بسیاری از فوتبالدوستان جای خالی این ٢ بازیکن در برزیل احساس خواهد شد اما باید بدانیم که تنها کارلوس کروش نبوده که در آستانه جام جهانی روی نام‌‌‌های بزرگ خط قرمز کشیده و بقیه ٣١ مربی هم در اقدامی مشابه بازیکنان بزرگی را از لیست خود کنار گذاشته‌اند. در ادامه با ٣١ غایب بزرگ دیگر تیم‌‌‌های حاضر در جام جهانی آشنا می شویم:
انگلیس: اشلی کول (چلسی): حتی مالدینی هم از خط خوردن نام اشلی کول شوکه شده و از‌‌‌ هاجسون، سرمربی انگلیسی‌‌‌ها به خاطر این تصمیم عجیب انتقاد کرده. کول بعد از دعوت نشدن به تیم ملی برای همیشه از فوتبال ملی کناره‌گیری کرد.
فرانسه: سمیر نصری (من سیتی): شاید بزرگترین شگفتی در بین دعوت نشدگان به جام جهانی سمیر نصری باشد. با وجود عملکرد بسیار خوب این بازیکن فرانسوی در منچسترسیتی او به تیم ملی فرانسه دعوت نشد، در هفته گذشته او موفق به ثمر رساندن گل قهرمانی تیمش در رقابت‌‌‌های لیگ جزیره شده بود.
آلمان: مارک تراشتگن (گلادباخ): دروازه بان موفق گلادباخ و احتمالا فصل آینده بارسا موفق شد این فصل دروزاه‌بان برتر بوندس لیگا لقب بگیرد اما در میان ناباوری او جایی در لیست نهایی یواخیم لوو ندارد.
یونان: دیمیتریس سیواس (المپیاکو): بازیکن ٢٥ ساله ای که با ١٦ پاس گل بهترین پاسور این فصل لیگ یونان شد نتوانست در نهایت سرمربی تیم ملی کشورش را برای حضور در جام جهانی متقاعد کند.
ایتالیا: فرانچسکو توتی (رم): توتی امید داشت با توجه به فصل خوبی که در باشگاه رم، پشت سر گذاشته بود بار دیگر به تیم ملی دعوت شود. اما چزاره پراندلی سرمربی این تیم پیش از این گفته بود که توتی در برنامه‌‌‌های او در جام جهانی هیچ جایی ندارد.
هلند: گرگوری فن در ویل (پاری سن ژرمن):‌ پزشکان هلند اعلام کردند که فن در ویل علی‌رغم مصدومیت می تواند خودش را به مرحله حذفی رقابت‌‌‌های جام جهانی برساند.با این وجود ون گال ترجیح داد این مدافع سرشناس را از لیست خود کنار بگذارد.
پرتغال: خوزه پسکوئیرا (پورتو): ستاره تاثیرگذار پورتو امید زیادی به درخشش در جام جهانی داشت اما سرمربی پرتغالی‌‌‌ها این شانس را از پدیده این فصل لیگ پرتغال گرفت.
روسیه: آندری آرشاوین (زنیت): هر چند که آرشاوین این فصل ناامید کننده ظاهر شد اما خیلی‌‌‌ها انتظار داشتند فابیو کاپلو روی تجربه این بازیکن حساب کند.
اسپانیا: دیگو لوپز (رئال مادرید): در این فصل دیگو لوپز در رئال مادرید و در رقابت‌‌‌های لالیگا بر ایکر کاسیاس ترجیح داده شد، اما چنین اتفاقی در تیم ملی اسپانیا برای وی رخ نداد و او با وجود مصدومیت ویکتور والدز، حتی به عنوان دروازه‌بان سوم نیز به این رقابت‌‌‌ها دعوت نشد و به جای آنها از سوی کادر فنی این تیم رینا و داوید دخیا برای جام جهانی برزیل فراخوانده شدند.
آرژانتین: کارلوس توز (یوونتوس): توز که در یوونتوس بازی‌‌‌های بسیار خوبی انجام داده و به قهرمانی سری آ نیز رسیده، می‌‌‌بایست جام جهانی را از خانه تماشا کند و به جای او فرانکو دی سانتو از تیم وردربرمن به تیم ملی آرژانتین دعوت شده که در این فصل تنها چهار گل به ثمر رسانده است.
برزیل: کاکا (میلان): کاکا در تابستان گذشته از رئال مادرید به میلان پیوست تا بتواند در سال جام جهانی بازی‌‌‌های بیشتری برای تیم خود انجام دهد و از شانس بیشتری برای حضور در این رقابت‌‌‌ها برخوردار شود. با این وجود اسکولاری از حضور او در تیم خود صرف نظر کرد و بازیکنانی جوان تر را به او ترجیح داد.
شیلی: فرناندز (دیناموزاگرب): چهارمین گلزن برتر لیگ روسیه هم به علت خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی شیلی فرصت هنرنمایی در برزیل را از دست داد.
استرالیا: مارک شوارتزر (چلسی): بعد از مصدومیت پتر چک بود که مارک شوارتزر در چارچوب دروازه چلسی ایستاد و ٢ هفته پیاپی هم موفق شد در تیم منتخب لیگ برتر قرار بگیرد اما باز‌‌‌ی‌های خوب او در چلسی هم باعث نشد تا او در لیست ٣٠ نفره سرمربی کانگوروها جایی داشته باشد.
ژاپن: تاکاشی اینوی (اینتراخت فرانکفورت): او یکی از معدود لژیونرهای ژاپنی است که در لیست نهایی آلبرتو زاکه رونی قرار نگرفته.با توجه به بازی‌‌‌های خوب اینوی در بوندس لیگا، جای خالی او در لیست نهایی سامورایی‌‌‌ها به یک علامت سوال تبدیل شده.
کره جنوبی: هو پارک جو (ماینتس): سرمربی کره جنوبی لیست ٢٣ نفره خود را به فیفا ارسال کرده و در میان ناباوری در این لیست نام ستاره این فصل ماینتس دیده نمی شود.
الجزایر: ایشاک بلفودیل (لیورنو): کسی انتظار نداشت بازیکن فصل قبل اینتر و فعلی لیورنو در لیست نهایی الجزایر برای جام جهانی جایی نداشته باشد.
کامرون: کارلوس کامنی (مالاگا): سابقه بیش از ٢٥٠ بازی در لالیگا هم نتوانست سرمربی کامرون را برای دعوت کردن دروازه‌بان مالاگا متقاعد کند.
غنا: ایساک کافی (جنوا): کافی با ٢٣ سال سن درخشش قابل توجهی در سری A و تیم جنوا داشته اما از لیست نهایی این تیم آفریقایی به طور غیر منتظره ای کنار گذاشته شد.
ساحل عاج: آرون کانه (اورتون): دعوت نشدن مهاجم ثابت یک تیم لیگ برتری به تیم ملی ساحل عاج کمی عجیب به نظر می رسد.
نیجریه: آنتونی اوجه (کلن): اوجه این فصل به عنوان یک مهاجم گلزن در بوندس لیگا ایفای نقش کرد با این حال تنها لژیونر خط خورده از لیست سرمربی نیجریه است.
کاستاریکا: برایان اویه دو (اورتون): ستاره جوان اورتون می توانست در جام جهانی پدیده تیمش باشد اما به دلایل نامعلومی از لیست نهایی کاستاریکا خط خورد.
هندوراس: دیه گو ریس (سوسیه داد): خط زدن نام ستاره ٢١ ساله‌ای که در لالیگا بازی می‌کند برای مربی یک تیم کم ستاره نمی‌تواند قابل توجیه باشد.
مکزیک: خاویر آکوئینو (ویارئال): آکوئینو این فصل فرمانده ویارئال در میانه میدان بود اما با وجود بازی‌‌‌های خوبش، او هم یکی از جا مانده‌‌‌های برزیل لقب گرفته.
آمریکا: ویل بروین (هوستون): بروین یکی از بهترین گلزنان MLS در ٢ فصل اخیر بوده اما به گفته کلینزمان ترافیک بازیکن در خط حمله تیم ملی آمریکا باعث شده تا او جایی در لیستش نداشته باشد.
کلمبیا: استفن مدینا (اتلتیکو ناسیونال): این بازیکن ٢١ ساله پدیده این فصل لیگ کلمبیا لقب گرفت اما این عنوان هم به حضورش در لیست ٣٠ نفره کلمبیا منجر نشد.
اکوادور: فرناندو گایبر (املس): او در ١٢ بازی آخر اکوادور در ترکیب اصلی قرار داشته اما به دلیل مسائل انظباطی در لیست نهایی این تیم برای حضور در جام جهانی قرار نگرفته.
اروگوئه: گونزالو کاسترو (سوسیه داد): خط کشیدن روی نام مهاجم اول سوسیه داد کار سختی است اما سرمربی اروگوئه این کار سخت را انجام داد!
بلژیک: راجان (رم): خیلی‌‌‌ها حضور راجان در ترکیب تیم ملی بلژیک را تضمین شده می‌دانستند اما سرمربی این تیم با خط زدن نام او در آخرین لحظه همه را غافلگیر کرد.
بوسنی: الویر رحیمیچ (زسکامسکو): ما ایرانی‌‌‌ها باید خوشحال باشیم که ‌‌‌هافبک تنومند زسکا با ١ متر و ٩٤ سانتی‌متر قد فرصتی برای قرار گرفتن مقابل تیم ملی کشورمان ندارد.
کرواسی: مارین توماسوف (مونیخ ١٨٦٠): بازیکنی که در شهر‌آورد مونیخ توانست به مانوئل نویر گل چیپ بزند حالا باید جام جهانی را در خانه خود دنبال کند.
سوئیس: ارن دردیوک (لورکوزن): گلزن اول لورکوزن و یکی از بهترین گلزنان بوندس لیگا هم با تصمیم عجیب اوتمار هیتزفلد از سفر به برزیل جا ماند.(روزنامه هوادار)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هخامنش سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
البته كارلس پویول بزرگترینه. می شد بیاد و با قهرمانی در جام جهانی خداحافظی كنه

نیازمندی ها